• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen geluid op surround set

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Junior80
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Junior80

Hoi hoi,

Ik heb vandaag de IRHD-5100C geïnstalleerd. Alles werkt, behalve de audio verbinding met de surround set. (Samsung HT-D5500) Ik heb deze apparaten verbonden met de optische verbinding (SPDIF), maar het wil niet lukken. Ik heb daarna ook nog even de oude ontvanger aangesloten, en toen had ik meteen geluid via de surround set. Het probleem zit dus niet in de kabel.

Heb ik wellicht een instelling over het hoofd gezien? Of kan er een ander probleem zijn??
 
hallo,

heb je op de surroundset meerdere aansluitingen. misschien een uitgang gebruikt. het kan ook zijn dat er een instelling in de surroundset niet goed staat. misschien kun je merk en type geven zodat ik verder kan kijken voor je.

Hoe is de opstelling verder naar de tv. met scart of hdmi aangesloten.


Groetjes Jilles
 
Hoi Jilles,

Dank je voor je reactie, de surround set is een Samsung HT-D5500. Op deze set zit maar 1 mogelijkheid voor een optische kabel, daar zit deze nu ook in. Ik heb ook nog de oude ontvanger geplaatst hierna, en toen kreeg de surround set meteen geluid.

De surround set en de IRHD-5100 zijn beiden met een HDMI kabel op de TV aangesloten. Verder zijn de surround set en de IRHD-5100C alleen met mekaar verbonden door de optische geluidskabel.
 
De hdmi uitgang van de irhd set verbinden met de hdmi ingang van de d5500 set.
De hdmi uitgang van de d5500 verbinden met de hdmi ingang van de tv.
Deze selecteren via meneu tv.
Zo werkt het bij mijn instellatie, van sony.
Dit moet bij de samsung ook werken.

gr. Arie
 
Maar als ik het op deze manier aansluit, dan zal ik altijd de surround set aan moeten zetten om geluid te hebben? Daar gaat mijn voorkeur ook niet naar uit eigenlijk...

De setup zoals hierboven beschreven, werkte wel met de oude Samsung ontvanger. Zie ik niet gewoon een instelling over het hoofd?
 
hallo,

Ik heb bij de instellingen van de iRHD-5100 gekeken maar zie daar geen instellingen voor optical output. je kunt hem idd via de hdmi van je receiver aansluiten. bij mij kan ik een hdmi schakeling maken intern in de receiver. en hoeft de receiver niet aan te staan om geluid via de tv te krijgen. Brand er wel een rood lampje bij de optical output op de decoder.

Groetjes Jilles
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan