Geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ndam

Forum Gebruiker
Berichten
2
Hopelijk kan iemand mij helpen.

Nu reeds 2 jaar in bezit van de Samsung Galaxy S4 en heeft jaren lang prima gewerkt. Nooit netwerk storingen gehad of mankementen met de telefoon. In deze twee jaar was ik aangesloten bij Vodafone.

Omdat ik bij Vodafone een nieuw abonnement incl. telefoon heb afgesloten, was het de bedoeling om mijn andere abonnement bij Ziggo Mobiel op de Galaxy S4 te gebruiken. Helaas werkt dit niet zoals verwacht.

Waar ik last van heb, is dat het internet weg valt en de telefoon opnieuw opgestart moet worden (of vliegtuigmodus aan/uit) om weer internet te hebben. Normaal gesproken wordt bij netwerkverlies automatisch de verbinding hersteld maar dit gebeurt niet bij de simkaart van Ziggo. Er is veel op het internet te vinden w.b.t. hetzelfde probleem, maar geen oplossing die bij mij werkt.

Op probleem wat hierbij op de een of andere manier ook ontstaat is dat gedurende het geen bereik hebben de telefoon zelfs uitvalt. Bij andere simkaarten komt dit probleem niet voor.

Geprobeerd:
- Telefoon naar fabrieksinstellingen
- Telefoon cache legen en gehele reset (via boot menu)
- 2 andere simkaarten van T-Mobile en Vodafone (deze doen het prima)
- Batterij verwisseld, merk geen verschil
- APN opnieuw ingesteld (via ziggo.nl handleiding)
- Contact gehad met ziggo ter controle van de APN

Dit mocht allemaal niet baten. Wie kan mij verder helpen?
 

ceejiem

Forum Gebruiker
Berichten
3
Exact al 3 weken hetzelfde probleem met de iphone 4s, overgestapt van T-mobile naar UPC/ZIGGO-mobiel, zelfde acties, maar pdp-identiteit blijft kwijt. Service legt probleem terug bij mij. Terug naar vorige versie IOS 8.3, ligt aan Apple, telefoon, ik ben de enige met die klacht, etc. Met andere sim van Vodafone werkt het direct: APN, MMS en HOTSPOT direct en automatisch ingevuld ...... Dat wordt waarschijnlijk een andere telefoon of provider [emoji53]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 

m4v3r1ck

Forum Gebruiker
Berichten
393
Exact al 3 weken hetzelfde probleem met de iphone 4s, overgestapt van T-mobile naar UPC/ZIGGO-mobiel, zelfde acties, maar pdp-identiteit blijft kwijt. Service legt probleem terug bij mij. Terug naar vorige versie IOS 8.3, ligt aan Apple, telefoon, ik ben de enige met die klacht, etc. Met andere sim van Vodafone werkt het direct: APN, MMS en HOTSPOT direct en automatisch ingevuld ...... Dat wordt waarschijnlijk een andere telefoon of provider [emoji53]

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Na mijn update naar iOS 8.4 op mijn iPhone 6+ kreeg ik een sms van Ziggo met iOSAPN instellingen, gedraaid alles ok en groene vinkje tijdens de installatie -> GEEN internet via 3G.

Blijkt dat ik een andere instelling van APN nodig had:

IMG_0129.PNG


Et voila, nu werkt internet wel. Succes

Cheers
 

ceejiem

Forum Gebruiker
Berichten
3
Mobiele datanetwerk niet bereikbaar / pdp-identiteit niet geaccepteerd

Mooi dat het bij jou wel werkt, bij mij is het de laatste 2 weken niet aan de praat te branden: terwijl ik alle mogelijkheden via forums etc. probeer, probeert Ziggo-service te achterhalen waarom er in het systeem een "A" staat ipv een verwijzing naar het datapakket van 1 Gb. Het lijkt er dus op dat ik geen data-abo heb, ofwel dat er geen verbinding naar dat abo-onderdeel plaatsvindt. Dus nog maar een weekje of zo geduld :=). Bedankt voor de reactie! vg CJ
 
Topicstarter
Topicstarter
N

Ndam

Forum Gebruiker
Berichten
2
Ik zie dat er inmiddels enkele reacties zijn toegevoegd in het topic ;)

Ik ben inmiddels zelf overgestapt naar Vodafone. Zij boden hetzelfde abonnement aan tegen een euro meer. Sindsdien nergens meer last van.

In de winkel heb ik toch even gesproken met een technische hulpverlener en hij gaf het volgende aan.

In mijn situatie viel mijn bereik steeds weg. Dit gebeurde voornamelijk in drukke gebieden, zoals centrum Utrecht. De telefoon kon vervolgens moeilijk het netwerk terugvinden wat bij Ziggo liep volgens APN gegevens.
Vodafone gaf aan dat Ziggo van hun netwerk gebruik maakt, maar niet op het hoofdsignaal. Nee, op een zwakker signaal dat sneller uitvalt bij storingen of drukke gebieden. Hierdoor vernieuwde vermoedelijk het netwerk niet meer.
Dit probleem had ik echter niet met een andere telefoon met dezelfde (ziggo) simkaart. De Samsung Galaxy S4 verwerkt de netwerken anders dan m'n vorige telefoon en hier lag een conflict.

Mijn advies:
Stap over. Ziggo gebruikt een minder goed netwerksignaal van Vodafone.
Wanneer je nergens last van hebt met Ziggo, moet je lekker blijven. Je krijgt voor wat je betaald. Ga dan ook niet meer verwachten. Je koopt immers ook geen auto voor €100 en dan verwachten dat hij rijdt als een mercedes.
 

Wesmsn

Forum Gebruiker
Berichten
344
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik zit al best lang bij Ziggo Mobiel, nooit problemen mee gehad, maar de laatste weken heb ik vaak geen 3G ontvangst, en met bellen kan men mij niet horen zo nu en dan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan