• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen analoog signaal op wcd

  • Onderwerp starter Onderwerp starter onkruid
  • Startdatum Startdatum
O

onkruid

Tijdje geleden is er een monteur langsgeweest om eea aan m'n aansluitingen (oud huis, verleden met heel veel verschillende upc en voorlopers kastjes) te doen.
Er komt nu een groene kabel m'n huis binnen die op een coax wandcontactdoos is aangesloten, aan de mannetjeskant.
Hierop is m'n horizon box aangesloten en dit werkt perfect.
De vrouwtjesaansluiting gebruikte ik om analoge radio op aan te sluiten, werkte ook perfect.
Sinds een paar dagen lijkt het echter wel of er geen signaal op de vrouwtjesaansluiting staat.
Als ik m'n tv erop aansluit (zonder horizon box) en naar zenders zoek wordt er niets gevonden, terwijl m'n tv wel analoge zenders vind als ik hem op het mannetje aansluit. (zelfde kabel, dus daar kan het niet aan liggen)

Ik heb de coax wandcontactdoos opengeschroeft, maar zie daar eigenlijk niets bijzonders zitten.
Eigenlijk wil ik het mannetje (dat naar de horizon gaat) niet splitten, ik wil daar liefst zo optimaal signaal houden. Iemand een idee hoe ik signaal op vrouwtjesaansluiting krijg?
 
Waarom denk je dat dit type WCD met mannetje en vrouwtje connector voorzien is van het opschrift R(adio) TV?
In de WCD worden de radio en TV signalen gesplitst. Op de R(adio) uitgang staat alleen het radio signaal, op de TV uitgang alles behalve het radio signaal.
Als je twee TV's wilt aansluiten zul je het signaal op de TV uitgang met behulp van een splitter moeten splitsen.
 
De vrouwtjesuitgang is alleen radio en laat dus ook alleen de frequenties (FM-band) door waarop de analoge radiozenders zitten.
 
Maar uit de vrouwtjesuitgang komt dus geen radiosignaal......
Als ik m'n radio op de tv uitgang aansluit komt er wel signaal door, maar deze uitgang wil ik exclusief voor de horizon box houden.
 
Maar in je openingsbericht zeg je:

onkruid zei:
De vrouwtjesaansluiting gebruikte ik om analoge radio op aan te sluiten, werkte ook perfect.

Nu zeg je dat er uit de vrouwtjesuitgang geen radio komt?

Het klopt dat op de TV-uitgang (mannetje) meestal alles wordt doorgegeven.
 
onkruid zei:
De vrouwtjesaansluiting gebruikte ik om analoge radio op aan te sluiten, werkte ook perfect.
Sinds een paar dagen lijkt het echter wel of er geen signaal op de vrouwtjesaansluiting staat.

Misschien niet duidelijk genoeg. Eerst werkte de radio wel toen 'ie aangesloten was op de vrouwtjesaansluitin. Nu, sinds een paar weken spontaan niet meer. Om te testen of het niet toevallig aan m'n radio ligt heb ik de radio op de mannetjesstekker aangesloten. Daar werkte het prima, dus de radio is ok.
 
Heeft de radio het nog wel gedaan nadat de monteur het ea heeft vervangen?
 
Ja, toen deed alles het nog.
Paar dagen daarna deed 'ie het soms wel en soms niet, nu helemaal niet meer.
Als ik nu de mannetjesaansluiting waar m'n horizon box op zit zou splitten, kan ik dat dan het beste vlak voor de box of direct bij de wcd doen?
In welk scenario heeft m'n box er het minste last van?
 
Dan lijkt er toch in de AOP een defect te zijn. Kan je beter contact opnemen met UPC om de AOP te vervangen. Wil je toch gaan vertakken dan is het beste om dat direct bij de WCD (AOP) te doen. Gebruik wel materialen met kabelkeur.
 
Terug
Bovenaan