• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen draadloos internet en andere problemen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter pauljoost
  • Startdatum Startdatum
P

pauljoost

hallo allemaal. ik ben sinds kort overgestapt naar upc, alles goed enzo. maar ik heb 6 pc's in mijn huis staan. waarvan 1 laptop, ik heb daarom een sitecom 300 n wireless gigabit router gekocht.
ik heb nu dus het kabelmodem beneden staan, daarvan loopt een kabel naar boven in poort 1 van de sitecom router, en van de sitecom in mijn pc. het probleem is; 1. ik kan niet in de sitecom router komen om een wachtwoord voor het draadloze netwerk in te stellen, want als ik 192.168.0.1 intyp, gebeurt er niks, en me standard gateway is; 62.195.186.1 . en als ik met de laptop op het draadlose netwerk wil komen, staat er ; onbekend netwerk, alleen lokaal.
kan iemand mij helpen waardoor ik in de router kan komen en het draadlose netwerk te maken?
 
Werkt je internet wel als je een PC of laptop rechtstreeks op het modem aansluit?
 
ja , ik heb nu dus mijn kabel op poort 1 aangesloten, niet op de wan, want dan krijg ik een geel driehoekje
 
Even voor alle duidelijkheid: De kabel vanaf je modem gaat in de blauwe WAN-poort en de kabel(s) van de PC('s) in één van de gele poorten? Op een andere manier gaat het echt niet werken.
 
dat heb ik al geprobeert, maar dan krijg ik een geel driehoekje en heb geen verbinding
 
Welk IP adres heeft jouw PC? Je standaard gateway kan nooit 62.195.186.1 zijn want dat is een ander subnet.
Je kan dan ook nooit 192.168.0.1 bereiken.
Waarschijnlijk toch de kabels verkeerd ingeprikt want default is DHCP actief en zou je dus een IP krijgen in de range 192.168.0.x.

Stel anders je IP adres even handmatig in op 192.168.0.2, subnet 255.255.255.0 en gateway op 192.168.0.1.
Je kan nu wel het beheer scherm van je modem zien door in je browser 192.168.0.1 in te typen.
Let wel dat ik er van uitga dat 192.168.0.1 inderdaad het default adres is van je router.
Bij mijn Linksys was dat bijvoorbeeld 192.168.1.1. Mocht dat inderdaad anders izjn pas dan de handmatige IP instelling overeenkomstig in.
 
Toch moeten je kabels op deze manier worden aangesloten.
Wat voor melding staat er bij het driehoekje? "Geen Internettoegang"?
 
oke ik zal het even proberen, en ja, er staat geen internettoegang
 
Terug
Bovenaan