Geen ethernetkabel maar wifi werkt

candrepg

Forum Gebruiker
Berichten
1
Hoi.

Het ging altijd goed met wifi en ethernetkabel, maar op zondag toen ik wakker werd, ging ik naar de computer en had ik geen kabelinternet meer.



Wi-Fi blijft correct werken, maar tot nu toe heb ik geen kabelinternet en ik zou graag zo snel mogelijk willen weten wat het probleem is om werkredenen.



Ik heb geprobeerd de rooter opnieuw op te starten, ik heb hem ook al gereset.
Ik heb verschillende kabels en apparatuur geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet.



De router is de Ubee EVW321B.
20210510_184501.jpg
20210510_184515.jpg
 
Het lampje van LAN 2 brand blauw, maar er zit geen kabel in LAN poort 2. lijkt mij niet goed,.
Zoals al geopperd de LAN kabel in een ander poort stoppen (alle 4 testen).
 
Reset hem ook eens zonder een kabel aangesloten op LAN en wanneer het modem helemaal klaar is met opstarten pas aansluiten.
 
Paperclip in de achterkant 15 seconden..
Nog niet werkend? Helpdesk een nieuwe oplaten sturen.
 
Zoals Johnny ook schrijft, zit er iets niet goed met LAN2. Het blauwe ledje betekent dat hij een 100 mbps verbinding heeft. Maar dat kan niet als er niets aangesloten is. Als dit niet door een reset opgelost wordt, kun je deze Ubee afschrijven.

Als je inlogt, kun je ook de configuratie downloaden en daarna via het menu terug gaan naar fabrieksinstellingen. Als dat werkt (of niet werkt) kun je het bewaarde configuratiebestand weer inladen zodat je de router niet helemaal opnieuw moet configureren.
 
ik heb dit in de early days ook gehad. LAN controller defect in je modem. als workarround kun je een oude laptop aan de wifi hangen en ICS draaien maar je betaald voor service die nu niet meer werkt. Dus gewoon de klantenservice bellen, en een nieuwe op laten sturen.
(vraag meteen om nieuwe aansluitkabel voor je modem aangezien deze ook al wat ouder lijkt te zijn)
 
Je kan hem ook even een minuut of zo van de stroom halen. Uit het stop contact. Ik had het een keer met een ASUS wifi router, 4 van de 8 ethetnet poorten werkten niet. 5min uit het stop contact verhielp het probleem.
 
Zou even contact opnemen met Ziggo. Waarschijnlijk is je modem inderdaad niet meer 100%. Ziggo kan dan een nieuwe opsturen. Ik spreek uit ervaring.
 
Terug
Bovenaan