• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen geluid Cisco 8485 over hdmi

  • Onderwerp starter Onderwerp starter sambal77
  • Startdatum Startdatum
S

sambal77

In februari de Cisco 8485 van UPC gekregen als opvolger van de Thomson DCI6221UPC via de sd naar hd migratie begin dit jaar.

Dat ging aanvankelijk prima tot begin deze week het geluid over hdmi het niet meer deed. Hieronder m'n nagelopen stappenplan om het te testen.

Opstelling: Cisco 8485 dvr, Philips TV, Samsung BD/ versterker achter elkaar met hdmi verbonden en werkte goed.

Getest:
*Cisco meermaals geforceerde software-update en fabrieksinstellingen terug.
*Geluid tussen tv en versterker is er wel (getest via smartfuncties).
*Andere hdmi poort van tv gepakt en ook andere kabel. Kabel ook nog omgedraaid. Alles geen effect.
*Het signaal krijgt zelf wel geluid want opnames hebben dat wel (nu maar tulpkabels tussen dvr en versterker gelegd om in ieder geval nog geluid te krijgen maar dat is natuurlijk geen echte oplossing).

Mijn conclusie: hdmi poort van Cisco zendt geen geluid naar tv. Probleem zit bij UPC box.
Zijn er nog andere dingen die ik kan testen voor ik UPC hier mee lastig ga vallen?
 
op de Cisco zelf kan je dat niet instellen.

Dat was een andere kleine ergernis bij mij, dat je iedere keer op de zender via info 'm op dolby moet zetten en dat dat ook niet onthouden wordt. Maar wisselen haalt hier niets uit. In 1 keer altijd dolby instellen waar voorhanden had ik graag gezien.
 
Heeft je versterker hdmi in ?
Dan kan je via die kant nog eens testen.
Bij mij werkt de Cisco 8485 in ieder geval wel goed.
 
sambal77 zei:
op de Cisco zelf kan je dat niet instellen.

Dat was een andere kleine ergernis bij mij, dat je iedere keer op de zender via info 'm op dolby moet zetten en dat dat ook niet onthouden wordt. Maar wisselen haalt hier niets uit. In 1 keer altijd dolby instellen waar voorhanden had ik graag gezien.

ja is niet anders bij horizon, je zet hem op dobly en zodra epg naar volgende programma springt dan gaat geluid ook weer terug naar 2.0 stream.
 
Uiteindelijk heeft het zich toch enigszins vanzelf opgelost. Nog wel wat lopen testen, ook wat Het_Ventje zei, maar dat had geen baad. De Cisco heeft ook hier last van:
https://ziggoforum.nl/topics/54695/
en had op een gegeven moment overal Ziggo staan bij de zenders en in de menu's maar later weer UPC.

Vertrouw het nog maar half maar voor nu werkt het in ieder geval weer.

Is er nog wat te doen aan het flinke volumeverschil tussen normaal geluid en dolby wat echt veel harder is?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zonde dat na zo een lange tijd die handshake toch niet altijd goed werkt...
 
Terug
Bovenaan