Wij hadden bij multikabel een vast ip nummer, dit kan niet meer voor ons office broadband pakket.
Wij hebben tevens een server in een datacenter die onze web sites host en een mail server in ons kantoor.
Wij hebben nu de DNS records gewijzigd op onze server in het datacenter van het vaste ip nummer naar de ip nummer wat ons nu is toegewezen. Nu 24 uur verder kunnen wij wel email versturen, ook de servers die een reverse DNS uitvoeren accepteren onze e-mail, dus de MX records kloppen ook.
Echter het ontvangen van e-mails lukt niet, behalve van quicknet gebruikers, deze komen wel aan.
Ziggo zakelijk meldt dat wij nu onder de consumenten afdeling vallen en die melden dat je een eigen e-mail server mag draaien.
Wie kan mij helpen. Ons bedrijf is toch erg afhankelijk van e-mail. Alternatief is naar ADSL overgaan. In het verleden hebben wij nooit problemen gehad.
EDIT 12:00
Heb net met de consumenten helpdesk gesproken, die meldde mij dat ik 48 uur moet wachten voordat de DNS overal bekend is. Ook vonden zij het vreemd dat ik door Ziggo zakelijk doorgewezen bent naar de consumenten afdeling.
Wij hebben tevens een server in een datacenter die onze web sites host en een mail server in ons kantoor.
Wij hebben nu de DNS records gewijzigd op onze server in het datacenter van het vaste ip nummer naar de ip nummer wat ons nu is toegewezen. Nu 24 uur verder kunnen wij wel email versturen, ook de servers die een reverse DNS uitvoeren accepteren onze e-mail, dus de MX records kloppen ook.
Echter het ontvangen van e-mails lukt niet, behalve van quicknet gebruikers, deze komen wel aan.
Ziggo zakelijk meldt dat wij nu onder de consumenten afdeling vallen en die melden dat je een eigen e-mail server mag draaien.
Wie kan mij helpen. Ons bedrijf is toch erg afhankelijk van e-mail. Alternatief is naar ADSL overgaan. In het verleden hebben wij nooit problemen gehad.
EDIT 12:00
Heb net met de consumenten helpdesk gesproken, die meldde mij dat ik 48 uur moet wachten voordat de DNS overal bekend is. Ook vonden zij het vreemd dat ik door Ziggo zakelijk doorgewezen bent naar de consumenten afdeling.
Laatst bewerkt door een moderator:

