Geen internet, ondanks goed WiFi signaal

JanvdB

Forum Gebruiker
Berichten
599
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Soms heb ik bij het opstarten van mijn laptop, geen internet.
wel geeft het WiFi symbooltje aan, dat de signaalsterkte in orde is.
Onderaan mijn laptop, Asus, zie ik een wereldbol, met een kruisje er in.
om het te herstellen, moet ik mijn Cisco EP 3928, spanningsloos maken.
Daarna stekker er weer in, even wachten en alles werkt daarna weer.
Heeft iemand enig idee, waardoor het veroorzaakt wordt?
Alvast bedankt , voor eventuele reactie.
 
Het wifi symbool zegt niets over internet.
Als je op die wereld bol klikt dan zie je je wifi er tussen staan, daar op klikken en verbinden kiezen.
 
Bedankt voor snelle reactie.
Ga ik direct proberen, als de storing zij weer herhaalt.
 
Beste kun je dit doen: rechtsklik wifi symbool op je taskbar -> Netwerk en Internetinstellingen openen --> WIFI --> bekende netwerken beheren --> en daar alle op verbindingen klikken en "niet onthouden" kiezen. Daarna moet je bij Status --> Beschikbare netwerkverbingen weergeven --> je eigen wifi weer kiezen en opnieuw je netwerksleutel invoeren. En vergeet niet "automatisch verbinding maken" aan te vinken.
 
Vervelend, zo'n storing waarbij alleen een power-cycle uitkomst biedt. Persoonlijk zou ik aanraden daar eens wat verder in te duiken, om het probleem helemaal op te lossen. Als je weer zo'n storing hebt, log dan eens in op het modem en kijk of die verbinding heeft op dat moment. Als dat niet het geval is zou je contact op kunnen nemen met Ziggo en samen kijken wat je kunt doen om het op te lossen (klanenservice kan je modem-waarden uitlezen en zien of er een issue in de lijn of het modem zelf zit).
 
Bedankt voor de tip.
maar wat ik eerst nog ga doen, als de storing aanwezig is, eerst kijken, of mijn I - pad het zelfde probleem heeft.
afgelopen dagen geen internet storing gehad.
nogmaals bedankt voor het meedenken.
 
Bij de internet storing op mijn laptop, bleek ik ook geen internet op mijn I-pad te hebben.
overleg gehad, met de klantenservice.
zij zagen geen afwijkingen, in het modem.
toch hebben ze een nieuw modem toegestuurd.
resultaat, alles werkt weer naar wens.
 
Terug
Bovenaan