• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen internetverbinding, wel modemverbinding

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Monty76
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

Monty76

Wie heeft er ervaring met het volgende probleem dat ik nu tegenkom?
Ik ben er, op zijn zachtst gezegd, namelijk niet zo’n expert hiermee.

Wij zijn overgegaan van Het Net (jaja, is een oudje) naar Alles in 1 Plus van Ziggo.
Nadat de monteur alles heeft aangesloten, werkt het internet de volgende dag opeens niet meer. Maar alléén op de pc waar hij alles op heeft ingesteld!
De rest van de pc’s en smartphones (waar hij dus niet aangezeten heeft) hebben wel gewoon verbinding met het internet.
Het vreemde is dat de betreffende pc wel verbinding (bedraad) heeft met de modem (Ubee) zelf.
Als ik de netwerkkabel aansluit op een laptop, heeft deze wel internet. Dus het ligt niet aan de bekabeling.
Je zou dus zeggen dat er iets in de instellingen van de pc is veranderd.
Als ik de firewall uitzet, krijg ik ook geen verbinding.



Wie o wie heeft dit al eens meegemaakt en kan mij hiermee helpen?
 
Deze problemen ben ik ook tegengekomen. Wat ik heb gedaan: Modem even een paar seconden uit spanning en daarna weer terug zetten.
 
Het beste is om te checken of de netwerk instellingen wel op automatsch staan. (via dhcp). Dat zouden die instellingen vanzelf goed moeten staan.
 
Deze problemen ben ik ook tegengekomen. Wat ik heb gedaan: Modem even een paar seconden uit spanning en daarna weer terug zetten.

Dat is 1 van de dingen die ik als eerste heb geprobeerd, maar helaas mocht dit niet helpen.:cry:

Het rare is ook dat alle andere pc's wel werken, dus aan de modem kan het haast niet liggen.
Want als ik een andere pc aansluit op dezelfde kabel werkt deze wel!
Het zit 'm dus echt in de aangepaste instellingen denk ik.

Maar in elk geval bedankt voor het meedenken:)
 
Het beste is om te checken of de netwerk instellingen wel op automatsch staan. (via dhcp). Dat zouden die instellingen vanzelf goed moeten staan.

Bedoel je de instellingen van het internetprotocol (TCP/IP)? Deze staan allemaal al op automatisch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan