• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen ongecodeerdDVB-C signaal meer?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Ton2e
  • Startdatum Startdatum
T

Ton2e

Na wat moeizaam getwitter met Ziggo/UPC blijkt dat er alleen nog met een "gecertificeerd" toestel (dus een toestel met CI+ slot) DVB-C ontvangen zou kunnen worden. Dit is dus een zware achteruitgang voor nieuw te sluiten abo's in UPC gebied.

Kan iemand bevestigen dat dit juist is?
 
Is niet juist, je kan gewoon op een niet certified ci+ of ci toestel met dvb-c tuner fta zenders bekijken.
 
Misschien in de war omdat alle SD kanalen verhuisd zijn naar kanaal 925 en verder?
 
ongecodeerd DVB-C voor 30+ SD zenders en NPO 1,2,3 in HD kan gewoon besteld worden als 'Kabel-tv' voor 18,70 p/mnd zie ook de Ziggo site: https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/

Voor bestaande Ziggo klanten is de prijs voor een los tv pakket wel een flinke achteruit gang want echter het ging hier wel om het gecodeerde pakket wat tegen de prijs van het ongecodeerde pakket werd verkocht bij het 'oude' Ziggo:

TV Standaard / Play Start
Het voormalige TV Standaard pakket van Ziggo (met smartcard(s) losse aanschaf eenmalig) inclusief 20+ HD zenders en 70+SD zenders nu niet langer 18,70 euro kost, maar dat je hiervoor slechts het ongecodeerde (voormalige UPC) digitale kabel tv en radio pakket met 3HD en 30+ SD zenders voor krijgt nu genaamd 'Kabel tv'.
Voor TV Standaard / Play Start (met 60+ SD en 27HD) betaal je nu 6,25 euro meer (24,95 euro p/mnd).

Voor extra tv's met Play Start betaal je 2 euro p/mnd extra voor een huur CI+ module of 4 euro voor een standaard decoder/mediabox en 5 euro p.mnd extra voor een Horizon mediabox.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Over interactief>> ik verwacht als CI+ 1.4 zijn opgang vindt, dat Ziggo er wel induikt. Vziw gaat 1.4 het mogelijk maken om losse films en wedstrijden via de Tv te kiezen.
 
Devil-Strike.net zei:
Is niet juist, je kan gewoon op een niet certified ci+ of ci toestel met dvb-c tuner fta zenders bekijken.

Na veel gemier blijkt inderdaad dat dit ook voor nieuwe abo's geldt. Verwarring is veroorzaakt doordat op simpele vraag moeizaam antwoord over CI (etc) komt. Overigens blijven ze maar z*$ken over dat iets gecertificeerd zou moeten zijn.

Niet bepaald uitnodigend om een nieuw abonnement te laten aangaan.

Voo alle anderen: sorry maar jullie antwoorden hebben niets met de vraag te maken. Die gaat over DVB-C ontvangen zonder CI.
 
Het ongecodeerde pakket bestaat inderdaad nog wel gewoon en heet nu "Kabel TV". Een zenderlijst van dit pakket ben ik echter nog niet tegengekomen. Hier https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/ vind je alleen de lijst voor TV Standaard en TV Royaal terug.
 
Ik dacht eerst dat het "Kale-TV" heette gezien de omvang van het aanbod. Dat is zo kaal dat zelfs een zenderlijstje er niet meer af kan. Die zul je zelf in elkaar moeten knutselen.
 
Het analoge pakket is altijd rond de 30 geweest en wat verwacht je dan van digitale basispakket?
 
Maar de prijs is sinds 2000 wel veel meer gestegen dan de inflatie. Bij zo'n pakket hoort een prijsje van maximaal 15 euro.
 
Terug
Bovenaan