Geen DVB-C signaal meer na verwijderen analoog signaal.

Berichten
9
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hoi, ik heb een Toshiba TV met ingebouwde DVB-C ontvanger. Hierop kon ik zonder Ziggo kastje zenders ontvangen.
Nu is 16 april het netwerk aangepast in Zutphen en zijn de analoge kanalen uitgeschakeld. Echter ik krijg sind dien ook geen dvb-c kanalen meer binnen. Oplossing van Ziggo is een nieuwe decoder maar dan zit ik weer met een extra afstandbediening e.d.
Is er een mogelijkheid om dvb-c toch weer te ontvangen? Of zijn die nieuwe decoders echt nodig?

Tv: Toshiba 49V5863
D-cable freq 164.000
Netwerk ID 4444
 
Hier is afgelopen dinsdag analoog ook uitgeschakeld. Digitaal is hier niets veranderd. Ik neem aan dat je de zenders al opnieuw hebt proberen te laden?
 
Ja, in eerste instantie waren kanaal 1 t/m 6 verdwenden. 7 en 8 deden het nog. Na opnieuw scannen van de kanalen was alles verdwenen en werd er niks meer gevonden.
 
Waarschijnlijk moet je je tv eerst terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Daarna lukt het dan meestal wel.
 
Op Tweakers zie ik dat deze TV officieel niet wordt ondersteund in Nederland en dat je het digitaal handmatig moet instellen. Als de frequenties zijn gewijzigd dan zou je dat opnieuw moeten doen. Je kan beter eerst het advies van @Dynabite opvolgen.
 
Moeilijk te zeggen. Maar misschien nuttig het even te memoreren. Toen wij onze nieuwe TV kochten moest deze nog helemaal worden afgestemd. Daarvoor had ik meen ik me te herinneren drie opties:
1. Alleen analoog
2. Gemengd, dus zowel analoge als digitale kanalen
3. Alleen digitaal.
Ik heb toen heel bewust voor enkel digitaal gekozen. Gewoon omdat ik me toen al realiseerde dat analoog voor zo ver nog van waarde (was voor ons niet het geval) maar voor korte zou zijn. Zou het kunnen zijn, dat gemengd afstemmen mis gaat doordat elk analoog signaal inmiddels ontbreekt en daardoor er te vergeefs naar zoekt? Misschien dat het dan helpt om inderdaad allereerst te kiezen voor terug naar de fabrieksinstelling en daarna voor alleen digitaal.

Bovendien zal een provider gekozen moeten worden. Weliswaar zal dat Ziggo zijn, maar mogelijk fUPC. Als dat het geval is, dan adviseer ik je om voor UPC te kiezen. Want volgens mij zitten er nog geringe verschillen in het netwerk.
 
@ 4RN01D
Normaliter bij het zender zoeken, moet je behalve de frequentie en ID ook nog de symboolwaarde opgeven (of op auto zetten als dat kan op jouw TV).
 
Hoi, ik heb een Toshiba TV met ingebouwde DVB-C ontvanger. Hierop kon ik zonder ziggo kastje zenders ontvangen.
Nu is 16 april het netwerk aangepast in Zutphen en zijn de analoge kanalen uitgeschakeld. Echter ik krijg sind dien ook geen dvb-c kanalen meer binnen. Oplossing van Ziggo is een nieuwe decoder maar dan zit ik weer met een extra afstandbediening e.d.
Is er een mogelijkheid om dvb-c toch weer te ontvangen? Of zijn die nieuwe decoders echt nodig?

Tv: Toshiba 49V5863
D-cable freq 164.000
Netwerk ID 4444

Je begrijpt dat die nieuwe decoder van Ziggo ook met DVB-C signalen werkt dus er moet altijd DVB-C binnenkomen, dus vermoedelijk zijn die signalen er wel gewoon.. alleen heb je mogelijk andere instellingen nodig.

Probeert anders is 474 mhz met synbolrate 6900 en netwerk ID 04444 of 05555 want ik heb ergens gelezen dat ze na het uitschakelen van analoog van plan waren de home frequentie gelijk te trekken.
 
In fUPC gebied is de home frequentie nog steeds 164 MHz. Dit zal voor ver ik weet ook niet veranderen.
 
Terug
Bovenaan