• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen i-net verbinding met Sitecom WL-308

  • Onderwerp starter Onderwerp starter D@Loup
  • Startdatum Startdatum
D

D@Loup

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een week een Sitecom WL-308 router maar ik krijg geen verbinding met het internet. Kennelijk ziet hij wel m'n andere pc's die met een kabel zijn verbonden. Vervolgens lukt het me ook niet om m'n laptop wireless aangesloten te krijgen.

Ik zal wel iets fout doen want op dit moment werk ik met een Netgear 824 v2 (maar dat apparaat maakt zelf alle noodzakelijke instellingen), maar er is zoveel mogelijk met deze Sitecom dat ik 'door de bomen het bos niet meer zie'.

Is er misschien iemand op het forum met ditzelfde apparaat en die de boel wel werkend heeft gekregen?
Indien ja, is het dan misschien mogelijk om een opsomming te maken van de instellingen die ik moet doen om een internet verbinding mogelijk te maken?

Als iemand meer wil weten dan geef gerust een reactie........

Thanks for your time and efforts. 8)
D@Loup

PS. De pc met de geregistreerde netwerk kaart bij UPC heeft XP als OS. De andere desktop en de laptop hebben Vista als OS.
 
Hoi Robert,

Inderdaad telkens het modem en de router van de stroom afgehaald............. (zitten op 1 doos,.........dus das makkelijk) ;)

Grtz.
 
Hm,ik heb deze router.
Na aansluiten had ik onmiddelijk internet,iets wat me verbaasde omdat ik het mac adres van de oude router in gebruik had en geen stroom onderbreking heb toegepast.Maar goed,het werkte dus meteen.

Als je in het router menu zit,dan is het eerste tabblad HOME.
Dat is een opsomming van ipadres,mac adres etc. Onder deze rij rabs zit nog een rij tabs met de diverse onderdelen zoals wireless,logs etc.
Tweede grote tab is de wizard,die heb ik niet gebruikt.
Derde grote tab is waar je instellingen kan maken.Deze heet Basic.

Ik heb onder tab advanced in firewall Enable SPI uitgevinkt.Ook heb ik wish uitgevinkt.In streamengine heb ik enable traffic shaping uitgevinkt.
Dit is allemaal bedraad.

Dus als de boel tot zover werkt dan ga je verder met wireless.Dit was voor mij wat lastiger omdat mijn router software versie de wireless adapter niet wilde vinden,al hield ik deze er pal boven.De ingebouwde wireless van de laptop uitgeschakeld en toen kwam er wel een verbinding,maar geen internet.Kon prima alle pc's in het netwerk zien,had een 135Mbps verbinding,maar er kwam nul data binnen.Na een firmware upgrade behoort dit tot het verleden en heb ik een goede wireless verbinding en werkend internet.

Maar nogmaals,behalve internet op halve snelheid (door traffic shaping van de router) werkte het bedrade gedeelte meteen uit de doos.
 
Hi Flow,

Hartelijk dank!
Ik ga het deze week nog eens proberen (had de boel alweer afgekoppeld en ben weer doorgegaan met de WPN824) en zal je tips erbij nemen......... ;D

Ik hou je op de hoogte..

Bye :D ;D
 
Beste Flow & Robert,

Excuses voor de late reactie maar ik heb de boel afgelopen weekend pas kunnen aansluiten. Jullie tips hebben ertoe geleid dat alles nu als een zonnetje werkt. Dank voor de assists!

Groetjes van een blije gebruiker........ ;D ;D ;D,
 
Terug
Bovenaan