• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen poort forwarding in menu Connect Box

Berichten
218
k wil een port fowarden in mijn connect box, alleen heb ik dit niet onder - geavanceerd / beveiliging - staan. Alleen Firewall, MAC-Filtering en Poortfiltering.

Ipv6 staat aan en ik zie niets over ipv4, ook niet als ipconfig command doe in een cmd op de desktop

Ik zou toch graag poorten willen toevoegen en ik heb gelezen dat Ziggo dat kan enablen, wel raar dat dit niet standaard is aan en uit te schakelen
 
Op mijn Connectbox is dat wel mogelijk, en niet speciaal aangevraagd. In gebruik sinds juli 2018.

Ik meen me te herinneren (maar rond verhuizing was het chaotisch en kan het mis hebben) dat ik dit aanvankelijk niet zag, vond het een nogal beperkt modem. Nu niet meer dus. Wellicht een recente Software versie update?

Mijn Connectbox zegt:

Hardware version:5.01
Software version:CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4m1-GA-NOSH

Belletje helpdesk maar aan wagen!
 
Inmiddels gebeld en het wordt geregeld heeft ze beloofd


Bedankt voor jouw reactie!
 
Ter info...
Als ipv6 aanstaat op het modem dan kun je helaas geen ipv4 poorten forwarden.
Dit heeft te maken met de ipv6 implementatie waar Ziggo voor heeft gekozen.

De helpdesk kan ipv6 voor je uitschakelen zodat het wel weer werkt. Dit heb je dus inmiddels gedaan.
 
Ja klopt, het is ook gelukt en als ik poort 21 openbaar maak, wordt deze ook 'gezien' alleen wil ik deze poort verwijzen vanaf een andere poort (dus poort 21 wordt 32263) dan wordt deze niet gezien, wat ik erg opmerkelijk vind...
 
Kun je een screenshot maken van hoe je het hebt ingesteld?
 
capture20181222104629372.png
 
Ik kan je zeggen dat het werkt :)
Waarschijnlijk probeer je vanaf je eigen netwerk te connecten op poort 39818. Dat gaat niet werken.
De forward werkt alleen van buiten af.
 
Ja maar als ik het via een mobieltje doe (via Vodafone), dan gaat het niet..... maar inderdaad, ik weet dat dit problemen oplevert, bedankt voor het loeren en de hulp ;)

Even een vraag, je wist mijn ip adres, maar hoe wist je gebruikersnaam en ww? en zag je wel de folder structuur?
 
Laatst bewerkt:
Gebruikersnaam en ww weet ik uiteraard niet. Maar ik kan de connectie testen door een telnet te doen.
Bijvoorbeeld in windows "telnet <ipadres> <poortnummer>".
Je ziet dan dat er een ftp server draait..
Via mobiel werkt het niet, je hebt wifi dan uit staan toch? Dat is dan wel vreemd ja. Dan zou vodafone het blokkeren.
 
Terug
Bovenaan