M
mlasschuyt
Sinds gisteren kon ik niet meer internetten via m'n Linksys router WRT54G v7. Zowel draadloos met de laptop, als bekabeld op de vaste PC was er geen verbinding.
Direct aansluiten op de modem gaf eerst geen resultaat, maar na de netwerkinstellingen aangepast te hebben (van 10Mbps/half duplex naar 100Mbps/half duplex) kreeg ik wel verbinding.
Mijn neef die in de buurt woont heeft precies dezelfde problemen ondervonden. Hij heeft ook een router van Linksys, maar met een router van een ander merk werkte het ook niet. We hebben beiden de Ziggo klantenservice gebeld en die meldden dat alles er goed uitziet en dat het aan de router moet liggen.
Dat zou wel heel toevallig zijn dat we vanaf hetzelfde moment hetzelfde probleem krijgen, terwijl we niets aan de installatie veranderd hebben. De betreffende medewerker van Ziggo verklaarde dat het inderdaad toeval moet zijn en dat het niet aan Ziggo ligt.
Alle instellingen van de router zijn goed, laatste firmware update gehad, connecties gecheckt, alles is gewoon goed geïnstalleerd.
Mijn neef krijgt nu de melding dat er problemen zijn met de DNS-Server en heeft nu helemaal geen verbinding meer.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Direct aansluiten op de modem gaf eerst geen resultaat, maar na de netwerkinstellingen aangepast te hebben (van 10Mbps/half duplex naar 100Mbps/half duplex) kreeg ik wel verbinding.
Mijn neef die in de buurt woont heeft precies dezelfde problemen ondervonden. Hij heeft ook een router van Linksys, maar met een router van een ander merk werkte het ook niet. We hebben beiden de Ziggo klantenservice gebeld en die meldden dat alles er goed uitziet en dat het aan de router moet liggen.
Dat zou wel heel toevallig zijn dat we vanaf hetzelfde moment hetzelfde probleem krijgen, terwijl we niets aan de installatie veranderd hebben. De betreffende medewerker van Ziggo verklaarde dat het inderdaad toeval moet zijn en dat het niet aan Ziggo ligt.
Alle instellingen van de router zijn goed, laatste firmware update gehad, connecties gecheckt, alles is gewoon goed geïnstalleerd.
Mijn neef krijgt nu de melding dat er problemen zijn met de DNS-Server en heeft nu helemaal geen verbinding meer.
Zijn er meer mensen met dit probleem?


ops:. Even terug naar fabrieksinstellingen dus maar...