• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen beeld via TV, alleen als STB uit staat

  • Onderwerp starter Onderwerp starter VanTurenhout
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

VanTurenhout

Gister de C7140 aangesloten en gelijk de laatste update geinstalleerd.

Zojuist merkte ik dat wanneer ik niet via de STB wil kijken, maar gewoon via TV (Met CI+) waarbij de Coax via de STB is doorgelust (zoals het hoort), er geen beeld of gescrambled beeld wordt getoond bij de TV.

Zet ik de STB uit, dan heb ik wel beeld.

Kan het zijn dat de Smartcard van de STB en die van de TV tegelijkertijd niet werken? Ik hoop toch eigenlijk van wel....

Ook kreeg ik daarstraks HDD not ready. Terug naar fabrieksinstellingen en alles werkte weer, maar komt dit vaker voor? Want dan mogen ze dat ding gelijk omruilen of terugnemen.
 
Gister de C7140 aangesloten en gelijk de laatste update geinstalleerd.

Zojuist merkte ik dat wanneer ik niet via de STB wil kijken, maar gewoon via TV (Met CI+) waarbij de Coax via de STB is doorgelust (zoals het hoort), er geen beeld of gescrambled beeld wordt getoond bij de TV.

Zet ik de STB uit, dan heb ik wel beeld.

Kan het zijn dat de Smartcard van de STB en die van de TV tegelijkertijd niet werken? Ik hoop toch eigenlijk van wel....

Ook kreeg ik daarstraks HDD not ready. Terug naar fabrieksinstellingen en alles werkte weer, maar komt dit vaker voor? Want dan mogen ze dat ding gelijk omruilen of terugnemen.

Hoi je kunt ook beter je coax kabel niet door lussen, maar een splitter zetten op je wandcontactdoos.
 
:oops: Ja....waarom denk ik daar ook niet gelijk aan... Maar ik ben wel benieuwd waarom het op deze manier niet werkt....
 
Maar ik ben wel benieuwd waarom het op deze manier niet werkt....

Klinkt misschien vreemd maar: Europese regelgeving.
Nieuwe apparaten moeten voldoen aan eisen voor energiezuinigheid. Als een apparaat uit staat moet hij zo weinig mogelijk energie verbruiken. Daarom gaat het hele apparaat uit en werkt de antenne-doorvoer-versterker (die niet echt versterkt) dan ook niet meer.

Maar volgens mij zit er op de Samsung in het menu een mogelijkheid om de standby-tijd langer in te stellen zodat hij in een wat minder zuinige modus gaat als hij 'uit' (standby) gezet wordt. Pas na het ingestelde aantal uren gaat hij dan echt uit. Ik dacht dat in de laatste software versie deze tijd vrij lang ingesteld kon worden zodat hij bij normaal gebruik nooit helemaal uit gaat als je dat wilt. Misschien kun je het via het menu ook wel helemaal uitzetten. Ik heb zelf niet deze ontvanger dus weet niet precies welke menu optie je moet hebben, maar het zit bij energiebesparing (of hoe dat in het menu heet).
 
Bij mij werkt het wel weer wel.
Alleen als ik de decoder aanzet valt de tv even weg.
Zit er ook aan te denken om niet meer door te lussen maar met een goede splitter aan te sluiten.
HDD niet gereed komt helaas bij meer mensen voor.
Ligt volgens insiders aan de matige kwaliteit van de sata-kabel in het toestel.
Om die zelf te vervangen moet hij open, en dan vervalt de garantie.
Maar bij de melding niet naar de fabrieksinstellingen, maar even uitzetten met de schakelaar achter op het apparaat.
Jos
 
Klinkt misschien vreemd maar: Europese regelgeving.
Nieuwe apparaten moeten voldoen aan eisen voor energiezuinigheid. Als een apparaat uit staat moet hij zo weinig mogelijk energie verbruiken. Daarom gaat het hele apparaat uit en werkt de antenne-doorvoer-versterker (die niet echt versterkt) dan ook niet meer.

Klinkt aannemelijk, maar in mijn geval werkt het dus juist net andersom. Als De STP aan staat heb ik geen beeld,en als deze uitstaat wel.

Ik zou me voor kunnen stellen dat de combinatie STB (met Smartcard) en de CI+ module in de tv (Met ook smartcard) niet fijn samen werkt, iets van dubbele decodering misschien?
 
Ik zou me voor kunnen stellen dat de combinatie STB (met Smartcard) en de CI+ module in de tv (Met ook smartcard) niet fijn samen werkt, iets van dubbele decodering misschien?

Nee, dat kan niet, want de TV en de STB werken volkomen onafhankelijk. De TV haalt het signaal via de antennekabel binnen en het signaal van STB komt via een HDMI kabel binnen.

Ik heb het zelf ook zo aangesloten (met een humax STB) en daar is geen invloed, mits het antenne signaal maar doorgegeven wordt door de STB, maar dat zou juist als de STB 'aan' staat zo moeten zijn.

Je zou als test nog even kunnen proberen om een analoog kanaal op de TV op te zoeken en te kijken wat er daarmee gebeurt als je de STB aanzet. Komt er dan sneeuw in beeld of blijft dat beeld wel goed ?
 
Nee, dat kan niet, want de TV en de STB werken volkomen onafhankelijk. De TV haalt het signaal via de antennekabel binnen en het signaal van STB komt via een HDMI kabel binnen.

Dat zou betekenen dat wanneer ik de CI+ uit de TV haal, ik ook geen digitale zenders zou kunnen zien als de coax is doorgelust vanuit de STB ?

Ik heb het zelf ook zo aangesloten (met een humax STB) en daar is geen invloed, mits het antenne signaal maar doorgegeven wordt door de STB, maar dat zou juist als de STB 'aan' staat zo moeten zijn.

Je zou als test nog even kunnen proberen om een analoog kanaal op de TV op te zoeken en te kijken wat er daarmee gebeurt als je de STB aanzet. Komt er dan sneeuw in beeld of blijft dat beeld wel goed ?

Dat heb ik niet getest, ga ik vanavond maar eens even doen. Ik heb inmiddels wel gemerkt dat een splitter geen goed plan is. Alleen maar blokken in beeld. Misschien ook maar eens op zoek naar een goede splitter.
 
Dat zou betekenen dat wanneer ik de CI+ uit de TV haal, ik ook geen digitale zenders zou kunnen zien als de coax is doorgelust vanuit de STB ?

Je ziet natuurlijk nog wel zenders die je met de STB ontvangt op je TV, want je gebruikt de STB als ontvanger, deze decodeert ook de zenders en geeft via HDMI het beeld op je TV.

Maar als je de STB dus niet gebruikt om kanalen te ontvangen en je de TV rechtstreeks op de coax aansluit ontvangt je TV de zenders. Om die te decoderen heb je een CI+ module met smartcard nodig.

Als je de CI+ uit de TV haalt ontvangt deze nog steeds alle kanalen, ze zijn echter allemaal gecodeerd, met uitzondering van de ongecodeerde zenders. Dat zijn nederland-1 en nog een aantal zenders. Wanneer binnenkort de nieuwe kanaalindeling van kracht is in jouw regio zullen vrijwel alle zenders uit het basispakket in SD kwaliteit en nederland 1/2/3 in HD zonder CI+ zichtbaar zijn.

Bij jou zou er wel een probleem kunnen zijn met storing via via de coax binnenkomt, vooral omdat je het had over blokken in beeld bij gebruik van een splitter. Het zou kunnen dat het coax kabeltje naar je TV niet goed afschermt bijvoorbeeld en stoorsignalen van 4G of digitenne oppikt. Als je het kabeltje wat naar je STB loopt in het kabeltje naar je TV steekt, heb je dan wel goed beeld ? Dus de STB er tussen uit en de coax in elkaar steken.
Is het dan ook slecht, dan moet je het kabeltje naar je TV vervangen door eentje met 'kabelkeur' keurmerk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan