• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen internet

Berichten
4.420
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb het laatste jaar steeds vaker last van wegvallend internet. Meestal maar een paar minuten. Nu weer.

Mijn Ubee is in orde en kan ik gewoon benaderen. Als ik via de WifiSpot verbind, heb ik wel een goede internet verbinding. (Ik type dit nu via een WifiSpot). Het lijkt mij dat dit een probleem in de centrale moet zijn.

Ik heb de helpdesk hierover wel eens gebeld, maar zij beweren dat mijn verbinding goed is (wist ik ook wel) en dat het nooit aan hun centrale ligt.

Als ik mijn modem restart, krijgt hij geen IP adres meer. Mij lijkt dit dus een storing in hun DHCP server, want internet via de WifiSpots werkt wel en dat loopt over een andere centrale.

Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen?
 
Mijn Ubee is in orde en kan ik gewoon benaderen. Als ik via de WifiSpot verbind, heb ik wel een goede internet verbinding.
Op het moment dat je geen verbinding hebt, al eens geprobeerd met een laptop/pc rechtstreeks verbonden met netwerkkabel op het modem? Zonder tussenkomst van eigen netwerk/router. Liefst met alle spullen disconnected om uit te sluiten dat daar een verstoring op treed.

Als ik mijn modem restart, krijgt hij geen IP adres meer. Mij lijkt dit dus een storing in hun DHCP server, want internet via de WifiSpots werkt wel en dat loopt over een andere centrale.
Dat is wel vreemd ja, als het modem geen IP adres krijgt. Dat wordt al snel te ingewikkeld voor een gemiddelde helpdesk medewerker.
Maar wil je niet liever een nieuw modem dat je in bridge mode kunt zetten?
 
laptop/pc rechtstreeks verbonden
Een laptop rechtstreeks verbonden heb ik nooit geprobeerd. Maar omdat ik gewoon bij alle menu's kan komen zie ik geen reden dat het probleem in mijn netwerk ligt. Zeker ook omdat hij bij een restart van het modem geen nieuw wan-IP krijgt moet het buiten mijn netwerk liggen.
Meestal is het probleem binnen een paar minuten over, maar een paar week geleden duurde de uitval over 1 uur.

Een modem in bridge lijkt me geen oplossing als het probleem in de centrale zit. Als het aan de Ubee lag, zou het probleem niet vanzelf over gaan en juist wel na een restart.

Een paar jaar geleden was er een wijkstoring en had ik 48 uur lang dezelfde problemen nadat de wijkstoring opgelost was. De helpdesk wilde toen ook niet helpen omdat er zogenaamd geen probleem meer was hij hen. Uiteindelijk ben ik door een monteur gebeld, die bevestigde dat het probleem in hun centrale zat en hij het opgelost had. (wat klopte)
 
https://www.whatsmyip.org
Als je iemand kent die een traceroute voor je doet van buiten het netwerk dan moet het gewoon vastlopen , sla de traceroute op en dan heb je het probleem opgelost en kan Ziggo het verder uitzoeken.

Het enige wat je nodig hebt is jouw IP adres dat je ook op de gelinkte website kan vinden.
 
Een modem in bridge lijkt me geen oplossing als het probleem in de centrale zit. Als het aan de Ubee lag, zou het probleem niet vanzelf over gaan en juist wel na een restart.
Aan de andere kant, als het aan de 'centrale' ligt zouden er veel meer mensen last van hebben. Dan moet er toch een belletje gaan rinkelen bij Ziggo.
Geen bridge mode, nat over nat, brrrrrr. Maargoed dat moet je zelf dan maar weten. Ik zou het nooit doen, los van dit probleem.
Je schijnt nogal zeker te zijn dat het aan de centrale ligt. Dan kun je dat misschien beter melden bij Webcare. Wellicht dat die iets verder kunnen kijken.
 
Ik heb het laatste jaar steeds vaker last van wegvallend internet. Meestal maar een paar minuten. Nu weer.

Mijn Ubee is in orde en kan ik gewoon benaderen. Als ik via de WifiSpot verbind, heb ik wel een goede internet verbinding. (Ik type dit nu via een WifiSpot). Het lijkt mij dat dit een probleem in de centrale moet zijn.

Ik heb de helpdesk hierover wel eens gebeld, maar zij beweren dat mijn verbinding goed is (wist ik ook wel) en dat het nooit aan hun centrale ligt.

Als ik mijn modem restart, krijgt hij geen IP adres meer. Mij lijkt dit dus een storing in hun DHCP server, want internet via de WifiSpots werkt wel en dat loopt over een andere centrale.

Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen?

Vervelend dat je uitval ervaart. Stuur even een privébericht met je postcode en huisnummer, dan gaan we je verbinding uitlezen. Na een reset start de modem opnieuw op en doorloopt een opstartcyclus. Het klopt dat je dan niet direct verbinding hebt en dus ook nog geen wan-ip, totdat de modem geheel is opgestart en verbinding heeft.

Groet,

Mirsad van Ziggo
 
Ik heb sinds 3 weken zelfde probleem.
1 computer doet het goed, andere niet, dan doet de goede het niet meer en kom ik met telefoon wel op nu.nl maar telegraaf.nl niets ...

Het voelt zeker als DNS probleem, maar kan dat buitenshuis ontstaan?

Ik heb gewoon Wifi verbinding met connectbox. Hij zegt ook dat ik internet heb, maar het werkt dus niet....

Conectbox zelf kan ik nu ook niet benaderen, terwijl ik deze website dus wel kan benaderen.
maar bv mijn.simpel.nl weer niet... ????
 
Kan je de Connect box niet benaderen via https://162.168.178.1 http://192.168.178.1? Dat zou moeten werken want dat heeft niets met DNS te maken.
Kijk ook eens of je geen twee DHCP servers hebt op je netwerk die elkaar tegen werken.
Is er misschien een alternatieve DNS ingeschakeld, misschien door malware?
Is het misschien een internet beveiligingsprogramma dat roet in het eten gooit.
 
Laatst bewerkt:
Nee ook met jouw link kom ik er niet in, terwijl ik dus wel op deze website zit...
mijn.simpel.nl maar ook www.ziggo.nl doen het niet, maar googe doet het wel
 
Terug
Bovenaan