geen email meer binnen van 1 adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

verwp01

Forum Gebruiker
Berichten
176
Ik krijg al geruime tijd elke dag notificaties binnen via de mailserver van Ziggo van [email protected] in verband met onze zonnepanelen.
Sinds ongeveer 2 week komen de mails van dat ene adres niet meer binnen.
Ik heb 2 email adressen ingevoerd ( @home en live.nl ) maar helaas geen verandering.
Via de smtp server van ziggo wordt de mails normaliter ontvangen.
smtp.ziggo.nl poort 25.
Wie heeft dit probleem ook of zijn er mensen die met smtp van Ziggo of @home geen problemen hebben met het ontvangen van notificaties via de mail.
Ik heb de firma van de logger ook al geinformeerd in verband met blacklisted of iets dergelijk vanuit ziggo.
Ik heb ook al een mailtje gestuurd naar [email protected] maal helaas geen antwoord.

Alvast bedankt voor reacties

Mvgr Paul
 

CeeS

Legend (✝ 2016)
Berichten
12.357
Bedoel je dat jij zelf die mailtjes verstuurd vanaf huis of krijg je ze binnen en worden ze door een ander naar jou en een live.com adres verstuurd ?
 

Havanna

Forum Gebruiker
Berichten
257
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik krijg al geruime tijd elke dag notificaties binnen via de mailserver van ziggo van [email protected] in verband met onze zonnepanelen.
Sinds ongeveer 2 week komen de mails van dat ene adres niet meer binnen.

Mvgr Paul

Heb je toevallig het spam filter aan staan?
 
Topicstarter
Topicstarter
V

verwp01

Forum Gebruiker
Berichten
176
hoi,

Nee die mailtjes kreeg ik al bijna een lang lang binnen op een @live.nl mail adres binnen van dat bedrijf.
Ik heb voor de zekerheid nog even gekeken door een ander mail adres in te voeren maar krijg nog steeds niets binnen.
Nu dus plotseling gestopt sinds een kleine 3 week.
Ik heb wel sinds kort bedenk ik de Basis virus scanner van Ziggo op de pc gezet.
Kan het daarmee te maken hebben dan?
Ik heb begrepen van de firma dat zij ook problemen hadden of hebben met et niet binnen komen van notificatie berichten.
 

CeeS

Legend (✝ 2016)
Berichten
12.357
hoi,

Nee die mailtjes kreeg ik al bijna een lang lang binnen op een @live.nl mail adres binnen van dat bedrijf.
Ik heb voor de zekerheid nog even gekeken door een ander mail adres in te voeren maar krijg nog steeds niets binnen.
Nu dus plotseling gestopt sinds een kleine 3 week.
Ik heb wel sinds kort bedenk ik de Basis virus scanner van Ziggo op de pc gezet.
Kan het daarmee te maken hebben dan?
Ik heb begrepen van de firma dat zij ook problemen hadden of hebben met et niet binnen komen van notificatie berichten.

Als ze ook niet op de webmail van live.nl staan kan het dus niet aan de virus scanner van Ziggo liggen en ook niet aan de mailserver van Ziggo.

Maar dan moet je dus wel zeker weten dat ze in de webmail van live.nl terecht komen. Als je ze met je mailprogramma ophaalt vanaf de live.nl server kunnen ze wel eventueel in een spamfilter van jouw computer terecht komen. Maar zo lang je via webmail bij live.nl kijkt doet jouw spamfilter niets.

Wel zou het kunnen dat bij zowel ziggo als bij live.nl de afzender als spammer gezien wordt en dat de mails daardoor niet aankomen bij meer mailproviders. Dat is dan iets wat de verzender moet oplossen omdat hun mail dan niet aan de standaarden voldoet en als spam gezien wordt. Je zou nog kunnen proberen om een gmail account aan te maken en daar naartoe te laten sturen om te zien of het dan wel aankomt.

Maar als ik het goed begrijp sturen jouw zonnepanelen data op naar dat bedrijf, die er statistieken van bijhoudt die jij dan weer via de mail krijgt ?
Is het dan misschien mogelijk dat de data van jouw zonnepanelen misschien niet bij hen binnenkomt waardoor jij gewoon geen statistieken meer krijgt ? Kun je dat op hun website controleren ? Of heeft het daar niets mee te maken en gaat het om 'gewone mails' van dat bedrijf ?
 
Topicstarter
Topicstarter
V

verwp01

Forum Gebruiker
Berichten
176
Net het antwoord van Ziggo ontvangen.

Ziggo blokkeert geen email adressen voor inkomende mail. Wij raden u dan ook aan om contact op te nemen met de verzendende partij, wellicht dat deze ergens op een blacklist is terecht gekomen.[FONT=Verdana,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=Verdana,sans-serif]Ik heb nu ook het bedrijf weer in kennis gesteld en zij zijn ook op onderzoek uit.[/FONT]
[FONT=Verdana,sans-serif]Ik krijg ik de data en opbrengst van de zonnepanelen wel wel binnen via de omvormer en logger alleen het mail verkeer van de notificaties werkt niet.
[/FONT]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan