• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen kiestoon op gigaset basisstation

  • Onderwerp starter Onderwerp starter robstigter
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

robstigter

Sinds de update vd software van de ubee modem een week of 2 geleden hier in heerhugowaard heb ik via het basisstation geen kiestoon meer en kan niet bellen of gebeld worden.

Als ik het antw.app. Rechtstreeks aansluit op het modem dan heb ik wel kiestoon en werkt het. Ik heb alles in een plus.

Met Ziggo gebeld conclusie an hun was dat basisstation stuk was, gratis nieuwe set basisstation en telefoon opgestuurd gekregen. Maar helaas ook met het nieuwe basisstation geen kiestoon.

Iemand een idee?
 
Beste robstigter,

Je sluit het basis station ook rechtstreeks aan op het modem? Al ander telefoonkabeltje geprobeerd? Als je wilt mag je me je klantnummer en postcode en huisnummer per PB sturen. Ik kijk dan even verder voor je.

Met vriendelijke groet,
 
Basisstation gaat idd rechtstreeks in modem, nieuwe basisstation met nieuwe kabel en bijbehorende adapter gebruikt, dus alles nieuw en zelfde resultaat.

Het antw. app. fungeert nu als basisstation, zou dat misschien het probleem zijn? ik zal morgen eens proberen om het basisstation weer aan te sluiten op het modem maar dan het antw. app. in zijn geheel weg te laten en van het stroom af te halen om zodoende alleen de handsets op het basisstation te laten afstemmen.

als dat niet werkt dan pb ik wel even mijn gegevens.
 
goed ben er nu achter....

Eerst alles in een besteld incl. enkele handset. deze kwam dus met een basisstation wat de monteur gemonteerd heeft in de meterkast naast de modem.

later tot de conclusie gekomen dat 1 handset te weinig was dus een extra set gekocht wat bestond uit een antwoordapp. met telefoon en een losse handset..

Deze erbij geprikt en toen begon dus de ellende.

antw. app IS een basisstation dus melde de diverse handsets zich aan bij deze, echter stond deze niet in verbinding met het modem want daar zat het basisstation in de meterkast mee in verbinding.

vandaar dus dat het wel werkte zodra ik de antw.app rechtstreeks in de modem stopte....

Kortom moest ik de keuze maken om het antw. app in de meterkast op te hangen en zodoende de functionaliteit van het antw.app kunnen gebruiken of ik moest het basisstation in de meterkast gebruiken maar op die manier het antw. app wel degraderen tot alleen oplaadstation....

Ik heb voor de laatste optie gekozen....

4 handsets nu doordat ziggo zo vriendelijk was om een nieuw basisstation met telefoon op te sturen, maar het werkt wel weer.

deze mag wat mij betreft dus op slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan