geen HD zenders na overgang nieuwe frequentie

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

marco39

Wie heeft er een verklaring voor het volgende:

Via Ziggo op de hoogte gebracht dat Venray de volgende regio is om de frequentie van de tv zenders aan te passen. Via brief geïnformeerd omtrent de nieuwe instellingen voor de TV: Frequentie 474.000 en code 5555.

Dit keurig gedaan en zenders opnieuw gezocht. Resultaat: wel alle zenders, echter geen in HD weergave. Bellen met Ziggo loste niets op (opnieuw zoeken met en zonder cam module).

Via via de tip gekregen om niet code 5555 in te voeren, maar 43201. Resultaat: alle zenders gevonden en in zenders in HD weergave, zoals aangegeven door Ziggo.
Daarna nog een keer code 555 geprobeerd: weg HD zenders.

wie heeft hier een verklaring voor en waarom wordt deze code niet in brief of via de helpdesk verspreid als alternatief?
 
Wie heeft er een verklaring voor het volgende:

Via Ziggo op de hoogte gebracht dat Venray de volgende regio is om de frequentie van de tv zenders aan te passen. Via brief geïnformeerd omtrent de nieuwe instellingen voor de TV: Frequentie 474.000 en code 5555.

Dit keurig gedaan en zenders opnieuw gezocht. Resultaat: wel alle zenders, echter geen in HD weergave. Bellen met Ziggo loste niets op (opnieuw zoeken met en zonder cam module).

Via via de tip gekregen om niet code 5555 in te voeren, maar 43201. Resultaat: alle zenders gevonden en in zenders in HD weergave, zoals aangegeven door Ziggo.
Daarna nog een keer code 555 geprobeerd: weg HD zenders.

wie heeft hier een verklaring voor en waarom wordt deze code niet in brief of via de helpdesk verspreid als alternatief?

Het staat in de dealerbrief: https://chelloo.com/forum/index.php?topic=54104.msg727843#msg727843
"Ik heb een Philips TV en nu zijn mijn kanalen omgewisseld?"

Er is een speciaal topic over de harmonisatie.
Daarin in dat meerdere keren vermeld:
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=48482&page=3
Bericht # 28.
 
Bedankt voor de reactie.

In mijn geval gaat het om een Sharp tv. Geen idee of dit een neven merk is van Philips.

Los van de oplossing ben ik ook wel benieuwd wat er met de code 43201 anders werkt als code 5555 ?

Zou Ziggo ook sieren om deze info vooraf te delen dat philips tv een probleem kunnen opleveren door de hen aangeleverde instellingen. Ook de helpdesk wist geen oplossing hiervoor.

Hopelijk kunnen meer mensen hun problemen hiermee oplossen
 
TPV Technology is de producent van Philips TV's onder de producentennaam TP Vision een Taiwanees bedrijf.

Sharp TV's komen uit Japan en rollen uit de fabriek van Sharp zelf.
Vreemd dat de Ziggo helpdesk hier geen oplossing voor had.

Maar misschien komt dat ook wel omdat het probleem zich hoofdzakelijk voor lijkt te doen bij Philips en Sony TV'.
 
Bedankt voor de reactie.

In mijn geval gaat het om een Sharp tv. Geen idee of dit een neven merk is van Philips.

Los van de oplossing ben ik ook wel benieuwd wat er met de code 43201 anders werkt als code 5555 ?

Zou Ziggo ook sieren om deze info vooraf te delen dat philips tv een probleem kunnen opleveren door de hen aangeleverde instellingen. Ook de helpdesk wist geen oplossing hiervoor.

Hopelijk kunnen meer mensen hun problemen hiermee oplossen

Elke zender heeft een Service ID.
NPO 1 HD heeft Service ID 19401
NPO 1 SD heeft Service ID 19041
NB: 40 en 04
De namen van de zenders staan in de Service Description Table (SDT).

LCN = Logical Channel Number = kanaalnummer

Network Information Table.

Hier staan eerst per transport stream de frequenties.
Daarmee duurt het zenderzoeken bij veel toestellen maar 10 seconden.

Dan eerst de LCN's voor een niet-HD toestel.

Network ID= 5555, Service ID= 19401, LCN= 925 .. HD
Network ID= 5555, Service ID= 19041, LCN= 1

Dan is er een 'simulcast descriptor' die door HD toestellen wordt gebruikt om andere LCN's toe te kennen.
19401 : 1 .. HD
19041 : 925

Oudere HD toestellen kennen de 'simulcast descriptor' niet, en doen er niets mee.
Daarvoor is er een alternatief Network ID waar de LCN's voor een HD toestel al definitief zijn.

Network ID= 43201, Service ID= 19401, LCN= 1 .. HD
Network ID= 43201, Service ID= 19041, LCN= 925
 
Als er helemaal geen HD zenders worden ontvangen is er een ander probleem, want bij de "Philips truuk" gaat het alleen om de plaats in de kanalen lijst waar de zenders verschijnen. Je hebt dus wel gewoon HD zenders, maar die zitten op hoge kanaal nummers. In het geval van Marco39 zijn er helemaal geen HD zenders op de TV schrijft hij, of zijn er ze even maar dan weer weg. Dan zou het ook nog een signaal probleem kunnen zijn waardoor de transport-streams waar de HD kanalen in zitten gestoord worden door signalen van buitenaf die het coax-netwerk inkomen. Maar het bericht is niet helemaal duidelijk.
Vraag aan Marco39: Zitten de HD zenders dan ook niet op de 'hoge kanalen' als je ze niet ziet, of krijg je 'geen signaal' of zoiets te zien op sommige kanalen ?
 
Geen HD zenders meer na update netwerk alphen a/d rijn

Na de update van mijn Philips TV geen HD zenders meer alleen gewone digitale TV. Naar de Ziggo Hulp geweest die op het plein in het dorp bij ons aanwezig was alternatief voor ID: 5555 ID 43184 in te voeren dit werkte dus ook niet zij zijn erbij geweest en na contact met hun achterban ID: 43185 opgegeven en daarna gewoon HD beeld. In woon in het gebied Alphen a/d Rijn Bij de gevonden zenders staat nu niet Netwerk Alphen a/d Rijn maar netwerk Alphen a/d Rijn ZHN.
 
Na de update van mijn Philips TV geen HD zenders meer alleen gewone digitale TV. Naar de Ziggo Hulp geweest die op het plein in het dorp bij ons aanwezig was alternatief voor ID: 5555 ID 43184 in te voeren dit werkte dus ook niet zij zijn erbij geweest en na contact met hun achterban ID: 43185 opgegeven en daarna gewoon HD beeld. In woon in het gebied Alphen a/d Rijn Bij de gevonden zenders staat nu niet Netwerk Alphen a/d Rijn maar netwerk Alphen a/d Rijn ZHN.
Klopt, 43184 hoort bij regio Sassenheim. 43185 bij Alphen a/d Rijn. Zie het lijstje op https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=48694
 
Problemen Philips TV na omzetting Ziggo

Hier al weken aan het ergeren aan (achteraf) hetzelfde bekende probleem bij mij en een familielid van 94 jaar ...... Ziggo helpdesk gebeld maar tot nu toe geen oplossing ( alle door Ziggo aangedragen oplossingen werken niet !!!!)

We misten o.a. de zenders 1 t/m 11..... Philips tv geeft aan "zender niet geïnstalleerd". Zenders opnieuw instellen / fabrieksinstelling terug zetten. Toen als optie hier gevonden om de alternatieve code in te voeren. Het leek goed te gaan, maar helaas na 3 dagen weer de foutmeldingen.
De ene keer blijft het een dag goed de andere keer 3 dagen maar steeds zijn de zenders verdwenen (ze blijken dan helemaal achteraan te staan van af (925). ZIGGO doe er wat aan !!!! :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
 
Het leek goed te gaan, maar helaas na 3 dagen weer de foutmeldingen.
De ene keer blijft het een dag goed de andere keer 3 dagen maar steeds zijn de zenders verdwenen (ze blijken dan helemaal achteraan te staan van af (925). ZIGGO doe er wat aan !!!! :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

De Philips hapert en Ziggo moet het oplossen?:roll:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan