• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen digitale TV, wel analoge TV en internet

  • Onderwerp starter Onderwerp starter steva02
  • Startdatum Startdatum
S

steva02

Ik heb sinds 2 maanden HD TV. De eerste 2 weken had ik goed beeld maar daarna krijg ik dus bij alle zenders ‘geen signaal’. Ik heb alle kabels, f-connectoren, splitters, wandcontactdozen (die allemaal van Hirschmann zijn) nagelopen. Ik heb zelfs de Hirschman versterker vervangen door die van tractec (gekocht in een upc-winkel). De situatie is nu als volgt: van het AOP gaat er een kabel naar de versterker. Poort 1 gaat naar de wandcontactdoos in de kamer. Op dat wandcontactdoos zit een splitter, voor digitale en analoge TV. Poort 2 gaat naar het modem. Poort 3 en 4 gaan naar boven voor TV’s op de slaapkamer met analoge TV. Analoge TV doet het overal perfect. Internet ook. Alleen digitale TV dus niet. Geen een zender doet het. Ik heb hieronder ook nog de modemwaarden bijgevoegd. Waar kan dit aan liggen?
 

Bijlagen

  • UPC modem.JPG
    UPC modem.JPG
    108,7 KB · Weergaven: 70
Welkom,

steva02 zei:
Poort 1 gaat naar de wandcontactdoos in de kamer. Op dat wandcontactdoos zit een splitter, voor digitale en analoge TV.

- Probeer eens zonder de splitter er tussen.
of
- Probeer eens zonder de WCD (kabel rechtstreeks op de splitter).

suc6
 
Welke versterker van Tratec zit er in de meterkast?

De waarden van het kabelmodem zien er goed uit.

Bij een FRA-752 zou het modem op poort 1 moeten zitten (0dB)
de woonkamer zou ik op poort 3 (+4dB) zetten.

Het kan wel eens helpen om digitale televisie na de aanpassingen te resetten (fabrieksinstellingen) of minimaal het opnieuw laten zoeken in het netwerk met de juiste activatiecode.
 
Ik heb dus de woonkamer aangesloten op poort 3 van de versterker. Het modem zat op al poort 1 en niet op poort 2 zoals ik hierboven aangaf. Daar heb ik dus niets aan veranderd.
Dit heeft dus niets geholpen. Nog steeds geen zenders.
Hierna ben ik via menu 1789 het verborgen menu in gegaan. Op het eerste scherm zie ik het volgende staan:
Status van Ethernet-interfaces: N/A
Status van RF-Tuner Interfaces: N/A
Status van Eurodocsis kabelmodem: N/A

Toen heb ik de fabrieksinstellingen teruggezet. Daarna werden er zenders gezocht. Kreeg steeds de melding: goed signaal en daarna weer geen signaal. En dus nog steeds geen zenders. Ik denk dat ik UPC maar ga bellen of iemand anders moet goede suggesties hebben.
 
Singaal moet tussen 60% en 80 % gemiddeld liggen en
kwaliteit altijd 100% .

Maar wel singaal , geen singaal lijkt erg sterk op een kabelbreuk
of de kabel is niet goed gestript zodat de kern en buitenmantel
soms contact maakt en dat is ook niet goed. Kijk dat goed na bij alle
connectoren.
 
Als het een kabelbreuk zou zijn zou ik toch ook geen analoge tv hebben. Immers op dezelfde kabel zit een wc met daarop een splitter van waaruit een kabel gaat naar de TV (analoge TV) en een kabel naar de cisco (digitale tv). En zoals ik hier al gezegd heb: het analoge signaal is perfect!
 
Nee, kabelbreuk kan perfecte analoge televisie opleveren, echter kan funest zijn voor digitaal. Echter het kan zo zijn dat het modem van de mediabox langere tijd nodig heeft om op het netwerk te komen. Wellicht eens testen met het kabelmodem voor het internet of die op de plek van de mediabox met de kabel die normaal naar de mediabox gaat wel online wil komen, dan is het meestal een kwestie van geduld hebben voor de mediabox of verkeerde activatie-code. Wil het modem niet online komen dan is er echt iets mis met de kabel.
 
Idd. wat Knud zegt :Een kabelbreuk leverd meestal nog een prima
analoog lingaal op terwijl de digitale diensten en met name (HD) DTV
dan problemen opleverd. Ik heb het echt heel vaak gezien bij mensen.
Dus nogmaals kijk dat even goed na.
 
Ik denk toch niet dat er sprake is van een kabelbreuk. Ik heb namelijk de mediabox op mijn slaapkamer aangesloten, ook geen signaal. Toen de mediabox aangesloten rechtstreeks aan het AOP (in de meterkast) en dus ook hier geen signaal. Mijn conclusie: mediabox is kaduuk. Ga maar eens met UPC bellen.
 
Denk dat je de enige juiste conclusie hebt getrokken. Als je analoge signaal dik in orde is, zou je dat ook digitaal moeten hebben. Bij een kabelbreuk 'perfect' analoog signaal zoals hierboven is omschreven is echt onmogelijk. Op hoge frequenties kun je een prima signaal overhouden, maar op lagere zakken ze toch echt weg in de ruis.
 
Terug
Bovenaan