• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

geen link lampje

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Njord
  • Startdatum Startdatum
N

Njord

ook ik zit even met een probleem.
Van de week heeft een kennis van mij ook het pakket ontvangen en vroeg aan mij om het aan te sluiten.
geen probleem dacht ik want bij mij was het zelf ook zo gebeurt.
Niet dus.
Alles aangesloten volgens aanwijzing boekje.
Nieuwe netwerkkaart in de pc gedaan (die had hij nog niet)windows netjes geinstaleerd.
Modem aangesloten en wachten tot de lampje bleven branden.
Tot mijn verbazing ging het LINK lampje dus niet branden.
Ik dacht ow mischien kabel of netwerkkaart niet goed dus ik naar huis om mijn eigen 3com kaart te pakken en een nieuw kabeltje.
ook dat werkte dus niet ik in windows gekeken waarom hij geen verbinding met het modem kon krijgen.
Het lampje moet gaan branden als er een connectie is tussen pc en modem.
Na 1.5 uur klooien nog niet aan de praat ik boos en kennis niet blij.
Ik dacht nog aan 1 ding modem meenenem naar mijn eigen huis aangezien alles bij mij wel werkt dacht ik als ik het modem van mijn kennis tussen mijn pc doet en het lampje brand nog niet dat is de modem niet goed.
Ik dus thuis gekomen en ja hoor ook daar branden alles gewoon behalve het LINK lampje.
Wij dus weer balen en hij geen telefoon en internet.
Ik voor hem upc bellen en te zeggen dat modem niet goed is.
Wat zeggen zij meneer je moet even uw pc voor 6 uur aan laten staan (SHURE BABE).dan ziet hij hem wel.
Man ik dacht bij me zelf wat een eikel zeg het lampje is aleen maar voor connectie tussen pc en modem.
Ik dat vertelt tegen hem a 10cent per min.
Nu moeten wij een afspraak maken om de monteur te laten komen om te kijken of het aan de modem ligt of de pc.
En als die vent komt kunnen wij nog even een rekening krijgen tussen de 30 a 70 euro.
man dat ding werkt nog niet eens.
Wie heeft dit ook al eens ervaren

mvg

Njord
::)
 
Wat ik wel weet is dat het arris modem veel tijd nodig heeft om de juiste ferquentie te krijgen totdat hij verbinding met internet heeft.

Gaat er op je netwerkkaart ook geen lampje branden dat ie connectie heeft met het modem? en wat geeft windows aan? een van de netwerkkabels is niet aangesloten?
 
Je schrijft er niet bij welk modem het is, maar bij de Arris gaat de link lamp pas branden als het modem echt online is. Dus het online lampje brand/knippert.
Dus aanluiten en (lang) wachten.

edit
Verder zie het bericht van The-ShoX hierboven.
 
Vraagje geeft het ledje achter op je netwerkkaart wel of geen licht. Groen/rood etc? en je OS geeft die aan of er geen verbinding is???

En gekeken naar wat Johnny54 zegt wel type modem etc.

En online is de modem wel of niet geweest?
 
Upc Monteur 2 zei:
Vraagje geeft het ledje achter op je netwerkkaart wel of geen licht. Groen/rood etc? en je OS geeft die aan of er geen verbinding is???

En gekeken naar wat Johnny54 zegt wel type modem etc.

En online is de modem wel of niet geweest?

het modem komt wel online ja alle lampjes gaan branden behalve dat lampje waar LINK opstaat
het is idd het modem wat je krijgt als je internet en belt dus de arris
en het besturings systeem wat hij draait is windows ME maar dat mag niet uitmaken
 
ThE-ShoX zei:
Wat ik wel weet is dat het arris modem veel tijd nodig heeft om de juiste ferquentie te krijgen totdat hij verbinding met internet heeft.

Gaat er op je netwerkkaart ook geen lampje branden dat ie connectie heeft met het modem? en wat geeft windows aan? een van de netwerkkabels is niet aangesloten?

nog even op deze vraag terug te komen nee ook op de achterkant van het netwerkkaart gaat geen lampje branden.
Tis wat ik al zij in mijn bericht had het modem mee naar huis genomen en ook alles ging daar branden behalve het LINK lampje
 
Njord zei:
En als die vent komt kunnen wij nog even een rekening krijgen tussen de 30 a 70 euro.
Wanneer je een chello en/of voip-installatie niet werkend krijgt, dan moet er een afmaken dhz-monteur langskomen. Dit kost € 49,-, maar als blijkt dat het modem defect is (of als de oorzaak van het niet kunnen installeren bij UPC ligt), dan wordt dit op dezelfde factuur gecorrigeerd.
 
Probleem wat TS meld is mij bekend. Ook bij mij hetzelfde probleem. Tenminste niet meer. Ik heb het als volgt opgelost.

1. Haal alle kabels (kabel,telefonie,utp, spanning)van het kabelmodem af.
2. Laat het modem +- 10 minuten uitgeschakeld liggen.
3. Sluit alleen de spanning aan, en wacht +- 1 a 2 minuten
4. Sluit dan je UTP kabel aan.

Mocht je dan nog geen link krijgen, haal dan alleen de spanning er af (kabel er uit) en zet deze direct er weer op. Desnoods 1 of meerdere keren.
Hierna zou het moeten lukken. Zodra je een link hebt kun je alle overige kabels weer aansluiten.

Dit heeft bij mij reeds 2x gewerkt. 1x met de eerste installatie (hier kwam ik met de helpdesk van chello niet verder en had dus al bijna een afspraak gemaakt voor een monteur) en nog 1 maand later toen hij spontaan weer geen link had.

Hierna geen probleem meer gehad, ook niet na een koude start van het modem (spanning er af en weer er op).
Probleem lijkt mij te zitten in het modem zelf, maar ja als het modem eenmaal werkt en de upc monteur komt langs dan zijn de kosten voor jou.
 
wat ik mij nog steeds afvraag is:
krijgt de pc wel of niet een pc
waarschijnlijk niet want zodra de 1e 4 lampjes branden en er is een computer aangesloten dan moet het 5e lampje (link) ook gaan branden.
als het een webstar modem is dan gaat het lampje pas branden als de modem aangemeld is bij upc
oftewel: verklaar of het een webstar of een arris modem is.

bvd
 
Terug
Bovenaan