GEEN INTERNET verbinding!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

seedoubleyou

Ik ben een leek dus ik ga het proberen uit te leggen. Ik heb al een beetje rond gelezen, maar snap de antwoorden niet dus:

Ik heb sinds kort een nieuwe modem van Ziggo. Met router erin (had een losse). Sindsdien valt internet continue weg (wel steeds volle wifi verbinding). Op de laptop valt het mee, maar tablet en telefoon is DRAMA. Alleen een whatsappje komt er af en toe (uren later) doorheen, maar meer niet. Router is door Ziggo gereset. Hielp niets. Als ik het WIFI netwerk vergeet en weer aanzet en inlog dan doet ie het weer even, maar dat duurt niet lang.
Ik word er werkelijk knettergek van. Heb ik eindelijk een tablet (toevallig zelfde week als nieuwe modem) en kan ik er niets mee!! Gruwelijk irritant.
Wie helpt me? Ik las iets over wifispots of andere kanalen van je modem?
Hoe en waar doe ik dat?? En helpt dat (sommige berichten waren namelijk oud en in een jaar gebeurd veel).
Alvast erg bedankt (en graag antwoorden in Jip en Janneke taal ;-)
 
Klinkt als standaard wifi problemen.
Vaak ontstaat dit doordat de buren ofzo op een zelfde kanaal uitzenden. Beide netwerken gaan dan botsen en jij ervaart dan uitval.
Dit is via modem configuratie aan te passen.

stappenplan

Via bovenstaande link kom je bij het stappen plan van ziggo.

Het is vaak handig om even in kaart te brengen welke kanalen in de buurt gebruikt worden.
Je zou op android bijvoorbeeld wifi analyser kunnen installeren.

Succes!
 
app

Hoi Tesseract, dank je.

Ik heb de app gedownload (NET analyzer), maar..... ik zie een venster wifi information met allerlei zaken en een venster met cell information met allerlei zaken. Dat is via het infotabblad. Verder heb ik een LAN tabblad en een PING tabblad. Hoe wordt een frequentie omschreven? Niet als IP adres toch? Of DNS Server (geen idee wat al die zaken zijn....)
Via het LAN tabblad staat er een knop met scan om de wifi network for devices te scannen, maar die scan knop kan je niet aantikken :shock:.
Heb ik dan net weer een verkeerde app???
 
Ik ken net analyser niet maar wat je er over verteld geeft mij aan dat dit niet het juiste programma is.
Klinkt mij meer als idd een netwerk analyser.
Probeer eens in de playstore te zoeken naar wifi analyser.
Deze laat in een keurig grafiekje zien hoe het op je lokatie is.
 
Kanalen

Ik zie inderdaad 2 grafieken met ieder het IP adres van mijzelf met een extra getal erachter. Bij de ene staat een 1 extra en bij de andere een 5 extra. Betekent dat dat mijn modem gebruik makat van kanaal 1 en 5 of is dit echt totaal niet waar ik naar moet kijken?
Hij geeft ook 1 wifi symbool met mijn netwerk erbij en met een 4. Is dat kanaal 4 dan wat ik gebruik?
Maar blijkbaar geeft ie dus alleen mijzelf weer en niet de omgeving?
 
Hebben we het nu over de NET analyser of de WIFI analyser?

Je kan uiteraard ook op de bonnefooi wat kanalen proberen in je modem.
Je zult waarschijnlijk vanzelf een kanaal tegen komen waar het beter op gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan