• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen beeld op 24,25,26 en 28 na werkzaamheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

MiDe

Forum Gebruiker
Berichten
73
Ik heb sinds gisteren (Cuijk, regio Mill omzetting) op 1 TV geen beeld meer op 24, 25, 26 en 28......heb al 2 keer fabrieksinstellingen gedaan en kanalen opnieuw laten zoeken maar nog niks. Als ik dan naar het signaal ga kijken is die ook heeeeel slecht, gaat constant op en neer tussen 0, 80, 10, 100% etc...rest vd kanalen staat deze gewoon constant op 100%.
Op de TV onder doet alles het wel.....

Iemand een idee?
 
Dan heb je last van instraling. Goede kans dat na de omzetting de door jouw genoemde kanalen op een andere frequentie worden doorgegeven dan weleer.

Ergens in de huisinstallatie (vanaf het AOP tot aan de connector achter in de ontvanger/televisie) straalt een signaal met precies dezelfde frequentie in als waarop jouw kanaal 24, 25, 26 etc. op worden uitgezonden.

Oplossing: Van voor tot eind afgeschermd materiaal gebruiken. Dus afgeschermde bekabeling, connectoren, splitters (met niet teveel verlies) en goede kwaliteit versterkers op het juiste punt (zo vroeg mogelijk) geplaatst. Tip, als je materiaal koopt met het kabelkeurmerk dan is het altijd goed.

Hoe is de betreffende televisie aangesloten? Via een splitter in de meterkast, of doorgelust vanaf een televisie beneden ?
 
Deze tv is aangesloten via een splitter direct in de doos waar de kabel het huis binnenkomt. Daarna gaat er een kabel de muur in en komt hij er twee verdiepingen hogwr weer uit. Vanaf daar is er weer een andere kabel aangekoppeld van plus minus 11 meter.....voor de werkzaamheden had ik geen probleem :(
 
Deze tv is aangesloten via een splitter direct in de doos waar de kabel het huis binnenkomt. Daarna gaat er een kabel de muur in en komt hij er twee verdiepingen hogwr weer uit. Vanaf daar is er weer een andere kabel aangekoppeld van plus minus 11 meter.....voor de werkzaamheden had ik geen probleem :(

Om toeval uit te sluiten is het altijd verstandig om even de tv's om te wisselen. Het is natuurlijk best mogelijk dat net toevallig de tuner van je tv boven ermee aan het ophouden is.
 
Om toeval uit te sluiten is het altijd verstandig om even de tv's om te wisselen. Het is natuurlijk best mogelijk dat net toevallig de tuner van je tv boven ermee aan het ophouden is.

Wat heeft de tuner van m'n tv er mee te maken? Ik maak gebruik van Humax decoders op beide tv's, had ik inderdaad niet vermeld ;).
 
Met de bekabeling die je nu naar boven hebt zal je vast geen signaalsterkte van 100% kunnen krijgen, waarschijnlijk is dat de kwaliteit van het signaal en was je signaalsterkte in de oude Ziggo situatie net genoeg.
Ik zou eerst eens de koppeling van de 2 kabels verbeteren en daarna de splitter gaan vervangen door een versterker.
 
Met de bekabeling die je nu naar boven hebt zal je vast geen signaalsterkte van 100% kunnen krijgen, waarschijnlijk is dat de kwaliteit van het signaal en was je signaalsterkte in de oude Ziggo situatie net genoeg.
Ik zou eerst eens de koppeling van de 2 kabels verbeteren en daarna de splitter gaan vervangen door een versterker.

Meestal is de signaal sterkte niet het probleem, maar instraling door een signaal op dezelfde frequentie wat van buitenaf je kabel indringt. Het is veel effectiever om eerst even de coax-stekkers en splitters langs te lopen. 1 stekker met een plastic kapje kan een verder kwalitatief goede kabel om zeep helpen. Het is belangrijk om te zorgen dat alle coax-stekkers van goede kwaliteit zijn en helemaal van metaal zijn (intern). Als je stekkers gebruikt met 'kabelkeur' keurmerk weet je dat in elk geval zeker. Datzelfde geldt voor de splitters.

Waarom het dan 'vroeger' wel goed ging en nu niet meer komt omdat er nu meer kabelkanalen gebruikt worden die op frequenties zitten die ook via de "ether" gebruikt worden door 4G telecom providers en andere diensten. Een springende signaalsterkte van een ontvanger duidt ook op stoorsignalen en niet op een te zwak signaal.
 
Wat heeft de tuner van m'n tv er mee te maken? Ik maak gebruik van Humax decoders op beide tv's, had ik inderdaad niet vermeld ;).

Dan is het dus heel eenvoudig uitvoerbaar en kun je toeval uitsluiten :-)
 
Alles nagelopen, versterker geplaatst, connectoren vervangen, en er begint beeld te komen op de kanalen. Waar de kabel boven uit de muur komt is het signaal nu super. Alleen de laatste 10/14 meter naar de tv toe, door 1 muur en rest achter plinten, gaat het nog fout. Dus die kabel zal nog vervangen moeten worden. Die kabel lijkt sowieso de oorzaak van het hele probleem te zijn, maar goed, nu heb ik wel overal van onder naar boven een veel beter signaal. Die kabel is ook heel erg dun (paar mm) en zal vroeger voor analoog beeld wel ok zijn geweest maar nu dus niet meer.

To be continued dus.....bedankt voor de reacties so far!
 
Vandaag dus laatste stuk nieuwe kabel gelegd en alles werkt weer perfect. Was even werk maar nu ligt er dus vanaf waar het signaal binnenkomt tot de tv's overal goede kabel en zijn goede connectoren gebruikt. Hopelijk kunnen we er nu dus een weer een paar jaartjes tegenaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan