• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen fatsoenlijk signaal te krijgen op de kinderkamers

  • Onderwerp starter Onderwerp starter guardijan
  • Startdatum Startdatum
G

guardijan

Even een vraag ......op 2 van de drie kamers op de eerste verdieping lukt het me niet om een beetje acceptabel signaal te krijgen.
Heb een versterker geprobeerd maar ook dat levert geen resultaat op.
Kan ik misschien beter een paar extra mediakastjes neerzetten?

Vriendelijke groet

Jan Mijzen
 
Hallo Jan,

Heb jij diensten van UPC? (Internet, bellen, digitale tv?) vul dan je profiel even in.

Mocht je een UPC Modem hebben wil je dan even de waardes neerzetten die je ontvangt?
192.168.100.1 en dan de Downstream en de Upstream.
 
Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 1.0 dBmV 37.5 dB
Channel 2: 1.3 dBmV 38.3 dB
Channel 3: 1.3 dBmV 38.4 dB
Channel 4: 1.2 dBmV 38.4 dB
Channel 5: 1.1 dBmV 38.2 dB
Channel 6: 0.9 dBmV 37.9 dB
Channel 7: 1.0 dBmV 37.7 dB
Channel 8: 0.9 dBmV 37.6 dB

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 49.4 dBmV
Channel 2: 50.1 dBmV
Channel 3: 50.2 dBmV
Channel 4: 49.7 dBmV

Hallo Dave
Geloof dat dit is wat je bedoelt?
 
guardijan zei:
Geloof dat dit is wat je bedoelt?
Dat bedoel ik zeker!
Dit signaal is niet bepaald hoog. (Maar wel goed voor het modem!)

Kan je een schets geven hoe je de TV's wilt aansluiten? (Dus versterker, splitter oid?)
 
Heb niet zoveel verstand ervan dus vergeef me als ik het wat simpel schets. :embarassed:

Heb de versterker(gewoon eentje uit de bouwmarkt)aan gesloten op de kabel die in mijn meterkast hangt.
Daar heb ik alle drie de kabels op aangesloten die standaard naar de slaapkamers gaan.
Nu heb ik op mijn eigen slaapkamer gewoon goed beeld dan wordt het al slechter in mijn dochters kamer en het is gewoon ronduit beroert in mijn zoons kamer.

Doe vast iets vreselijk doms en fout :(
 
Als je boven ook digitaal wilt kijken, zal je idd een extra mediabox moeten nemen.
 
Als ik een tweede mediabox neem is het probleem ben ik bang niet opgelost,toch?
 
guardijan zei:
Heb de versterker(gewoon eentje uit de bouwmarkt)aan gesloten op de kabel die in mijn meterkast hangt.
Sluit je daar ook het UPC modem op aan?
Zou je het type van deze versterker eens willen noteren?

Een 2e mediabox gaat het probleem niet oplossen want dan blijven er nog 2 tv's over.
 
het enige modem wat ik van upc heb is een 3212 en daar zit geen aansluiting op voor tv.
de stekker waar ik de versterker op heb aangesloten komt uit een splitter van upc,de versterker is een onbekend ding heeft een output van 12 tot 5 db.

Toch eens langs de goede audio video shop gaan?
 
guardijan zei:
Toch eens langs de goede audio video shop gaan?

Dus als ik het goed begrijp heb jij nu eerst de UPC Splitter en dan de versterker.
Staat er op die versterker geen type?

Dit is een goed type:
https://www.inhomenetwork.nl/epages/Inhomenetwork.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/Digiproof/Products/29000014

Dit is meer een type voor in een meterkast:
https://www.inhomenetwork.nl/epages/Inhomenetwork.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/Digiproof/Products/19000008-C

Beide zijn retour geschikt, dus als je bijvoorbeeld een 2e box zou nemen kan je met deze versterkers gewoon Ondemand ontvangen, vaak met een goedkopere van de bouwmarkt is dit niet het geval omdat deze niet retour geschikt zijn.

Op bovenstaande 2 links kan je TV, Modem en Radio aansluiten. (Dan heb je geen UPC Splitter meer nodig)
 
Terug
Bovenaan