• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen hulp bij lage upload snelheden?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter BadGuy
  • Startdatum Startdatum
B

BadGuy

Hoi allen,

Ik had een tijd terug problemen met mijn snelheid die behoorlijk afwisselend was. Ik heb het 60mbit pakket, en ik haalde rond de 30. Opzich was het download ding niet zo'n super issue; ik download niet zo heel veel en ben een geduldig mens. Over het algemeen hang ik niet direct aan de lijn als de snelheid iets achter uit loopt. Probleem was wel dat mijn upload snelheid consequent onder de 1 Mbit zit (rond de 0.7 met dalen naar 0.3). Toen mijn internet download snelheid plots onder de 10 Mbit begon te zakken heb ik een tijdje met UPC aan de lijn gehangen. Zoals altijd waren de gegevens van mijn modem in orde en de signaal sterkte ook. Ik heb nu een Cisco modem en dat heeft ook altijd prima gewerkt. Uiteindelijk besloten om een monteur langs te sturen. Die deed zijn werk en de snelheid was ondertussen (van de downloads) weer richting de 50+ Mbit. De upload snelheid echter bleef altijd achter. Nu is het al een paar maanden zo en begint het vervelend te worden. Vooral omdat ik een vriendin in het buitenland heb waar ik vaak mee skype etc. dan is een degelijke upload zeker wel handig. De monteur echter gaf aan bij UPC dat mijn klacht vooral over de upload snelheden ging; en dat werd maar een beetje afgewimpeld met "als de download maar goed is" en "we doen wel een lijn check." Nu heb ik niet echt een straat met geeks of vervent internetters, dus die zullen niet zo snel klagen over hun upload snelheden.

Wat kan ik nu dan nog doen? De helpdesk wimpelt het af, en de monteur kon ook niet echt wat vinden.

Groet Alex
 
Sluist eerst je PC bedraad rechtstreeks op het modem aan (modem resetten daarna)
en start je PC in veilige modus met netwerkmogelijkheden en doe dan nog eens een test en
post deze dan hier dan kunnen we verder.
 
Wolter zei:
Sluist eerst je PC bedraad rechtstreeks op het modem aan (modem resetten daarna)
en start je PC in veilige modus met netwerkmogelijkheden en doe dan nog eens een test en
post deze dan hier dan kunnen we verder.

Zoals ik al probeerde te vertellen ben ik al door het hele verhaal heen gegaan tot een monteur aan toe. Zelfs de monteur kreeg de zelfde resultaten als ik zelf, dat terwijl de signaal waarden goed leken.

Maar even wat ik al heb gedaan:
  • Router uit en laptop direct op modem
  • Andere kabel gebruikt voor die verbinding
  • Ik heb een gigabit netwerk kaart
  • Gestart in beveiligde modus met netwerk mogelijkheden
  • Monteur is langs geweest: download was idd iets traag, upload was erg traag. Geen wijzigingen na de komst en vergrek van de monteur
 
@BadGuy, misschien kun je hier enige verklaring vinden voor jouw slechte uploadsnelheid.

Je bent in het goede gezelschap van praktisch elke fiber abonnee...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
den Tsaar zei:
@BadGuy, misschien kun je hier enige verklaring vinden voor jouw slechte uploadsnelheid.

Je bent in het goede gezelschap van praktisch elke fiber abonnee...

Ik had altijd een goede upload, maar sinds een maand of 2 is het uiterst instabiel en heel vaak (ook op rustige momenten) kom ik niet veel hoger dan 3-3.5 Mbps. Het wordt nu echt tijd dat ze daar eens iets aan gaan doen. Voorzover ik kan nagaan is de ellende begonnen nadat ik een ander IP-adres (in de 80 range) had gekregen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
den Tsaar zei:
@BadGuy, misschien kun je hier enige verklaring vinden voor jouw slechte uploadsnelheid.

Je bent in het goede gezelschap van praktisch elke fiber abonnee...

Ik heb de andere posts inderdaad gelezen, maar ik zie daar verhalen over 3Mbps of hoger (vaak 50 tot 70% van de beloofde snelheid), ik haal de 1 Mbps niet eens, en daar wordt ook niets aan gedaan. De snelheid is niet eens instabiel, het is stabiel 0.7Mbps. Vroegah was echter alles ook hier beter (net als in al die andere posts). Ik verbaasde me nog eens extra over hoe dit probleem gewoon werd genegeerd door UPC (of zo leek het).

Als je een tijd lang slechte performance op de download snelheden van UPC hebt, krijg je geld terug, maar bij upload niet, of begrijp ik dat verkeerd? Misschien is er dan bij UPC gewoon niet genoeg incentive om dit te gaan oplossen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
jtech zei:
Ik had altijd een goede upload, maar sinds een maand of 2 is het uiterst instabiel en heel vaak (ook op rustige momenten) kom ik niet veel hoger dan 3-3.5 Mbps. Het wordt nu echt tijd dat ze daar eens iets aan gaan doen. Voorzover ik kan nagaan is de ellende begonnen nadat ik een ander IP-adres (in de 80 range) had gekregen.

So why do you only post almost perfect results on the Speedtest section of this forum? It's there to show what's going on over the course of a day; not just to show what your best achievable score is.
 
cx-ray zei:
So why do you only post almost perfect results on the Speedtest section of this forum? It's there to show what's going on over the course of a day; not just to show what your best achievable score is.

Well, the problem is that most of my speedtests are quite ok when looking at the endresult, but uploading in real life isn't and most of the time 3-3.5 Mbps is the max. When performing a speedtest on speedtest.net I can see that the upload isn't stable: it goes from zero to 5 Mbps+, then pulls back to 2-3 Mbps or less and most of the time recovers at the end of the test. A few months ago the pattern was straight up to 5.5-6 Mbps without the fallback. So my guess is that this instability causes the lower uploadspeeds in real life. For instance: when uploading several 10 MB+ files to my son's server ( I do this several times each day, not for testing purposes by the way) the average speed is 3-3.5 Mbps at the moment as compared to 5.5-6 Mbps a few months ago. As I said earlier this happened after I got an IP-address in the 80 range. Before that I have always had a 77 IP-address. Not sure of course if that's the real reason.
 
jtech zei:
Well, the problem is that most of my speedtests are quite ok when looking at the endresult, but uploading in real life isn't and most of the time 3-3.5 Mbps is the max. When performing a speedtest on speedtest.net I can see that the upload isn't stable: it goes from zero to 5 Mbps+, then pulls back to 2-3 Mbps or less and most of the time recovers at the end of the test. A few months ago the pattern was straight up to 5.5-6 Mbps without the fallback. So my guess is that this instability causes the lower uploadspeeds in real life. For instance: when uploading several 10 MB+ files to my son's server ( I do this several times each day, not for testing purposes by the way) the average speed is 3-3.5 Mbps at the moment as compared to 5.5-6 Mbps a few months ago. As I said earlier this happened after I got an IP-address in the 80 range. Before that I have always had a 77 IP-address. Not sure of course if that's the real reason.

I very much doubt changing IP range is the reason for lower/worse speeds. I have a 61 range IP and had 213 and 80 before as well. My signal strength has always been good and consistent, usually giving me good speeds. In the last few months though it's been like ~40 Mbit down and ~0.7Mbit up for a 60/6 that's a pretty bad result. My upload sometimes goes towards the 50Mbit so that's ok by me but the best I can squeeze out of my upload is 1Mbit. I used to get a straight 6Mbit result.

The point of my post however is: UPC does not seem to care about the upload speeds. And they don't assist customers having upload problems, with the same urgency/priority as ones who have problems with their download speed. When a decent fiber provider comes around (already have fiber 2 home connected), I'm switching.

786158778.png
 
:police:
Wij zijn een Nederlands forum dat gaat over UPC Nederland.
De voertaal op dit forum is dan ook Nederlands.
CX-ray kan perfect Nederlands lezen, maar slecht schrijven. (Zijn eigen woorden.)
Voor hem maken wij daarom een uitzondering en mag hij zijn berichten in het Engels plaatsen.
Alle antwoorden echter aub gewoon in het Nederlands zodat alle leden van Chelloo.nl er iets aan hebben.
 
Terug
Bovenaan