• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

geen ip

Status
Niet open voor verdere reacties.
E

evossie

::)hoi

de telefonie,tv modem hangt in ons huis
20 metr verder in bijgebouw staat mijn pc
met modem bij elkaar dit gaat via een coaxkabel want via utp doet hij het niet ook geen breuken ofzo geconstateerd [doorgemeten]

een lange tijd gaat het gewoon goed,nu al enige tijd problemen, reglmatig geen ip adres,alles resetten moddenm uittrekken. ook het signaal is maar 22 db wat kan ik hier aan doen??

gr eeke
 
een utp kabel van 20 meter moet geen probleem zijn (wel crosslink gebruiken natuurlijk)!! maar een coax kabel van 20 meter??? dat je dan uberhaupt nog signaal over hebt... :S

greetz

PS vind het sowieso een beetje een wazige omschrijving van je probleem!! kun je wat duidelijker zijn??
 
Het coax gedeelte moet je zo kort mogelijk hoden. Met UTP kun je een flinke afstand (gemakkelijk 20 meter) overbruggen.

Wanneer is het precies mis gegaan? Ligt er misschien een andere kabel of een adapter naast de UTP kabel?
 
Laat ik beginnen met het punt dat je GEEN crosslink moet gebruiken. Van je modem naar je pc heb je gewoon een straight utp nodig.

20 meter coax is idd te lang. Vroeger(tot een jaar terug) werd het op deze manier nog wel aangesloten, maar tegenwoordig is de standaard(zoals anderen ook aangeven) zo kort mogelijk.
Dus onmiddelijk die coax inkorten, en een lange STRAIGHT utp er tussen.
 
carnifex zei:
Laat ik beginnen met het punt dat je GEEN crosslink moet gebruiken. Van je modem naar je pc heb je gewoon een straight utp nodig.

20 meter coax is idd te lang. Vroeger(tot een jaar terug) werd het op deze manier nog wel aangesloten, maar tegenwoordig is de standaard(zoals anderen ook aangeven) zo kort mogelijk.
Dus onmiddelijk die coax inkorten, en een lange STRAIGHT utp er tussen.
bij mij ook, er zit maar een metertje coax tussen (modem staat ook in de meterkast), en daarna 15 meter straight utp.
 
::)we hebben alles al geprobeert straight en zo
en nog heeft hij kuren .

de utp is goed doorgemeten geeft ok signaal en nog werkt het niet.
ik blijf het vreemd vinden.
als ik een monteur laat komen,kost zeker meteen weer een hoop duiten?

ik vindt eigenlijk dat als een klant problemen blijft houden ze dat op komen lossen
anders zit ik aan adsl te denken ben ik overal vanaf.en de helpdesk ook.

groetjes evossie
 
Als je alles gecontroleerd hebt en je weet zeker dat de UTP kabel inorde is dan kost het niks als je een monteur laat komen.

Wat ik wel kan aanraden is om de pc een keer met een kort stukje straight UTP kabel aan te sluiten, om te kijken of het dan wel werkt.

Dus als je zeker weet dat het probleem niet aan de binnenhuisinstallatie ligt kun je met een gerust hart een afspraak maken met een monteur.
 
evossie zei:
als ik een monteur laat komen,kost zeker meteen weer een hoop duiten?
Als de monteur voor nix komt (brakke UTP/Coax-kabel of als je problemen met je hardware/software hebt).
Volgens mij staat er ergens op www.chello.nl een checklist. Je moet echt eerst alles zelf controleren alvorens je een monteur laat komen, want ik denk niet dat je de voorrijkosten voor zo'n stomme fout (van j ezelf) wil betalen.
 
HaRdCoRe-PsYcHo zei:
een utp kabel van 20 meter moet geen probleem zijn (wel crosslink gebruiken natuurlijk)!! maar een coax kabel van 20 meter??? dat je dan uberhaupt nog signaal over hebt... :S

Met 20 meter coax heb je nog genoeg over voor tv, internet denk ik niet maar ik heb een coax van 40 meter met 3 splitters en dat geeft een klein beetje storing soms maar coax kabel kan ook best lang 20 meter moet kunnen alleen met splitters wordt het signaal te zwak.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan