Geen bedraad internet :(

richard.aarts

Forum Gebruiker
Berichten
130
Op een gegeven moment hadden we bedraad geen internet meer op de smart tv en de Nvidia Shield, beide bedraad aangesloten.
De WIFI op de laptops, telefoons bleven werken, de WIFI werkt via de TP-LINK Deco 4, in augustus aangesloten ook via telefonische
hulp van Ziggo, en alles werkte tot vanmiddag.

Dus ik ga het modem resetten volgens het stappenplan van Ziggo, stroom eraf voor zeker 5 minuten (beter te lang dan te kort)
Het modem wort uiteindelijk opnieuw opgestart, maar tot mijn verbazing is het onderste lampje nu groen gekleurd, ipv wit.

Dus ik ga Ziggo bellen, met als klacht dat ik geen bedraad internet meer had (TV en o.a. Nividia Shield)
Blijkt volgens de Ziggo medewerker het modem in bridgemode te staan, blablabla, en hij zou dit eruit halen en alles opnieuw opstarten.
Geen succes na 2x proberen, volgende poging van Ziggo medewerker was om het modem een harde reset (factory-reset) te geven, dit
zou 30 minuten duren, en hij zou mij daarna terug bellen, wat hij ook heeft gedaan, de factory reset had niet geholpen.
Het enige wat nu werkt is 1 bedraade aansluiting te krijgen op mijn laptop, dat is alles.... nu voorlopig mijn laptop maar als
hotspot aangezet, zodat we wel met onze andere apparatuur kunnen internetten.

Ziggo gaat een nieuw modem voor ons bestellen, maar dit duurt 2 dagen.
Nu komt het modem volgens de Ziggo medewerker weer binnen volgens de huidige instellingen..... dus weer in die bridgemode, en dus
volgens hem weer via 1 werkende bekabelde en misschien dat de wifi ook weer werkt

Ik ben hier helemaal niet blij mee. Want nu kan het zijn dat ik op oudjaarsdag wellicht weer een lange tijd met de klantenservice
aan de telefoon hang, om alles weer werkend te krijgen als vanaf augustus tot vanmiddag, en dat door een fout van Ziggo

Het lampje heeft ALTIJD wit gebrand, en nadat de problemen met de bedrade internet en de reset is dit groen geworden.

Overigens heeft de Ziggo medewerker me wel goed proberen te helpen.

Deze storing bevind zich niet op mijn adres, maar op het adres van mijn vriendin
 
Klinkt allemaal juist..waarom dat ding in bridge is gaan staan? Geen idee..mogelijk mac adres vergissing...hardware defect...etc.
 
Hallo,

Ik ben uiteindelijk vandaag telefonisch geholpen door een Ziggo medewerker via de chat, en heeft mij heel netjes en geduldig geholpen, heeft me uiteindelijk ook gebeld, en heel netjes zeker 30 minuten geholpen en alles weer werkend te krijgen, maar modem staat nog in bridgemodus

Op dit moment staat het modem nog in bridgemodus, en omdat het modem door twee medewerkers van Ziggo gisteren niet uit de bridgemodus te krijgen was , wordt er naar mij een nieuw modem opgestuurd.

Het nieuwe modem word ook in bridgemodus geleverd en zou dan wel door een medewerker uit deze modus gehaald kunnen worden. Zoals de situatie voorheen altijd was.

De situatie is nu als volgt:


Modem in brigde (groen lampje)

Poort 1 modem: Deco 4 (werkend)

Poort 2 Deco4: bekabeld naar Switch en alles daar aangesloten en werkend.

Deco 4 nr. 2 boven aangesloten en werkend.



Nu zit in dubio....

Wat is verstandig om te doen, aangezien het nieuwe modem komt en in bridge modus staat.

Laat ik het nieuwe modem zo staan ??? Voor- en nadelen

Of laat ik de Ziggo medewerker de bridgemodus uitzetten, en sluit ik alles weer aan zoals het voorheen was, voor- en nadelen.



Misschien kan een Ziggomedewerker hier over meedenken, wat de beste optie is.
 
Het heeft geen zin dat ze jou telefonisch helpen, ze moeten het modem terug zetten in router stand. En daar heb je geen nieuw modem voor nodig.

Kijk het kan zijn dat ze jou een nieuw modem willen sturen omdat je toevallig een hele oude hebt maar nieuwe modems staan juist standaard in router mode en niet in bridge mode dus dat verhaal klopt ook al niet. Ze moeten is gewoon hun werk gaan doen stelletje prutsers!
 
Het heeft geen zin dat ze jou telefonisch helpen, ze moeten het modem terug zetten in router stand. En daar heb je geen nieuw modem voor nodig.

Kijk het kan zijn dat ze jou een nieuw modem willen sturen omdat je toevallig een hele oude hebt maar nieuwe modems staan juist standaard in router mode en niet in bridge mode dus dat verhaal klopt ook al niet. Ze moeten is gewoon hun werk gaan doen stelletje prutsers!
Het terugzetten in routerstand lukt juist niet vandaar dat er een nieuw modem gestuurd wordt.
En met de andere opmerking ben ik wel eens. Nieuwe modems staan niet in bridge mode, maar in router mode. Want als deze in bridge staat heb je inderdaad maar 1 poort en ook geen Wifi.
 
Het terugzetten in routerstand lukt juist niet vandaar dat er een nieuw modem gestuurd wordt.
En met de andere opmerking ben ik wel eens. Nieuwe modems staan niet in bridge mode, maar in router mode. Want als deze in bridge staat heb je inderdaad maar 1 poort en ook geen Wifi.

Een modem gaat niet vanzelf naar bridge stand, dat is juist door Ziggo's handelen gebeurd en die moeten dit weer oplossen. Kun je wel een nieuw modem sturen maar als die weer in bridge stand staat heb je er niks aan. Vermoedelijk is dit weer zo'n "India probleem" en ligt het niet aan het modem maar aan de administratieve account instellingen bij Ziggo.
 
Toch een klein vraagje hierover. Om te beginnen een stukje historie.
Wij hadden lang geleden maar één PC. Daar kwam op zeker moment een nieuwe bij doordat de oude bleef staan voor de kinderen. De modem van destijds had maar één uitgang, dus vanaf dat moment was een router nodig en die situatie bleef gewoon jarenlang met nieuwere PC's gehandhaafd. Ook nadat nieuwe modems verschenen met meerdere uitgangen en vanaf toen die keuzemogelijkheid routermodus-bridgemodus.
Maar nu komt mijn vraag, ik liet echter die nieuwe modem gewoon in routermode staan en ondervond niet de minste problemen met de router die ik al had, helemaal niet nodig om die als switch in testellen. Ik vraag me dan ook al jaren af waartoe die bridgemodus eigenlijk perse nodig is.
 
Met een router achter een router maak je 2 netwerken.
Dit kan prima werken, maar het kan ook problemen geven als de helft van je apparaten met het ene netwerk verbonden zijn, en de andere helft met het andere netwerk. Als bijvoorbeeld de printer in het ene netwerk hangt en je laptop in het andere netwerk, dan kun je (mogelijk) niet printen. Of je moet weer met NAT gaan werken. Maar dat is niet voor de gemiddelde huis/tuin/keuken gebruiker weg gelegd ;)
 
Maar nu komt mijn vraag, ik liet echter die nieuwe modem gewoon in routermode staan en ondervond niet de minste problemen met de router die ik al had, helemaal niet nodig om die als switch in testellen. Ik vraag me dan ook al jaren af waartoe die bridgemodus eigenlijk perse nodig is.

Ja het kan wel, maar dan heb je dubbel NAT, als je dan een portmapping wil maken moet je dat op 2 apparaten doen en sommige applicaties hebben liever geen dubbel NAT.

En inderdaad er zijn 2 half gescheiden netwerken, dat kan een handige security feature zijn maar ook lastig zijn als je de apparatuur liefst in 1 netwerk wil.
 
Oké terrestrial, die dubbel NAT had ik niet aan gedacht.
Ik gebruik die techniek namelijk nooit en dacht daardoor alleen aan eventuele voordelen, zoals inderdaad dat van half gescheiden netwerken. Af en toe b.v. neemt onze zoon als hij even langskomt z'n laptop mee en prikt gewoon z'n utp-kabeltje in een van de andere uitgangen van de modem.

Overigens kun je natuurlijk ook met de modem in routermodus die aparte router vervangen door een switch. Dan vermijd je die dubbele NAT. Wat blijft er dan toch pleiten voor die bridgemode met een aparte router? Ik bedoel dat naar ik weet het routergedeelte in de modem dezelfde mogelijkheden biedt als een externe router.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan