• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

geen BBC1 en 2, geen Ketnet, geen L1, geen omroep Brabant etc

  • Onderwerp starter Onderwerp starter kaat2803
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
K

kaat2803

Ik was eigenlijk heel blij met mijn nieuwe tv. Maar nu het digitale pakket niet alle zenders door laat komen, ben ik verplicht sommige weer analoog te bekijken wat een slecht beeld oplevert. Hoe kan het dat ik een paar zenders niet ontvang en sinds een week op de zenders die ik wel ontvang veel blokjes/ruis heb? Begin al bijna spijt te krijgen van mijn digitale aankoop!:cry:
 
Ik was eigenlijk heel blij met mijn nieuwe tv. Maar nu het digitale pakket niet alle zenders door laat komen, ben ik verplicht sommige weer analoog te bekijken wat een slecht beeld oplevert. Hoe kan het dat ik een paar zenders niet ontvang en sinds een week op de zenders die ik wel ontvang veel blokjes/ruis heb? Begin al bijna spijt te krijgen van mijn digitale aankoop!:cry:
Dat klinkt als een slecht antenne-signaal of slechte kabels van je huis-installatie. Als je analoge beeld al slecht is (ruis/strepen) dan is er iets niet in orde met je signaal. Dat heb je dan ook op de digitale kanalen. Met digitale TV zie je een slecht signaal niet als ruis, maar als blokken of als het heel slecht is zal een kanaal helemaal niet werken.

Je kunt een aantal dingen zelf even checken:
- sluit je digitale ontvanger met een nieuw coax kabeltje even rechtstreeks aan op je AOP (de doos waar de kabel je huis binnen komt, soms in de meterkast, soms in de huiskamer). Misschien moet je daar de ontvanger even voor verplaatsen maar je weet dan daarna of het goed is. Is je beeld dan nog steeds slecht (met fouten) dan is vrijwel zeker iets met je binnenkomende signaal niet goed, in dat geval moet je even Ziggo bellen en een monteur regelen. Is het echter wel goed als je de boel direct aansluit, dan moet je jouw huisinstallatie controleren. De meeste kabels die bij bouwmarkten e.d. verkocht worden zijn niet goed genoeg en kunnen storing oppikken van draadloze telefoons, digitenne zenders e.d.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan