geen kiestoon van arris modem

W

wessel

Sinds 1 december heb ik digitale telefonie en chello light middels een Arris Touchstone modem.
Als het modem aangezet wordt krijg ik echter geen kiestoon. Nu weet ik dat het even kan duren voordat het modem gereed is, maar zelfs na 45 min gebeurt er nog niets.
De enige manier om kiestoon te krijgen is door eerst m.b.v. een gsm mijn eigen nummer te bellen.
De telefoon gaat dan wel over, en daarna heb ik kiestoon.

Als ik UPC bel dan zeggen ze dat ik maar moet zorgen dat de stroom niet uitvalt. Kortom ze nemen me niet echt serieus.
Graag wil ik weten of er meer mensen zijn die dit probleem hebben. Anders wil ik mijn modem om laten ruilen.

Verder kan ik weinig goeds zeggen over de oplevering. 2 enorme splitters aan de muur en nog 1 aansluiting te kort voor mijn 2e tv toestel.
Splitters en modem alle 3 scheef gemonteerd. Radio en Tv aansluiting zijn precies hetzelfde, beide een vrouwtje, waardoor ik niet een extra splitter voor de tv aan kan sluiten, want dat moet een mannetje zijn.
 
R

rene45

daar heb je een omzetter voor hoor voor je tv, dan kan je die ook gebruiken. en scheeve montage dan zal i wel een oog hebben gehad. ik ben 7 dec aan de beurt voor dat wat jij hebt. hoop dat het hier wel goed gaat.
 
L

LennertXL

wessel zei:
Als ik UPC bel dan zeggen ze dat ik maar moet zorgen dat de stroom niet uitvalt. Kortom ze nemen me niet echt serieus.
Graag wil ik weten of er meer mensen zijn die dit probleem hebben. Anders wil ik mijn modem om laten ruilen.

Die ervaring heb ik ook met de helpdesk. Ze zeuren maar wat over mogelijke storingen maar lossen niks op.

Greetz,
Lennert
 
B

Big

Ik ken je probleem. Heb zelf nog geen digitale telefonie maar heb hetzelfde probleem gehad via mijn analoge aansluiting.
In eerste instantie kreeg ik ook een medewerker aan de lijn die mijn probleem niet serieus nam dus belde ik een 2e keer. De 2e medewerker nam mij wel serieus en heeft contact opgenomen met een afdeling die iets meer kan dan hij zou kunnen.
Die andere afdeling heeft een aantal testen met mijn modem gedaan en het modem gereset. Daarna belde die andere collega mij en kreeg gewoon contact met mij.
Nadat ik opgehangen had controleerde die collega iets in zijn systemen en belde mij terug op mijn mobiel met de mededeling dat mijn modem stuk zou zijn. Afspraak gemaakt met monteur die de volgende dag het modem kwam omruilen, probleem opgelost.
 
Bovenaan