• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen internet op LAN poorten

  • Onderwerp starter Onderwerp starter gewoonwij
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
G

gewoonwij

Ik heb sinds kort mijn Cisco modem van Ziggo in bridge modus laten zetten en achter deze modem een FritzBox aangesloten. Mijn WIFI clients kunnen nu prima internetten, echter mij bekabelde apparaten hebben alleen LAN toegang.

Iemand een idee?
 
Welke heb je ?
Zijn die fritzbox alleen voor adsl ?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 
Ik gebruik de FritzBoxen niet voor internet toegang, daar heb ik dat Cisco ding voor (in bridge-modus)
De FritzBoxen gebruik ik alleen als router. De LAN1 poort van mijn FritzBox zit aangesloten op de Cisco en de LAN2 poort van de FritzBox zit aangesloten op mijn laptop. Als ik mijn laptop via Wifi verbind met de FritzBox kan ik internetten, als ik mijn laptop via de lan kabel (die poort 2) verbind, kan ik niet internetten.
 
Klopt dus dat je geen internet hebt. Je hebt deskundig de router functie van de cisco laten uitschakelen en omdat je lan->lan van de Fritsbox gebruik, maak je daar ook geen gebruik van de router functionaliteit. Wifi loopt waarschijnlijk wel via de router.
 
Normaal geproken sluit je het modem aan op de wan poort van je router.
Als je die niet hebt, dan heb je zoals trash al zei, waarschijnlijk een adsl accespoint.
Dat gaat dan niet goed werken met een kabelmodem.
 
Normaal geproken sluit je het modem aan op de wan poort van je router.
Als je die niet hebt, dan heb je zoals trash al zei, waarschijnlijk een adsl accespoint.
Dat gaat dan niet goed werken met een kabelmodem.
Klopt, je gebruikt je Fritzbox nu als switch. Je krijgt dan ip adressen te weinig uit je modem.
 
Hallo,

Waarschynlyk gebruik jij de fritzbox 7340

Deze heeft problemen met de aansluiting die jij gebruikt.

Ik ben van de week op de cebit geweest en heb met de heren van AVM gesproken over dit probleem.

Zy zeiden dat het met een update opgelost kan worden.
Nu weet ik zelf niet als het al in de huidige firmware is ingevoerd.

Ik heb dit probleem ook gehad maar heb nu zn broertje in de meterkast hangen de 7390.

Deze werkt perfect met het ziggo modem verder.

Mocht je nog vragen hebben dan kun je die via pm ook versturen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan