• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen belsignaal bij inkomend gesprek

  • Onderwerp starter Onderwerp starter bosmaneelco
  • Startdatum Startdatum
B

bosmaneelco

Sinds enige tijd geeft mijn toestel soms geen belsignaal bij een inkomend gesprek. Hierdoor weet ik niet dat ik gebeld wordt. Ook op de display kun je niet zien dat er een gespek binnenkomt.
Uitgaand gesprek werkt prima. Mijn combinatie Cisco epc3925 / Gigaset A510 werkte een paar jaar probleemloos.

Nu kan ik dit alleen verhelpen door mijn modem (cisco epc3925) te resetten en dan werkt het inkomende belsignaal weer voor een tijdje. Het basisstation van mijn telefoon van de stroom heeft geen effect. Volgens UPC kan dit alleen aan het telefoontoestel liggen en niet aan modem of netwerk.

Iemand vergeljkbare ervaring en/of ideeen hierover?

thnks,
E

Telefoon: Gigaset Dect Telefoon A510A Triple
Modem: Cisco EPC3925 epc3925-ESIP-12-v302r125573-131230c_upc
 
heb je de batterij al vervangen.
vaak geeft dit klachten als ze op raken door het vele opladen.
 
Zou kunnen, maar dan moet toch de bel in het basisstation het nog wel doen. En dat werkt op netspanning.
 
bosmaneelco zei:
Sinds enige tijd geeft mijn toestel soms geen belsignaal bij een inkomend gesprek. Hierdoor weet ik niet dat ik gebeld wordt. Ook op de display kun je niet zien dat er een gespek binnenkomt.
Uitgaand gesprek werkt prima. Mijn combinatie Cisco epc3925 / Gigaset A510 werkte een paar jaar probleemloos.

Nu kan ik dit alleen verhelpen door mijn modem (cisco epc3925) te resetten en dan werkt het inkomende belsignaal weer voor een tijdje. Het basisstation van mijn telefoon van de stroom heeft geen effect. Volgens UPC kan dit alleen aan het telefoontoestel liggen en niet aan modem of netwerk.

Iemand vergeljkbare ervaring en/of ideeen hierover?

thnks,
E

Telefoon: Gigaset Dect Telefoon A510A Triple
Modem: Cisco EPC3925 epc3925-ESIP-12-v302r125573-131230c_upc

heb je de telefoon op FSK staan? Of DTMF, probeer eens te wisselen ;)
 
Niet bij elk type telefoon is het mogelijk om dat om te schakelen.
Lijkt me trouwens sterk dat het daaraan kan liggen. die begrippen hebben alleen betrekking op het type nummerherkenning.

Maar iets anders, heb je niet een oude telefoon liggen die je even parallel kan zetten? Of als je dat niet kan, dan in plaats van. Als die wel rinkelt en de nieuwe niet, dan weet je zeker dat het daaraan ligt. Doen ze het beide niet, dan ligt het toch echt aan UPC.
 
Dank voor de reacties en goed te lezen dat niemand het herkend, dat maakt de kans veel groter dat het aan mij telefoon moet liggen.

Voor zover ik weet geen FSK/DTMF switch, maar zal eens bekijken.
Aan het basis station hangen 3 toestellen, dus dat alle batterijen slecht zouden zijn lijkt mij geen optie.

Ik denk dat ik maar een 2e toestel opsnor en parallel ga schakelen zodat ik kan uitsluiten dat het aan UPC/model ligt.

wkr ;-)
E
 
Ik herken het wel hoor.
Precies , maar dan ook precies hetzelfde gehad.
Oorzaak was de cisco 3925.
Ze hebben me een nieuwe modem/router opgestuurd (technicolor) en probleem opgelost.
 
Ik ben helaas ook bekend met dit probleem.
Verschillende keren te horen gekregen gekregen dat ik op mijn vaste nummer niet bereikbaar was.
Het gaat nu trouwens al heel lang goed.
 
Dit gebeurt bij mij de laatste tijd als er storing is geweest dan moet ik de modem (cisco) resetten en dan doet het belsignaal het weer.
 
Funmix zei:
Dit gebeurt bij mij de laatste tijd als er storing is geweest dan moet ik de modem (cisco) resetten en dan doet het belsignaal het weer.
De vraag is wanneer heb je storing gehad, dit weet je niet altijd en blijft je telefoon stil.
Het is niet de bedoeling om elke dag je modem te resetten.
 
Terug
Bovenaan