• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen interactieve tv meer met quantis module.

Berichten
69
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb sinds de zomer een quantis ci+ 1.3 module. Gekregen nadat ze mijn abonnement omgezet hadden van basis naar connect. Werkte perfect totdat na 2 weken de bestelling in mijn Ziggo was verwerkt.

Klantenservice gebeld zagen niks vreemd. Ik heb 3 smartcards en bij alle 3 werkt het niet 2 tv's maakt ook geen verschil.

Ik zie geen foutmelding of wat voor informatie dan ook. Rode knop popup is weg en op de rode knop drukken gebeurt niks.

Als ik de module er uit haal dan werkt de rode knop wel bij npo en krijg dan uitzending gemist.

Klantenservice vond het wel toevallig dat het niet meer werkte nadat in mijn ziggo was verwerkt maar kon het dus niet vinden.

Nieuwe module opgestuurd gekregen en werkte meteen weer perfect.

Tot dat na 2 weken het weer verwerkt was in mijn ziggo. Op de dag zelf dat het zichbaar werd werkte het nog maar de volgende dag niet meer. Precies hetzelfde als met de vorige.

Weer uitgebreid met klantenservice gebeld. Maar weer niks kunnen vinden. Zij snappen niet wat het aanpassen in mijn ziggo doet dat dit gebeurd.

En omdat het niet smartcard afhankelijk is geven ze nu de tv de schuld. Dat het op 2 tv's niet werkt vonden ze ook wel opvallend maar het lag echt niet aan ziggo omdat zij volgens hun alleen signalen naar de smartcard sturen en dit probleem bij alle smartcards zich voordoet kan het daar niet aan liggen. Verder kwamen ze niet. Advies bel de tv leveranciers maar.

Lang verhaal. Heeft er hier iemand nog ideeën?

Module werkt dus wel voor tv kijken ontvang alle zenders prima en laatste software staat er ook op. Ik blijf het erg opvallend vinden dat het iedere keer precies was nadat mijn ziggo geüpdate was. Ziggo beaamde dat maar begreep dat niet.
 
Wellicht lees ik niet goed maar ik snap je probleem niet :doh:
 
Het is inderdaad een lang verhaal. Maar zoals de titel al zegt. Geen interactieve tv meer.
 
In dat lange verhaal ontbreek welke TV (merk/type) gebruikt wordt.

Ben benieuwd,
73's
 
Sony kd43x8309c niet ziggo certificaat

Philips 32PFL3258H /12 wel ziggo certificaat
 
Vreemd probleem dit aangezien Mijn Ziggo niet de werking van een CI+ module kan bepalen. Er kan wel iets met de rechten van de smartcard gedaan worden maar dat zal in een foutmelding zoals E-16 of E-19 resulteren en dat laat dan weten dat je onvoldoende rechten hebt. Graag het volgende proberen op de Philips TV. De Sony kunnen we helaas niet ondersteunen.

  1. CI+ module uit de tv halen
  2. TV terugzetten naar fabrieksinstellingen en controleren op nieuwe firmware.
  3. Haal smartcard uit CI+ en voer alleen de module in de TV
  4. Wordt er nu na enkele tellen wel een authenticatieproces gestart? In dat geval deze laten uitvoeren en daarna pas de smartcard invoeren op de juiste wijze.
Niet de oplossing? Stuur ons dan een privébericht met adres en klantnummer plus verwijzing naar dit topic. Dan kijken we er samen naar.
 
Ik wil graag even mijn complimenten geven aan webcare ziggo.

Ik lees vaak veel geklaag over ziggo op dit forum en soms als je contact hebt gehad met de klantenservice is dat wel eens te begrijpen. Aan de andere kant ben ik al jaren een tevreden klant. Je krijgt wat ze beloven qua Internet snelheid en de beeldkwaliteit is perfect.

Terug naar webcare ziggo. Ik heb nu een paar priveberichten uitgewisseld met ze en vind het zeer te waarderen hoe zij zich willen inzetten om een individuele klant te helpen. Ik heb geen ervaring met andere providers maar dat zij zo actief op dit forum zijn om ons te helpen chapeau!
 
Terug
Bovenaan