• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen digitale zenders gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

Rachel

Ik heb een LG 32 LK430 en een CI+ module met Ziggo smartcard gekocht.
Ik wil de boel installeren maar tv vindt geen digitale zenders.
Ik heb het forum nagelopen en alle tips al uitgevoerd. De CI+ module heeft de tv dus nog niet aangeraakt. Ik heb de frequentie voor mijn woonplaats goed (behalve boekje ook nog via internet gecontroleerd) en netwerk id aangepast (5555 ook de tip met een 0 ervoor werkte niet).
Mijn tv vindt 25 zenders, alle analoog en dus niets digitaal. Er waren meer tips, zoals terugzetten naar fabrieksinstellingen maar ook dat helpt niet en update doen maar via LG.com en dan typenummer staat er geen update.

Hoe kan ik nu via mijn tv digitale zenders zoeken? Daarna weet ik het wel: als je alle zenders hebt, tv uit, module met kaart erin, dan ben je al heel eind. maar ik loop dus in beginfase al vast.
Behlave de reeds gegeven en dus niet bij werkende tips, heeft iemand ajb een idee?????
 
Als de TV zonder CI+ module digitale zenders zou vinden, dan zou je dat CI+ module niet nodig hebben.

Na de installatie va de analoge zenders de TV uitzetten en de CI+ module met de smartcard erin plaatsen. TV aanzetten en kijk wat er gebeurt.
De tv installeert het module en daarna kun nadat je de gegevens hebt ingevuld de digitale zenders opzoeken.
 
Als de TV zonder CI+ module digitale zenders zou vinden, dan zou je dat CI+ module niet nodig hebben.

Ik moet je helaas verbeteren, de CI+ module plus smartcard heb je alleen nodig om gecodeerde zenders te decoderen, de tuner in de tv die zorgt ervoor dat je de (digitale) zenders kan ontvangen. De zenders hoor je ten allen tijde te kunnen vinden, met of zonder CI+ kaart.
En zoals Rachel terecht al aangeeft moet je met bepaalde tv's eerst de zenders laten zoeken en daarna pas de module er in stoppen.
Hier zijn in het verleden al diverse topics over geweest.

@rachel, je zou de frequentie nog op div. manieren kunnen proberen in te vullen dmv. nullen ervoor of erachter te plaatsen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de nullen al overal en enrgens tussen gestopt, die zag ik bijnde tips nog voordat ik de topic starten. Ik vermoed nu dat het signaal gewoon te zwak is ( bovenverdieping). Andere kabel maakte trouwens niet uit maar we zien wat er gebeurt als ik hele boel beneden bij hoofdaansluiting probeer....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan