H
Hanneke
Beste mensen, ik ben nogal boos en wil even mijn frustratie ook hier delen. Hierna volgt de mail die ik Chello vandaag hebgestuurd: Klacht!!!!
Op maandag 1 juli 2002 kreeg ik , na een ochtend online geweest te zijn, plotseling geen verbinding meer met het internet. Ik heb de Chello helpdesk gebeld met de vraag of dat er in deze regio misschien een storing was. Na 15 minuten wachten a € 0,10 werd ik eindelijk doorverbonden. De callcenter medewerker ontkende dat er een storing was,ging mijn instellingen na en besloot dat het aan de firewall van mijn pc zou liggen. Die ik overigens niet heb. Maar volgens hem kwam het vaker voor dat antivirus programma's automatisch instellingen blokkeren. Zijn voorstel was om onmiddelijk de harde schijf van mijn pc te gaan formateren (!) Ik heb hem gezegd dat ik mijn hulp wel eerts elders zou gaan zoeken. Mijn collega's (IT bedrijf) hielpen mij al een aardig eindje op weg, controleerden de route van UPC naar mij en zagen dat er wel degelijk een storing was.Daarop belde ik Chello weer terug. Na weer 15 minuten in de wacht werd ik doorverbonden met een andere helpdeskmedewerker. Hij hoorde mijn verhaal aan en zette mij vervolgens 5 minuten in de wacht omdat hij wilde overleggen met zijn collega die ik daarvoor gesproken had. Toen ik eindelijk de helpdeskmedewerker weer aan de lijn kreeg, moest ik weg. Hij zei dat hij mij niet terug mocht bellen, maar dat ik mijn netwerkkaart opnieuw moets installeren. Instructies daarvoor heeft hij aan een collega van mij gestuurd, die mij verder telefonisch verder geholpen heeft. Al met al ben ik zo'n 4 uur werktijd hier mee kwijt geweest. Ik werk namelijk thuis m.b.v. het internet. Wat schetst nu mijn verbazing toen ik mijn buurvrouw vandaag sprak. Zij vroeg me of ik maandagmiddag ook niet had kunnen werken door de storing bij Chello. Blijkt dat mijn hele wijk geen internetverbinding had. U zult begrijpen dat ik dit verhaal ook op wat andere sites zal publiceren! Met name de oplossing van de eertse helpdeskmedewerker om mijn harde schijf te formateren gaat alle perken te buiten. Nu ben ik toevallig een redelijk ervaren internetgebruikster, maar wat als ik gewoon zijn advies had opgevolgd! Ik ben uren kwijt geweest met het zoeken naar een systeemfout op mijn pc, terwijl de fout gewoon bij jullie ligt! Daarom wil ik de telefoonkosten die ik kwijt was aan het onnodig wachten bij uw helpdesk vergoed hebben. Totaal 50 x €0,10= €5,= . Daarnaast is mijn uurtarief € 85,= x 4 uur dat ik bezig ben geweest met mijn pc, door jullie aanwijzingen = €340,=. Totaal te vergoeden € 345,= Ik verwacht dit bedrag binnen een maand op mijn postbankrekening, uw welbekend.
En nou maar afwachten....
Op maandag 1 juli 2002 kreeg ik , na een ochtend online geweest te zijn, plotseling geen verbinding meer met het internet. Ik heb de Chello helpdesk gebeld met de vraag of dat er in deze regio misschien een storing was. Na 15 minuten wachten a € 0,10 werd ik eindelijk doorverbonden. De callcenter medewerker ontkende dat er een storing was,ging mijn instellingen na en besloot dat het aan de firewall van mijn pc zou liggen. Die ik overigens niet heb. Maar volgens hem kwam het vaker voor dat antivirus programma's automatisch instellingen blokkeren. Zijn voorstel was om onmiddelijk de harde schijf van mijn pc te gaan formateren (!) Ik heb hem gezegd dat ik mijn hulp wel eerts elders zou gaan zoeken. Mijn collega's (IT bedrijf) hielpen mij al een aardig eindje op weg, controleerden de route van UPC naar mij en zagen dat er wel degelijk een storing was.Daarop belde ik Chello weer terug. Na weer 15 minuten in de wacht werd ik doorverbonden met een andere helpdeskmedewerker. Hij hoorde mijn verhaal aan en zette mij vervolgens 5 minuten in de wacht omdat hij wilde overleggen met zijn collega die ik daarvoor gesproken had. Toen ik eindelijk de helpdeskmedewerker weer aan de lijn kreeg, moest ik weg. Hij zei dat hij mij niet terug mocht bellen, maar dat ik mijn netwerkkaart opnieuw moets installeren. Instructies daarvoor heeft hij aan een collega van mij gestuurd, die mij verder telefonisch verder geholpen heeft. Al met al ben ik zo'n 4 uur werktijd hier mee kwijt geweest. Ik werk namelijk thuis m.b.v. het internet. Wat schetst nu mijn verbazing toen ik mijn buurvrouw vandaag sprak. Zij vroeg me of ik maandagmiddag ook niet had kunnen werken door de storing bij Chello. Blijkt dat mijn hele wijk geen internetverbinding had. U zult begrijpen dat ik dit verhaal ook op wat andere sites zal publiceren! Met name de oplossing van de eertse helpdeskmedewerker om mijn harde schijf te formateren gaat alle perken te buiten. Nu ben ik toevallig een redelijk ervaren internetgebruikster, maar wat als ik gewoon zijn advies had opgevolgd! Ik ben uren kwijt geweest met het zoeken naar een systeemfout op mijn pc, terwijl de fout gewoon bij jullie ligt! Daarom wil ik de telefoonkosten die ik kwijt was aan het onnodig wachten bij uw helpdesk vergoed hebben. Totaal 50 x €0,10= €5,= . Daarnaast is mijn uurtarief € 85,= x 4 uur dat ik bezig ben geweest met mijn pc, door jullie aanwijzingen = €340,=. Totaal te vergoeden € 345,= Ik verwacht dit bedrag binnen een maand op mijn postbankrekening, uw welbekend.

En nou maar afwachten....
