• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

geen geluid nederland 2 en 3 in HD

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

Chuck816

Beste forum leden,

Ik heb vanaf donderdag 19 december ineens geen geluid meer op Nederland 2 en 3 in HD. Op het digitale en analoge kanaal is er wel geluid. De volgende handelingen al geprobeerd:

TV gereset naar fabrieksinstellingen, en digitale kanalen opnieuw laten zoeken. Software update TV uitgevoerd. Software update smartcard uitgevoerd. Ziggo modem gereset. Smartcard uit de tv gehaald en weer terug geplaatst.TV spanningsloos gemaakt. Heeft iemand een idee hoe het geluid hersteld kan worden?
 
Hoe kijk je digitale TV ? Via een apart kastje of via een CI+ module in je TV ?

Geef het merk en type van je ontvanger of van je TV even op.

Meestal komen dit soort problemen doordat het geluid op extern staat of op automatisch. Dan zou bij kanalen waar dolby surround geluid zit automatisch je audio uitgang over kunnen schakelen naar bijvoorbeeld een optische uitgang. Als je daar dan geen apparaat aan hebt hangen, heb je geen audio. Dus kijk eens naar je geluidskanaal instellingen op de kanalen die het niet doen en probeer de andere instellingen eens.
 
Hoe kijk je digitale TV ? Via een apart kastje of via een CI+ module in je TV ?

Geef het merk en type van je ontvanger of van je TV even op.

Meestal komen dit soort problemen doordat het geluid op extern staat of op automatisch. Dan zou bij kanalen waar dolby surround geluid zit automatisch je audio uitgang over kunnen schakelen naar bijvoorbeeld een optische uitgang. Als je daar dan geen apparaat aan hebt hangen, heb je geen audio. Dus kijk eens naar je geluidskanaal instellingen op de kanalen die het niet doen en probeer de andere instellingen eens.

Beste Cees,

Ik kijk via een CI+ module (Smith), type tv is een Sharp LC-32LU705E. De optische uitgang van de digitale audio staat op Dolby Digitaal, deze omgeschakeld naar PCM maar dit gaf geen resultaat. Er zit ook een Aquos link regeling op deze staat uit.
 
Ik heb hier ook last van. Bij digitale tv geen geluid Ned 2 en 3. Bij analoge tv wel geluid. Ik heb eeb Sharp LC-32LE700E tv. Ik weet niet hoe ik dit op moet lossen. Zijn er nog ideeen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op ned 1,2,3 HD zitten 3 geluidssporen. Op alle 3 geen geluid?
 
Alleen geen geluid ned 2 en 3. Ned 1 wel gewoon geluid en alle overige zenders ook geluid.
 
Alleen geen geluid ned 2 en 3. Ned 1 wel gewoon geluid en alle overige zenders ook geluid.

Maar kun je ook een ander type geluidskanaal kiezen op je TV ?
Dus niet de optische uitgang, maar bij de kanaal opties, net zoals je ook een bepaalde taal ondertitel kunt kiezen kun je ook kiezen voor het gewenste audiospoor. Het zou kunnen dat jullie Sharp TV met één van de audiosporen niet goed omgaat. Ik ken deze TV niet, dus kan je verder niet vertellen waar dat zit, maar elke ontvanger of TV heeft dit.
 
Er zijn 2 geluidssporen, nl surround en stereo. Bij de verschillende zenders (ned 1, rtl/sbs etc) wordt dit door elkaar gebruikt. Bij ned 2 en 3 wordt echter helemaal geen geluidsspoor geselecteerd en gekozen. Vandaar ook dat er geen geluid is.
Het feit dat ik geen geluid meer krijg is iets van de laatste dagen. Hiervoor functioneerde alles goed. Vanaf donderdag opeens niets meer, en dan dus alleen bij ned 2 en 3.
 
geluid ned 1 en ned 2

Blijkbaar ben ik de enige niet..
Ook mijn Sharp LC32LE705 heeft geen geluid meer op 2 en 3
sinds een paar dagen
Als ik een ander geluidsspoor wil kiezen staat er audio:--
Op ned 1 staat audio: stereo L/R L R
dus daar wel geluid. Ziggo is blijkbaar aan het rotzooien
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Blijkbaar ben ik de enige niet..
Ook mijn Sharp LC32LE705 heeft geen geluid meer op 2 en 3
sinds een paar dagen
Als ik een ander geluidsspoor wil kiezen staat er audio:--
Op ned 1 staat audio: stereo L/R L R
dus daar wel geluid. Ziggo is blijkbaar aan het rotzooien


Zo te lezen is het probleem afgelopen donderdag opgetreden, het lijkt er op dat het de Sharp TV's zijn die problemen hebben, ik hoop dat iemand op het forum een oplossing heeft of dat Ziggo wil reageren wat er donderdag gebeurd is.

Beste forum leden het probleem is opgelost, gisteravond was het geluid weer terug, zonder zelf iets aan gedaan te hebben, Cees bedankt voor je reacties, voor rest van de reacties hoop ik dat jullie ook weer geluid hebben.:applause:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan