• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen HDMI signaal op Onkyo receiver vanuit Horizon box

  • Onderwerp starter Onderwerp starter biobak
  • Startdatum Startdatum
B

biobak

Ik ben in het bezit van de Horizon box via HDMI aangesloten op een Onkyo TX606 en daaraan weer een Panasonic plasma uit 2008. Bij een koude start (box heeft een tijdje uitgestaan) krijg ik bij het inschakelen geen beeld en geluid. De receiver zegt: HDMI no signal. Na wat prutsen, aan/uitzetten en schakelen krijg ik eerst een soort sneeuw/ruis en uiteindelijk wel beeld maar ik heb geen zin om dit ritueel elke dag te doen. Ik zet ze aan met een Harmony: eerst de tv, dan de receiver, dan de Horizon box. Hiervoor had ik een Cisco en dat heeft op zich altijd prima gewerkt. Iemand met hetzelfde probleem?

Een optie zou zijn de Horizon direct op de tv en het geluid via de receiver (coax of optisch), maar ik wil het aantal kabels graag beperken natuurlijk vandaar dat ik het liever via de receiver doe.
 
Ook zonder de Harmony als ik ze in die volgorde aanzet werkt het niet goed. In het display van de mediabox staat overigens altijd eerst "Hoofdmenu" en niet de naam van de zender.
 
biobak zei:
Ook zonder de Harmony als ik ze in die volgorde aanzet werkt het niet goed. In het display van de mediabox staat overigens altijd eerst "Hoofdmenu" en niet de naam van de zender.

Heb een soortgelijke config met de Harmony One.

Opstartvolgorde is:

Horizon
TV
Onkyo

Zet bij de Onkyo-setup bij 'hardware' HDMI: HDMI-regeling (RHID), HDMI through, TV-Audio eens uit.


Dat is mijn config, en daar gaat het opstarten prima mee.
 
Waarschijnlijk ligt het niet aan de Horizon box maar aan de Onkyo. Het HDMI bord schijnt na een aantal jaren kapot te gaan bij de XX6 modellen waardoor precies mijn probleem ontstaat.
 
Terug
Bovenaan