• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen ontvangst RTL5 etc. (802 Mhz frequentie)

Status
Niet open voor verdere reacties.
E

EdwinWerner

Geen ontvangst RTL5 HD etc. (802 Mhz frequentie)

Ik heb sinds eind vorig jaar slechte signaal doorgifte van alle HD zenders op de 802 Mhz frequentie: RTL5HD, 24 kitchenHD, PenthouseHD, etc..
Na diverse forums en klachten e.d. te hebben afgespeurd, weet ik dat 4G de boosdoener moet zijn. Alle kabels in huis zijn vervangen. Alle stekkers ook (van plastic naar metaal,etc.). Beneden wordt de signaal doorgifte soms gestoord, maar boven bijna non-stop (geen beeld of blokken). De signaalsterkte is echter 97%. Alle overige zenders uiteraard geen probleem. Wat kan ik nu nog meer doen?

PS: ik zie steeds meer dezelfde klachten terug vanuit het gehele land. Waarom zet Ziggo de betreffende kanalen niet 'gewoon'op een andere band frequentie?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de enige en beste remedie;

sluit de tv rechtstreeks met een kabeltje aan op het AOB (abonnee overname punt), meestal in de meterkast.

geen storing en voldoende signaal??
1 voor 1 de zaken weer aansluiten, en controleren waar er toch instraling is op de bekabeling in huis.

dit kan telefoon zijn,of bv. een verkeerd/niet helemaal goed aangesloten connector zijn waar van de koperen kabel toch eventjes ergens bloot ligt.

rechtstreeks aangesloten en toch nog storing?
neem contact op ziggo.
 
PS: ik zie steeds meer dezelfde klachten terug vanuit het gehele land. Waarom zet Ziggo de betreffende kanalen niet 'gewoon'op een andere band frequentie?

Omdat dit de problemen die je ervaart niet op zal lossen. Ook die 'andere frequentie' wordt gebruikt voor ether uitzendingen door bijvoorbeeld digitenne of over een paar jaar ook voor mobiele telefonie als ook de 700MHz band daarvoor geveild zal worden.

De enige goede oplossing is door uit te zoeken waar het 'lek' in je huisinstallatie zit. Dat kan zo simpel zijn als 1 slechte plug met een plastic kapje in plaats van een kabelkeur metalen stekker. Je kunt zelf redelijk makkelijk testen waar het probleem zit door eerst tijdelijk een TV rechtstreeks als enige op het AOP aan te sluiten met een kabelkeur kabel. Heb je dan nog storing, dan Ziggo erbij halen. Is het dan weg, dan deel voor deel je bekabeling er weer tussen zetten. Wanneer de storing terugkomt, dan zit het probleem in dat deel. Daar moet je dan beter naar kijken en eventueel de stekkers en splitters vervangen, als dat dan niet helpt de kabels.
 
Dank voor de reacties en tips. Kabels en stekkers heb ik allemaal al vervangen, maar zal proberen ze één voor één rechtstreeks op het AOP aan te sluiten. Helpt ook dat niet, dan zal ik Ziggo bellen. Wordt vervolgd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan