geen internet met router mee

J

janmarijn

Hoi,

Ik maak al een paar maanden gebruik van een sweex router en het werkte perfect tot vrijdag ik geen verbinding met internet meer heb.
Wat kan het zijn ligt het aan de router of aan chello!!!
als ik de router er tussen uit haal heb ik gewoon verbinding heb de router al een paar x gereset en opnieuw geinstalleerd!!
wat kan het zijn?!?!?
alvast bedankt
JM
 
janmarijn zei:
Hoi,

Ik maak al een paar maanden gebruik van een sweex router en het werkte perfect tot vrijdag ik geen verbinding met internet meer heb.
Wat kan het zijn ligt het aan de router of aan chello!!!
als ik de router er tussen uit haal heb ik gewoon verbinding heb de router al een paar x gereset en opnieuw geinstalleerd!!
wat kan het zijn?!?!?
alvast bedankt
JM

Misschien sta je op een soft-disconnect vanwege een Abuse probleem ?

gr, Henno
 
janmarijn zei:
Hoi,

Ik maak al een paar maanden gebruik van een sweex router en het werkte perfect tot vrijdag ik geen verbinding met internet meer heb.
Wat kan het zijn ligt het aan de router of aan chello!!!
als ik de router er tussen uit haal heb ik gewoon verbinding heb de router al een paar x gereset en opnieuw geinstalleerd!!
wat kan het zijn?!?!?
alvast bedankt
JM

Zonder router wel verbinding, dus Chello verbinding, modem en pc zijn goed, blijft over je router!
Controleer de kabel tussen modem en router. Test indien mogelijk met een andere (geleende) router.
Kijk of er nieuwere firmware is voor je router of anders terug naar de winkel met dat ding. Ik neem aan dat er na een paar maanden gebruik nog garantie opzit.
 
Hoi,

Ik heb exact hetzelfde probleem. Tot zondag geen probleem met sweex router ertussen. (Had wel handmatig IP, subnet en gateway in de router gezet, wantauto verkrijgen van chello lukte niet).

Vandaag geen verbinding metchello. Ruter er tussen uit en meteen weer verbinding.\
ipconfi liet zien dat ik een nieuw IP adres had gekregen van chello. Dus logisch dacht ik. Nieuwe IP ades handmatig in sweex router opvoeren en ik zou weer internet kunnen delen via de route. Mooi niet dus. Wat ik ook probeer. Met de router ertussen krijg ik geen contact met chello.
 
HansM zei:
Hoi,

Ik heb exact hetzelfde probleem. Tot zondag geen probleem met sweex router ertussen. (Had wel handmatig IP, subnet en gateway in de router gezet, wantauto verkrijgen van chello lukte niet).

Vandaag geen verbinding metchello. Ruter er tussen uit en meteen weer verbinding.\
ipconfi liet zien dat ik een nieuw IP adres had gekregen van chello. Dus logisch dacht ik. Nieuwe IP ades handmatig in sweex router opvoeren en ik zou weer internet kunnen delen via de route. Mooi niet dus. Wat ik ook probeer. Met de router ertussen krijg ik geen contact met chello.

Handmatig ip adres invoeren in je router is een "no no" ..
:<>

Want als de lease na max. 7 dagen verlopen is wordt je ip adres aan een ander vergeven, en dan heb je een conflict, dan is het jouw of zijn/haar verbinding die het doet....

Wat als je eens:
* De router firmware update naar de laatste versie
* Voor de WAN interface en de pc achter de router een ander MAC adres gebruikt ?

gr, Henno
 
Dit probleem wordt veroorzaakt door een gewijzigd protocol bij chello. De Sweex-router LB000020 kan maar geupdate worden tot versie 0.62, en die kan dit protocol niet aan.
Op de site van sweex staat een keurig tabelletje waaruit je ook kunt opmaken dat de LB000020 niet met CHELLO werkt.
De opvolger, LB000021, doet dat wel.

De meest eenvoudige oplossing is bij mij tot nu toe even de spanning van de router af, en na een aantal seconden weer erin. Dan even af-en aanloggen en klaar is kees. Dit moet wel om de paar dagen.
 
Tom zei:
Dit probleem wordt veroorzaakt door een gewijzigd protocol bij chello. De Sweex-router LB000020 kan maar geupdate worden tot versie 0.62, en die kan dit protocol niet aan.
Op de site van sweex staat een keurig tabelletje waaruit je ook kunt opmaken dat de LB000020 niet met CHELLO werkt.
De opvolger, LB000021, doet dat wel.

De meest eenvoudige oplossing is bij mij tot nu toe even de spanning van de router af, en na een aantal seconden weer erin. Dan even af-en aanloggen en klaar is kees. Dit moet wel om de paar dagen.

Gewijzigt protocol ? Vertel me iets van TCP/IP wat zo biezonder is ?
???

Klinkt er meer naar dat de firmware van de Sweex een probleem heeft...

gr, Henno
 
Geen flauw idee wat er precies gewijzigd is, maar er is in ieder geval geen nieuwere firmware voor de LB000020, WEL voor de LB000021! :][
 
Terug
Bovenaan