W
wes01
hallo,
ik heb voor niet zo lang geleden upc internet genomen.
wat bleek dus dat er een modem bij zat met 1 tcp poort.
geen integrated router zoals bij kpn.
hierdoor heb ik dus internet voor 1 computer.
ik heb er een router met wireless tussen geplaatst en er 2 computers aangezet. er liggen kabels naar bijde computers.
de desktop op de 1ste verdieping krijgt snel internet.
maar mijn laptop die 1 verdieping hoger staat krijgt geen internet
alleen dat het rechter lampje van de netwerkkaart langzaam oranje knippert en het linker lampje (normaal groen) doet niks.
ik gebruik nu voor even wireless op mijn laptop maar die haalt maar een snelheid van 30/50kb/s en heeft van de 5 "verbindings" streepjes maar 1 branden.
wat ik raar vind is als ik de internetkabel uit mijn laptop haal en in een xbox slim stop dat de xbox slim wel internet heeft.
als ik beneden de kabel die naar mijn laptop gaat uit de router haal en in de modem stop krijg ik wel snel internet op de laptop.
ik heb al aardig wat van deze problemen na gelezen en alles gedaan wat iedereen voorstelde en niks heeft geholpen
wat ik uit al de topics tot nu toe heb opgemaakt na alles te hebben geprobeert is dat mijn kabels het gewoon doen.
dat er niks aan de hand is met mijn laptop.
dat alles van het stroom halen en een voor een opnieuw booten niet helpt. heb dit al teveel keer gedaan dus AUB zeg niet dat ik dit moet doen.
ik heb alles geprobeerd waar ik aan kan denken of wat ik kon vinden.
router vervangen door andere routers van de buren, school of werk.
router vervangen door switch
(dacht al niet dat het hielp maar je moet alles proberen)
technische info:
kabelmodem: arris TM402B
router: e-tech WGRT04
laptop:
kabel: atheros ar1812/ar8113/ar8114
wireless: intel wireless wifi link 4965AGN
operating system: windows 7 professional 64 bit
hopelijk kan iemand mij helpen.
alvast bedankt.
p.s. kan het zijn dat het signaal van de router naar mijn laptop in de kabel verzwakt?
ik heb voor niet zo lang geleden upc internet genomen.
wat bleek dus dat er een modem bij zat met 1 tcp poort.
geen integrated router zoals bij kpn.
hierdoor heb ik dus internet voor 1 computer.
ik heb er een router met wireless tussen geplaatst en er 2 computers aangezet. er liggen kabels naar bijde computers.
de desktop op de 1ste verdieping krijgt snel internet.
maar mijn laptop die 1 verdieping hoger staat krijgt geen internet
alleen dat het rechter lampje van de netwerkkaart langzaam oranje knippert en het linker lampje (normaal groen) doet niks.
ik gebruik nu voor even wireless op mijn laptop maar die haalt maar een snelheid van 30/50kb/s en heeft van de 5 "verbindings" streepjes maar 1 branden.
wat ik raar vind is als ik de internetkabel uit mijn laptop haal en in een xbox slim stop dat de xbox slim wel internet heeft.
als ik beneden de kabel die naar mijn laptop gaat uit de router haal en in de modem stop krijg ik wel snel internet op de laptop.
ik heb al aardig wat van deze problemen na gelezen en alles gedaan wat iedereen voorstelde en niks heeft geholpen
wat ik uit al de topics tot nu toe heb opgemaakt na alles te hebben geprobeert is dat mijn kabels het gewoon doen.
dat er niks aan de hand is met mijn laptop.
dat alles van het stroom halen en een voor een opnieuw booten niet helpt. heb dit al teveel keer gedaan dus AUB zeg niet dat ik dit moet doen.
ik heb alles geprobeerd waar ik aan kan denken of wat ik kon vinden.
router vervangen door andere routers van de buren, school of werk.
router vervangen door switch
(dacht al niet dat het hielp maar je moet alles proberen)
technische info:
kabelmodem: arris TM402B
router: e-tech WGRT04
laptop:
kabel: atheros ar1812/ar8113/ar8114
wireless: intel wireless wifi link 4965AGN
operating system: windows 7 professional 64 bit
hopelijk kan iemand mij helpen.
alvast bedankt.
p.s. kan het zijn dat het signaal van de router naar mijn laptop in de kabel verzwakt?