• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

geen hd teken bij logo ned 1,2,3 en commerciele

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ruud68
  • Startdatum Startdatum
R

ruud68

ik weet niet of het hoort maar moet er geen hd achter het logo staan bij de hd zenders? bij de kanalen 70 t/m 80 zie ik dat niet maar 60 t/m 70 wel ik zie ook niet zo veel verschil in kwalteit maar de tv geeft wel 1920 x 1080 aan en is met hdmi aangesloten ????
 
ook het kwaliteits verschil is niet groot dus niet de moeite om daar extra geld aan te spenderen alleen kanalen 60 t/m 70 wel scherper maar daar kijken we hier heel weinig naar.
 
Sorry hoor als jij weinig verschil ziet dan mag je echt naar een oogart(is niet raar bedoeld ofzo), maar zie toch zeker wel verschil sd ned1 of hd ned1hd, ookal is het upscaled nog zie je verschil tussen sd hd.
 
En voor de duidelijkheid, de Nederlandse publieke en commerciele HD zenders hebben geen HD logo's. Alleen de SBS zenders soms aan het begin van een native HD uitzending.

Maar als je het verschil in beeldkwaliteit niet ziet moet je inderdaad even een betere televisie kopen of een afspraak maken bij de oogarts... Zeker bij native HD is het verschil erg groot maar ook bij upscaled kun je al prima een flink verschil zien.
 
Gaat om de mini epg waar hd logo staat die mist afentoe, maar dat zit zoals gewoonlijk in de firmware van die super fijne mediaboxen van ze.
 
ik hoef niet naar de oogarts maar bij de publieke omroepen is het verschil niet erg groot met sd misschien als ze alles in hd uitzenden en ik zei al op discovery,ngc ed kanalen 60 t/m 70 zijn wel scherper maar daar kijken we bijna niet naar ,maarja het is deze maand gratis dus klagen we niet het was gewoon een vraag.
 
ruud68 zei:
ik hoef niet naar de oogarts maar bij de publieke omroepen is het verschil niet erg groot met sd misschien als ze alles in hd uitzenden en ik zei al op discovery,ngc ed kanalen 60 t/m 70 zijn wel scherper maar daar kijken we bijna niet naar ,maarja het is deze maand gratis dus klagen we niet het was gewoon een vraag.

Ik hoop dat je weet dat lang niet alle programma's (zeg maar op de gok zo'n 85%) in HD worden uitgezonden, ook al kijk je naar de HD zender?

In dit topic hebben medeforumbezoekers de moeite genomen om aan te geven wat er WEL in HD wordt uitgezonden.

Mocht je zelfs bij die programma's nauwelijks verschil zien, dan is er toch echt iets anders aan de hand, want echte HD uitzendingen zijn zeker van een duidelijk hogere kwaliteit dan de standaard SD uitzendingen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat klopt helemaal wat je zegt de kanalen 60 t/m 70 zijn wel erg goed van kwaliteit die zenden waarschijnlijk bijna alles uit in hd maar de commeriele en 1,2,3 waarschijnlijk bijna niets en dan is het verschil erg klein terwijl dat toch de zenders zijn waar het meest naar gekeken wordt.
 
Correctie, eenigste die 24/7 native hd uitzend is Discoveryhd bbchd en myzen hd, ngchd en historyhd hebben ook vaak nog upscaled troep ertussen.
 
Terug
Bovenaan