- Berichten
- 648
- Internet
- Ziggo
- Digitale TV
- Ziggo
Ik heb het volgende probleem.
Als ik de Horizon aanzet voor de 'eerste keer' of uit de stand-by (laag) haal dan heb ik geen geluid.
Het geluid loopt via een optische (Toslink) kabel (vanaf mijn TV (LG 50PK250) naar mijn Onkyo versterker.
Als ik dan wissel van HDMI kanaal (even naar HDMI 2 en dan weer naar HDMI 1 (UPC) dan heb ik weer geluid.
Via scart hetzelfde. Alleen heb ik een analoge kabel en ook de Toslink kabel direct in de UPC gedaan. En dat werkt wel naar behoren.
Maar het blijft toch vreemd. Lijkt wel alsof de LG een 'halve handshake' krijgt of kan dat niet?
Overigens bij de Cisco 8485 nooit zulke problemen gehad.
EDIT: bij het plaatsen van het topic kwam ik er zojuist achter dat er een firmware update beschikbaar is. Die ga ik even proberen.
Hmm de firmware update heeft gedeeltelijk geholpen. Ik heb nu wel geluid op mijn TV maar het geluid op de Onkyo blijft uit. Als ik de Onkyo uit en weer aan zet of de TV van de HDMI 1 naar 2 en weer terug zet dan werkt het weer.
Op zich geen probleem voor mij maar me vriendin weet niet hoe ze dat moet fixen.
Als ik de Horizon aanzet voor de 'eerste keer' of uit de stand-by (laag) haal dan heb ik geen geluid.
Het geluid loopt via een optische (Toslink) kabel (vanaf mijn TV (LG 50PK250) naar mijn Onkyo versterker.
Als ik dan wissel van HDMI kanaal (even naar HDMI 2 en dan weer naar HDMI 1 (UPC) dan heb ik weer geluid.
Via scart hetzelfde. Alleen heb ik een analoge kabel en ook de Toslink kabel direct in de UPC gedaan. En dat werkt wel naar behoren.
Maar het blijft toch vreemd. Lijkt wel alsof de LG een 'halve handshake' krijgt of kan dat niet?
Overigens bij de Cisco 8485 nooit zulke problemen gehad.
EDIT: bij het plaatsen van het topic kwam ik er zojuist achter dat er een firmware update beschikbaar is. Die ga ik even proberen.
Hmm de firmware update heeft gedeeltelijk geholpen. Ik heb nu wel geluid op mijn TV maar het geluid op de Onkyo blijft uit. Als ik de Onkyo uit en weer aan zet of de TV van de HDMI 1 naar 2 en weer terug zet dan werkt het weer.
Op zich geen probleem voor mij maar me vriendin weet niet hoe ze dat moet fixen.