• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen download van Ziggo-nieuwsgroepen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Phillipus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
P

Phillipus

Sinds de overgang naar Ziggo en de daarbij behorende omslag, kan Outlook Express geen nieuwsgroepen van news.ziggo.nl downloaden. Wel is dat mogelijk vanaf news.wanadoo.nl en news.orange.nl ! In geval van NZB-downloads wordt echter wel aangegeven dat van Ziggo-newsgroepen gebruik wordt gemaakt. Iemand anders ook dergelijke ervaringen ?
Overigens is het merkwaardig dat bij Ziggo weinig tot niets te vinden is over het voormalige @wanadoo.nl, terwijl over @casema.nl en @orange.nl wel het nodige wordt gezegd. (Zelf ex-wanadoo) :confused:

Sorry, ik zie nu pas dat deze opmerking eigenlijk onder Ziggo-Internet/Nieuws-Server thuishoort !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hi!

Sinds de overgang naar Ziggo en de daarbij behorende omslag, kan Outlook Express geen nieuwsgroepen van news.ziggo.nl downloaden. Wel is dat mogelijk vanaf news.wanadoo.nl en news.orange.nl ! In geval van NZB-downloads wordt echter wel aangegeven dat van Ziggo-newsgroepen gebruik wordt gemaakt. Iemand anders ook dergelijke ervaringen ?
Overigens is het merkwaardig dat bij Ziggo weinig tot niets te vinden is over het voormalige @wanadoo.nl, terwijl over @casema.nl en @orange.nl wel het nodige wordt gezegd. (Zelf ex-wanadoo) :confused:

Sorry, ik zie nu pas dat deze opmerking eigenlijk onder Ziggo-Internet/Nieuws-Server thuishoort !

Log je ook in op news.ziggo.nl, met je @ziggo e-mail account? news.wanadoo en news.orange (en nog een paar migratie domeinen) verwijzen op dit moment naar de ziggo server. Die verwijzingen gaan binnenkort uit en dan moet je dus echt op de ziggo.nl server newsen. De oude servernamen werkend houden was slechts een migratie hulp/handigheid welke binnenkort zal worden uitgezet.

Bye,
Raymond.
 
Overigens is het merkwaardig dat bij Ziggo weinig tot niets te vinden is over het voormalige @wanadoo.nl, terwijl over @casema.nl en @orange.nl wel het nodige wordt gezegd. (Zelf ex-wanadoo) :confused:
Wat zou je daar dan over willen zien? Wanadoo is jaren geleden van naam veranderd en Orange geworden. Overal waar je in de documentatie Orange ziet staan, kan je zonder meer Wanadoo invullen.
 
Hi!

Wat zou je daar dan over willen zien? Wanadoo is jaren geleden van naam veranderd en Orange geworden. Overal waar je in de documentatie Orange ziet staan, kan je zonder meer Wanadoo invullen.

En ook dat zou ik niet zonder meer doen. Wanadoo bestaat ook niet meer in Nederland en die naam vervalt dan ook. Dat is nu Online.

Bye,
Raymond.
 
Raymond,

Even ter verduidelijking: Het gaat mij uiteraard niet meer om Wanadoo. En ook weet ik wel dat Wanadoo destijds in Orange is veranderd, waardoor kennelijk de naam Wanadoo niet meer in beeld komt bij Ziggo.
Mbt de nieuwsserver heb ik al aangegeven dat mijn OE NIET in staat is om de nieuwsgroepen van news.ziggo.nl binnen te halen, maar die van wanadoo en orange wel. En natuurlijk wordt ingelogd via @ziggo.nl ! Dit gebeurt overigens op alle 3 pc's (zowel XP als Vista) die hier staan, dus aan de systemen ligt het niet. Maar het vreemde is dat als via bv NZB-Portal wordt gedownload, dit WEL gebeurt via Ziggo-nieuwsgroepen. Ergo betekent het dat ik dus wel de beschikking heb over de Ziggo-nieuwsgroepen, behalve in Outlook ?!?
 
Hi!

Raymond,

Even ter verduidelijking: Het gaat mij uiteraard niet meer om Wanadoo. En ook weet ik wel dat Wanadoo destijds in Orange is veranderd, waardoor kennelijk de naam Wanadoo niet meer in beeld komt bij Ziggo.
En natuurlijk wordt ingelogd via @ziggo.nl ! Dit gebeurt overigens op alle 3 pc's (zowel XP als Vista) die hier staan, dus aan de systemen ligt het niet. Maar het vreemde is dat als via bv NZB-Portal wordt gedownload, dit WEL gebeurt via Ziggo-nieuwsgroepen. Ergo betekent het dat ik dus wel de beschikking heb over de Ziggo-nieuwsgroepen, behalve in Outlook ?!?

Dat je via ziggo inlogt snap ik maar de vraag was, authoriseer, log je in, in je news client? Bij Orange hoefte dat niet, bij Ziggo wel, zonder dat je inlogt werkt het niet.

De oude server namen worden BINNEN het Ziggo gebied omgeleid naar de Ziggo server, met een speciale toegang. Die speciale toegang was tijdelijk en vervalt zeer binnenkort. Dan kun je dus alleen news.ziggo.nl

Het is dus wel noodzaak dat je de config van je outlook doorloopt en daar aanpast waar nodig. Configuratie voorbeelden staan op de Ziggo site maar ook in het forum.

Bye,
Raymond.
 
Raymond,

Thanks voor de reply. Heb mijn account news.ziggo.nl aangevuld en inderdaad met succes. Nu dus ook Ziggo-nieuwsgroepen in Outlook. :mrgreen:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan