J
jojet
Hallo,
Het volgende gekke probleem. Al langer tijd internet via Multikabel en via intern netwerk konden twee pc's gelijktijdig internetten. Probleemloos gegaan. Op enig moment overgeaan naar telefoon via multikabel. Enige tijd daarna kon er op de gast-pc niet meer worden geinternet. De host-pc was geen enkel probleem.
Aan software probleem gedacht (alle firewall overal uitgeschakeld enz) hardware problemen (netwerk-kaart, bekabeling etc allemaal ok) uiteindelijk een switch geplaatst zodat niet via een netwerk zou hoeven te worden geinternet, werkte ook niet, zelfs nog een keer XP sp2 opnieuw geinstalleerd; niets helpt. Als ik een pc opstart (maakt niet uit welke) kan die pc keurig het internet op en de andere pc niet en andersom werkt dat ook (dus de pc's zelf werken op zich prima). Aangezien er geen software was gedownload toen het probleem zich voordeed of nieuwe hardware geinstalleerd leek het mij dat het probleem elders moest worden gezocht.
Toen bedacht ik mij de overstap naar de telefoon van multikabel. Hoewel het probleem niet direct na de overstap plaatsvond vind ik het toeval wel heel opmerkelijk. Technisch lijkt mij dat het een en ander niet met elkaar te maken hebben, maar ik ben ook maar een leek en het probleem doet zich wel voor na de overstap.
Kortom, kan het hier mee te maken hebben of moet ik het ergens anders zoeken. Kan het zijn dat wanneer ook telefoon via dezelfde modem gaat je niet meer op meerdere pc's tegelijk kan internetten (nogmaals het probleem deed zich ook al voor zonder de switch).
Als de moderator vindt dat het topic hier niet thuishoort mag hij het verplaatsen maar ik wist zo 1-2-3 niet waar ik he tmoest plaatsen.
Benieuwd naar de reacties.
john
Het volgende gekke probleem. Al langer tijd internet via Multikabel en via intern netwerk konden twee pc's gelijktijdig internetten. Probleemloos gegaan. Op enig moment overgeaan naar telefoon via multikabel. Enige tijd daarna kon er op de gast-pc niet meer worden geinternet. De host-pc was geen enkel probleem.
Aan software probleem gedacht (alle firewall overal uitgeschakeld enz) hardware problemen (netwerk-kaart, bekabeling etc allemaal ok) uiteindelijk een switch geplaatst zodat niet via een netwerk zou hoeven te worden geinternet, werkte ook niet, zelfs nog een keer XP sp2 opnieuw geinstalleerd; niets helpt. Als ik een pc opstart (maakt niet uit welke) kan die pc keurig het internet op en de andere pc niet en andersom werkt dat ook (dus de pc's zelf werken op zich prima). Aangezien er geen software was gedownload toen het probleem zich voordeed of nieuwe hardware geinstalleerd leek het mij dat het probleem elders moest worden gezocht.
Toen bedacht ik mij de overstap naar de telefoon van multikabel. Hoewel het probleem niet direct na de overstap plaatsvond vind ik het toeval wel heel opmerkelijk. Technisch lijkt mij dat het een en ander niet met elkaar te maken hebben, maar ik ben ook maar een leek en het probleem doet zich wel voor na de overstap.
Kortom, kan het hier mee te maken hebben of moet ik het ergens anders zoeken. Kan het zijn dat wanneer ook telefoon via dezelfde modem gaat je niet meer op meerdere pc's tegelijk kan internetten (nogmaals het probleem deed zich ook al voor zonder de switch).
Als de moderator vindt dat het topic hier niet thuishoort mag hij het verplaatsen maar ik wist zo 1-2-3 niet waar ik he tmoest plaatsen.
Benieuwd naar de reacties.
john
