• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

geen beeld en geluid

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Marcus58
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
via scartplug heb ik wel beeld, naar via HMDIA niet. Is er een defect in de kabel of de digitale ontvanger?
 
via scartplug heb ik wel beeld, naar via HMDIA niet. Is er een defect in de kabel of de digitale ontvanger?
Okee, je hebt het over HDMI en in je profiel zie ik dat je een Samsung DTV gebruikt dus ik neem aan dat je een Samsung H360 ontvanger hebt die je via HDMI op je TV hebt aangesloten.

(ik zal dit topic even verplaatsen naar het Samsung-360 deel want dit is niet een storing van DTV zelf, maar van jouw apparatuur)

Het kunnen dus 3 dingen zijn:
- Defecte HDMI kabel, of de kabel zit niet goed in de stekkers
- Defecte Samsung-360 of een probleem met de settings van de Samsung
- Defecte TV of een probleem met de Settings hiervan.

Je kunt eens beginnen om (nadat je de stekkers een paar keer in/uit hebt gedaan om zeker te zijn dat die goed contact maken) de Samsung 360 terug te zetten naar fabrieksinstellingen (en opnieuw zenders te laten installeren).

Ook moet je eens controleren of je TV wel de juiste HDMI ingang selecteert, misschien gaat daar iets mis. Kun je eventueel een andere HDMI ingang op de TV testen ?

Geeft nog even je merk/type TV op en een bevestiging dat je de Samsung-360 HD ontvanger gebruikt .
 
HDMI kabel

Ja, ik denk dat er een probleem is met die HDMI-kabel.Ik laat het morgen even testen. Ik heb SAMSUNG DCB-H360R ontvanger en een Philipis AMBILIGHT tv.Ik heb de composietverbinding nu gebruikt. Het werkt prima, ik gebruik toch liever HDMI-kabel.

Denk je dat ik toch moet gaan resetten?

groeten van Mark
 
Heb je hem RGB component staan of component component?

Je moet hem instellen op component component, anders heb je geen beeld en geluid via HDMI.
Media instellingen
en component component kiezen
 
Ik heb gekeken of die instelling juist is, doch dat was het zo. Ik denk toch dat de HMDI-uitgang het heeft begeven. Opeens had ik geen geluid meer en later geen beeld. Kabels gaan niet zo gauw kapot is mijn ervaring. De ontvanger liep nog regelmatig vast en heb alles gereset!

Ik kan wel via een tulpstekker beeld en geluid krijgen, doch dat is niet optimaal en kan zeker heet FULL HD ontvangen!

groeten Mark
 
Welke decoder heb je?
De H360R of de H360RA?
De oude H360R heeft inderdaad veel HDMI problemen.
 
Samsung

hallo,

Ik heb inderdaad de Samsung DCB-G360R digitale HD=kabelontvanger.
Ik denk dat ik Ziggo een aangetekende brief stuur. Ik wil inderdaad een andere ontvanger. Ik overweeg zelf een Philips ontvanger aan te schaffen.

Ik heb 2 dagen zonder TV gezeten en zag vanaf woensdag geen Olympische Spelen meer. Ik wens van Ziggo wel genoegdoening.

Ben jij soms technicus?

groeten van Mark
 
Type ontvanger is voor alle duidelijkheid:

Samsung DCB-H360R.

Helaas problemen met HDMI
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan