• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen (gecodeerd) beeld met CI+ module op LG TV

Berichten
18
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ben nu al 2 dagen bezig om 'beeld' te krijgen, op m'n (UPC gecertificeerde) LG tv. Ik krijg beeld van NED1 en diverse regionale zenders. Maar bij, bijv NED2 zie ik staan "gescrambled programma".
De 'helpdesk' heeft al 2x een 'activatie' gestuurd, maar dat helpt allemaal niet.
Ik zie op de elke 'DTV-zender' een signaalstrekte van 43 tot 48 % en de signaal kwaliteit is elke keer 100%
Ook de EPG info, is voor elke zender op te vragen. Desnoods tot ver in de toekomst.

Telefonie, Internet en met de (oude thomson) mediabox, werkte het allemaal prima, maar die stomme CI+ module lijkt het niet te doen. Wat opvalt is, dat in het settings-menu, de optie 'CI-module' niet te selecteren valt op de LG tv. Is dat normaal?
Verder kan de TV alle 'DTV' zenders vinden. Ook op programma plek 999, is keurig het testbeeld te zien.

Nu willen ze een monteur sturen, maar ik heb zelf aan de WCD (of AOP) gerommeld. Want deze zit in de huiskamer en zonder deze te verwijderen, kan ik nooit een kabel trekken naar de slaapkamer. Deze situatie had ik al zo, toen UPC alléén nog een analoge TV-kabelaar was.
Nu gaat de 'groene' kabel naar een Hirschmann 1 naar 3 multi-tap en daarachter heb ik de 'einddoos' zitten, waar de TV aanhangt. Op de andere 2 uitgangen, hangt één TV boven (ook op een einddoos) en de cisco router van UPC (in bridge mode)
Zou die monteur over deze manier van aansluiten gaan 'zeuren'? Heeft iemand daar ervaring mee?

Thanks!
 
Signaal kwaliteit 100%, NED1, testbeeld (999), EPG, allemaal top, maar gecodeerde zenders...... ho maar. (Sowieso belachelijk dat het 'standaard' pakket gedecodeerd wordt!)
Ook niet na 2 dagen en 2x bellen (lees opnieuw activeren)

Ik geloof dat ik die 'troep' ook maar terug stuur.....
 
Laat eerst eens een monteur de troep van UPC eens nakijken.
kan heel goed zijn dat bepaalde freq niet goed bij de CI+ aankomen ivm defecte kabel/wcd/signaal UPC.
Dat ligt dan niet aan de module maar aan het signaal.
 
Toch de troep aan de gang zien te krijgen.

Is de CI+ module in het TV menu te zien?

Mogelijke fout:
- De CI+ Module zit niet goed in het toestel.
- De CI+ kaart zit niet goed in de Module.

73's
 
Ik als monteur...
Nee hoor, al zal hij het natuurlijk wel melden bij je dat het zo niet hoort ;-)
Tevens zal hij alles correct gaan corrigeren en waar nodig vervangen.
 
Bedankt voor je reactie, maar met alle respect, ik geloof niet zo in het 'slechte signaal', maar meer in een 'slecht' authorisatie proces bij UPC.

Signaal, op elke freqentie, waar een 'pakket' van enkele DTV zenders op zit, is OK (lees kwaliteit=100%)
NED1 en NED2 zitten op dezelfde freqentie (252Mhz/256QAM) en, zoals gezegd, kwaliteit 100%. NED1 wel beeld, NED2 niet. Het enige verschil is, NED2 is gecodeerd en daarvoor is het kaartje nodig om de boel te decoderen.
Bovendien, zijn alle ongecodeerde DTV zenders gewoon te zien. Bijv. vele regionale zenders. En deze zitten op verschillende freqenties,

TV (staat op de UPC lijst als 'OK') deteceert de CI module, zodra je 'm in het slot stopt.

En UPC weet het niet....! in 'boekje' staat 'kan 20 min duren', helpdesk zegt "24 uur", weer een ander zegt, "het kan wel 72 uur duren". (en al die tijd je TV maar laten draaien????)
 
bafplus zei:
Ik als monteur...
Nee hoor, al zal hij het natuurlijk wel melden bij je dat het zo niet hoort ;-)
Tevens zal hij alles correct gaan corrigeren en waar nodig vervangen.

Yep, en daar ben ik dus bang voor..... ga eerst dit maar vervangen en dat... (kabeltjes/splitters halen in de UPC winkel) of de monteur doet het zelf, tegen de 'hoofdprijs'....
ping, ping, kassa voor UPC
en, ik ben ervan overtuigd, dat dat niet de oplossing is voor het probleem, omdat het signaal 100% is en met de oude media-box geen problemen waren.

Mijn idee was 'boven' kijken via de schotel, beneden via UPC en CI+ module. Ik wou graag af van 'extra kastjes'.
Maar ik geloof dat ik de miniPC weer in ere ga herstellen. Kijk ik wel 'beneden' via de mini-pc naar een 'stream' van de schotel ontvanger. Is iets omslachtiger, maar werkt tenminste probleemloos.

of ik moet gewoon de CI module terug sturen met de melding "stuk, kapot, doet niet, gaarne nieuw exemplaar opsturen".
 
Nogmaals!!!

Is de module/kaart in het menu van het toestel te zien?

73's
 
Bij mij op me Lg tv werkt het wel . heb alleen af en toe als ik hem aanzet last dat de zenders gecodeerd zijn kan soms een sec duren maar soms ook wel 10 minuten
 
UPC heeft de verandwoording (lees: gratis vervanging/plaatsing) van alles wat nodig is om de 1e tv aan te sluiten.
Dus ff snel in dit geval:

- Monteursbezoek omdat er geen AOP aanwezig is = gratis
- AOP plaatsen = gratis
- kabeltje en splitter = gratis
- op de splitter je versterker voor de rest van je woning aansluiten = gratis
- op de splitter je tv beneden (CI+) aansluiten = gratis
- WCD vervangen bij 1e tv = gratis
- eventueel coax tussen aop en 1e tv tot 10 mtr incl connectoren = gratis
............

Dus ik zou me geen zorgen maken over kosten....
 
Terug
Bovenaan