• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen LAN, wel WIFI [Cisco EPC3925]

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

Maregeli

Hallo,

Sinds enkele dagen heb ik wisselende problemen met mijn internetverbinding.

In de eerste instantie:
WIFI: wel een netwerkverbinding maar géén internetverbinding,
LAN: gewoon netwerk toegang + internet zonder problemen.
Een router reset later (stroom eraf >1min) was dit probleem opgelost (internet op WIFI weer actief).

Sinds gisteren is het probleem omgedraaid:
WIFI: netwerk + een goede internetverbinding.
LAN: wél netwerk gevonden maar geen internet (Onbekend netwerk)
het lijkt erop dat de router mijn LAN PC's geen (correcte) IP toekent/doorgeeft.

wat me verder opviel:
- op de router zelf (Cisco EPC3925) branden geen lampjes mbt LAN aansluitingen ondanks aangesloten pc's

- de rest van de lampjes brand naar mijn weten naar behoren,

- als ik op mijn smart tv probeer te internetten (directe LAN kabel tussen tv en router) gaat er wel een oranje lampje branden bij betreffende aansluiting.


ik heb het volgende al geprobeerd:
via PC:
- Reset netwerk adapter via Windows 7 na troubleshooten van verbindingsproblemen - Geen resultaat
- Reinstalleer netwerk drivers - Geen resultaat
- Flush DNS - Geen resultaat

Hardwarematig:
- Resetten van het modem (stroom eraf >1min) - Geen resultaat

met wat googlen vond ik onderstaand draadje uit 2009, klinkt heel bekend:
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=34990

iemand enig idee waaraan dit kan liggen?

alvast hartelijk dank voor jullie reactie!

mvg

Maregeli
 
volgens mij als je hier Ziggo over belt krijg je ASAP een monteur met een nieuwe router voor je (of als je naar de ziggo studio gaat krijg je daar een nieuwe)
 
volgens mij als je hier ziggo over belt krijg je ASAP een monteur met een nieuwe router voor je (of als je naar de ziggo studio gaat krijg je daar een nieuwe)


thnx voor je reactie, ik dacht dat het wellicht met een wijziging van instellingen al te verhelpen was, vandaar mijn vraag.

dan maar even een belletje plegen :wink:

mvg

Maregeli
 
Update: problem solved

Na contact met Ziggo tech hulp en een hoop geklooi is het probleem opgelost.

oorzaak was een defecte powerline adapter (alhoewel deze wel correct leek te werken) waarmee ik mijn LAN netwerk over de bestaande electra in huis heb aangesloten.

door deze defecte adapter gaf het geheel LAN netwerk problemen, zo ook de apparaten die direct op de modemrouter ingestoken waren.


bij deze dus een slotje svp :wink:


mvg

Maregeli
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan