• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen CL Module

  • Onderwerp starter Onderwerp starter rennai1985
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

rennai1985

Ik heb beneden digitale interactieve televisie.

Boven een LG led tv waar ik gewoon (analoog) de standaard zender wil bekijken(hoeft niet digitaal). Nu geeft de televisie boven constant de melding geen cl-module op een zwart beeld.

Het vreemde is dat hij het soms wel en soms niet doet. Als ik bijvoorbeeld aan het "zappen" ben als ik wel beeld heb kan het goed zijn dat ik opeens bij een bepaalde zender zwart beeld heb en alle signaal kwijtben.

Ik heb/hoef geen smartcard die ik wil aanschaffen want ik hoef geen digitale televisie. Ik wil gewoon de standaard zenders kunnen kijken. Ned 1,2,3,RTL, SBS, Veronica etc.
Iemand enig idee? Ik heb de zenders al verschillende keren automatisch maar ook handmatig ingesteld.

Linksbovenin het scherm staat DTV en het programmanummer...
Alvast bedankt voor de info!

Mvg, Rens
 
Ik heb beneden digitale interactieve televisie.

Boven een LG led tv waar ik gewoon (analoog) de standaard zender wil bekijken(hoeft niet digitaal). Nu geeft de televisie boven constant de melding geen cl-module op een zwart beeld.

Het vreemde is dat hij het soms wel en soms niet doet. Als ik bijvoorbeeld aan het "zappen" ben als ik wel beeld heb kan het goed zijn dat ik opeens bij een bepaalde zender zwart beeld heb en alle signaal kwijtben.

Ik heb/hoef geen smartcard die ik wil aanschaffen want ik hoef geen digitale televisie. Ik wil gewoon de standaard zenders kunnen kijken. Ned 1,2,3,RTL, SBS, Veronica etc.
Iemand enig idee? Ik heb de zenders al verschillende keren automatisch maar ook handmatig ingesteld.

Linksbovenin het scherm staat DTV en het programmanummer...
Alvast bedankt voor de info!

Mvg, Rens
Als je analoog wil kijken, dan moet je dus niet op een digitaal kanaal gaan kijken, want DTV staat voor Digitale TV. Je moet de televisie op de analoge kanalen zetten en dan is het geen probleem.
 
Je had bij het installeren alleen naar de analoge zenders moeten laten zoeken !
 
Ik zal eens gaan kijken of ik alleen kan zoeken op analoge zenders. Hij vind idd wel 24 analoge zenders en een paar honderd andere zenders maar ook als ik heel de lijst van zenders doorloop kreeg ik geen beeld.

Ik ga vanavond even hobby-en..
 
Koop toch een CI Plus-module + smartcard, je weet niet wat je mist ! Je koopt toch ook geen fiets om er naast te gaan lopen !
 
Als je toch opnieuw moet beginnen, reset de tv naar fabrieks instellingen, kijk deze keer goed of het op alleen analoog met zoeken. Laat de tv dan analoge zenders zoeken.
Dat je dat nu hebt komt ook doordat een aantal zenders digitaal niet versleuteld zijn. Dat kan je op de andere tv uitproberen, door te zappen zonder smartcard erin, zie je dezelfde zenders als op de slaapkamer dan heb al die tijd digitaal zitten kijken naar de onversleutelde zenders.
 
Het is gelukt. Moest ipv vooruit zappen(1,2,3,4,5) achteruit zappen. Daar begonnen de analoge zenders. Dan begon het met tv kanaal 24 en teruglopend tot 1.
Dus 24 analoge zenders.

bedankt voor de adviezen/tips.
 
Koop toch een CI Plus-module + smartcard, je weet niet wat je mist ! Je koopt toch ook geen fiets om er naast te gaan lopen !


Vind het overrated eerlijk gezegd.. En kijk er toch alleen in bed misschien een half uurtje 's avonds naar. Beneden in de woonkamer wel gewoon.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan