B
BadGuy
Hoi allen,
Ik had een tijd terug problemen met mijn snelheid die behoorlijk afwisselend was. Ik heb het 60mbit pakket, en ik haalde rond de 30. Opzich was het download ding niet zo'n super issue; ik download niet zo heel veel en ben een geduldig mens. Over het algemeen hang ik niet direct aan de lijn als de snelheid iets achter uit loopt. Probleem was wel dat mijn upload snelheid consequent onder de 1 Mbit zit (rond de 0.7 met dalen naar 0.3). Toen mijn internet download snelheid plots onder de 10 Mbit begon te zakken heb ik een tijdje met UPC aan de lijn gehangen. Zoals altijd waren de gegevens van mijn modem in orde en de signaal sterkte ook. Ik heb nu een Cisco modem en dat heeft ook altijd prima gewerkt. Uiteindelijk besloten om een monteur langs te sturen. Die deed zijn werk en de snelheid was ondertussen (van de downloads) weer richting de 50+ Mbit. De upload snelheid echter bleef altijd achter. Nu is het al een paar maanden zo en begint het vervelend te worden. Vooral omdat ik een vriendin in het buitenland heb waar ik vaak mee skype etc. dan is een degelijke upload zeker wel handig. De monteur echter gaf aan bij UPC dat mijn klacht vooral over de upload snelheden ging; en dat werd maar een beetje afgewimpeld met "als de download maar goed is" en "we doen wel een lijn check." Nu heb ik niet echt een straat met geeks of vervent internetters, dus die zullen niet zo snel klagen over hun upload snelheden.
Wat kan ik nu dan nog doen? De helpdesk wimpelt het af, en de monteur kon ook niet echt wat vinden.
Groet Alex
Ik had een tijd terug problemen met mijn snelheid die behoorlijk afwisselend was. Ik heb het 60mbit pakket, en ik haalde rond de 30. Opzich was het download ding niet zo'n super issue; ik download niet zo heel veel en ben een geduldig mens. Over het algemeen hang ik niet direct aan de lijn als de snelheid iets achter uit loopt. Probleem was wel dat mijn upload snelheid consequent onder de 1 Mbit zit (rond de 0.7 met dalen naar 0.3). Toen mijn internet download snelheid plots onder de 10 Mbit begon te zakken heb ik een tijdje met UPC aan de lijn gehangen. Zoals altijd waren de gegevens van mijn modem in orde en de signaal sterkte ook. Ik heb nu een Cisco modem en dat heeft ook altijd prima gewerkt. Uiteindelijk besloten om een monteur langs te sturen. Die deed zijn werk en de snelheid was ondertussen (van de downloads) weer richting de 50+ Mbit. De upload snelheid echter bleef altijd achter. Nu is het al een paar maanden zo en begint het vervelend te worden. Vooral omdat ik een vriendin in het buitenland heb waar ik vaak mee skype etc. dan is een degelijke upload zeker wel handig. De monteur echter gaf aan bij UPC dat mijn klacht vooral over de upload snelheden ging; en dat werd maar een beetje afgewimpeld met "als de download maar goed is" en "we doen wel een lijn check." Nu heb ik niet echt een straat met geeks of vervent internetters, dus die zullen niet zo snel klagen over hun upload snelheden.
Wat kan ik nu dan nog doen? De helpdesk wimpelt het af, en de monteur kon ook niet echt wat vinden.
Groet Alex
