• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen internet! is er iets fout of moet ik gewoon wachten?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter arene
  • Startdatum Startdatum
A

arene

Sinds woensdag heb ik fiber speed 60 (nieuwe klant). Volgens de aanbieding krijg je dan een gratis draadloos modem maar ik kreeg een vast modem (Cisco EPC3212). Toch maar aangesloten om te testen of het werkt en want ik was erg nieuwsgierig naar de te behalen snelheid. Na een paar uur wachten verbinding en mijn laptop aangesloten via UTP. Werkte prima, telefoon ook; snelheid was 58.

De volgende dag gebeld dat ik het verkeerde modem had en gister al kwamen ze de draadloze brengen, een Thompson TWG 870U. Na aansluiten van de kabels en even wachten gingen de vier linkse en wireless branden.

Dus via de laptop verbinding zoeken en nu.nl gebruiken voor de test. Maar in plaats van nu.nl opent "www.nu.nl/selfcare" met een meisje en tekst van UPC. Vervolgens opent een pop up met allerlei beveiligingswaarschuwingen omtrent een onjuist certificaat. Toch maar doorgeklikt en geaccepteerd en na het inloggen kom ik in het instellingsscherm waar ik emailadressen kan toevoegen en zo.

Maar op internet kom ik niet. wat ik ook probeer, ik krijg het selfcarescherm van UPC of de melding "RFC 2068 Hypertext Transfer Protocol -- HTTP/1.1:".
Ook de telefoon doet het niet.

Ik kan over dit probleem niets vinden op internet dus vandaar dit bericht. Ik hoop dat jullie suggesties hebben over wat ik moet doen. (behalve dan bellen met UPC, maar dat kan vandaag op zondag niet)
 
Nieuwe modem zal aangemeld moeten worden,dit gebeurd op afstand.Als je belt zou het snel geregeld kunnen zijn,anders even wachten.Ik heb dit meerdere malen gehad,ieder modem heeft een eigen mac adres en dit moet in het systeem verbonden worden met je account.Zo heb ik eens 3 modems tegelijk in mijn registratie gehad.

Je kan nu de helpdesk bellen,deze is de gehele week bereikbaar tot 22 uur.
 
Gewoon het oude modem neerzetten.

Wachten tot je geen verbinding meer hebt (dan is de boel dus omgezet naar het nieuwe modem)

Op dat moment het modem wisselen.

Oude modem retourneren aan UPC en het verzendbewijs goed bewaren.
 
Ik heb gebeld met UPC, (zijn inderdaad gewoon zondag bereikbaar!) Inderdaad stond het verkeerde modem bij hen geregistreerd, maar ze kon niet verklaren waarom wel alle lampjes goed branden en ik steeds die servicepagina kreeg. Ze heeft nu het serienummer doorgegeven aan de technische dienst en die gaan binnen 24 uur dit modem activeren.

Als ik niet gebeld had overigens, had ik tot sint juttemis kunnen wachten zei ze. Wel slechte informatie overigens hoe dat installeren in de praktijk werkt.

Ik heb nergens kunnen lezen dat dat "activeren" zo lang kan duren. Ik denk dat ze daar veel telefoontjes over zouden kunnen vermijden als ze dat wel zouden melden.

En nu maar wachten, wachten, wachten.......
 
Terug
Bovenaan