• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen analoge televisie meer met nieuwste model mediabox DVR

  • Onderwerp starter Onderwerp starter edonk
  • Startdatum Startdatum
E

edonk

Mijn oude mediabox is vervangen door de mediabox DVR vanwege het totaal pakket.
Nu blijkt dat de nieuwe DVR-mediabox geen coax-out meer heeft voor de de verbinding naar TV.
Inplaats hiervan is alleen een scart aansluiting voor digitale ontvangst mogelijk.
Met als gevolg dat de analoge zenders bij overschakeling van mediabox naar TV niet meer te ontvangen zijn.

Ik vraag mij af waarom de fabrikant deze verbinding heeft weggelaten en
welke mogelijkheden blijven er over om zowel TV als mediabox tegelijk via de kabel te ontvangen?
 
Re:Aansluiting TV op (de nieuwe) mediabox DVR

bij mij zitten er achter op de mediabox (thomson) 2 coax aansluitingen..

1 x in en 1x out..

hiermee kun je de kabelverbinding als het ware "doorlussen" naar je TV...

vanaf je wandcontactdoos naar de mediabox (COAX IN) en vanaf de mediabox (COAX OUT) naar je TV (COAX IN).

Succes!
 
Re:Aansluiting TV op (de nieuwe) mediabox DVR

CrazY1985 zei:
bij mij zitten er achter op de mediabox (thomson) 2 coax aansluitingen..

1 x in en 1x out..

hiermee kun je de kabelverbinding als het ware "doorlussen" naar je TV...

vanaf je wandcontactdoos naar de mediabox (COAX IN) en vanaf de mediabox (COAX OUT) naar je TV (COAX IN).

Succes!

Bij de oude modellen is dit nog ja. Met de nieuwe modellen heb je alleen een coax in, dit is volgens mij om het stroomverbruik te verminderen. Je moet nu gewoon ergens een splitter tussenleggen en dan 1 kabel in je tv en 1 in je mediabox.
 
Re:Aansluiting TV op (de nieuwe) mediabox DVR

michael1986 zei:
Bij de oude modellen is dit nog ja. Met de nieuwe modellen heb je alleen een coax in, dit is volgens mij om het stroomverbruik te verminderen. Je moet nu gewoon ergens een splitter tussenleggen en dan 1 kabel in je tv en 1 in je mediabox.

oh oke.. was mij niet bekend..
 
Re:Aansluiting TV op (de nieuwe) mediabox DVR

CrazY1985 zei:
bij mij zitten er achter op de mediabox (thomson) 2 coax aansluitingen..

Dat is juist het vreemde ik mis die tweede coax uitgang aan de achterkant.
Hiervoor heb ik nog telefonisch contact opgenomen met UPC
het schijnt dus dat de nieuwe mediabox DVR niet meer wordt geleverd met een coax-out.
Tevens werd mij nog een schitterend advies mee gegeven: gewoon even de mediabox kabel uit de antenne en dan je tv erin ...!?
Belachelijk! dat je nog op een coax uitgang moet gaan bezuinigen, totaal geen vooruitgang.
UPC zou in ieder geval deze informatie mee kunnen geven bij de aanschaf.
 
Re:Aansluiting TV op (de nieuwe) mediabox DVR

edonk zei:
Dat is juist het vreemde ik mis die tweede coax uitgang aan de achterkant.
Hiervoor heb ik nog telefonisch contact opgenomen met UPC
het schijnt dus dat de nieuwe mediabox DVR niet meer wordt geleverd met een coax-out

Echt te gek voor woorden. Als je om welke reden dan ook analoog wilt gebruiken, wat je goed recht is, moet je dus voor de mediabox gaan splitten. En laat UPC nu altijd zelf zeggen dat dat niet verstandig is. Praten ze zichzelf nu weer tegen?
 
Heb hem altijd al voor de box gesplitst gehad en werkt gewoon perfect mits je goede bekabeling hebt. Beetje storm in een glas water zeg. De handleiding moet wel aangepast worden want dat klopt gewoon niet meer.
 
knuffa zei:
Heb hem altijd al voor de box gesplitst .

Wat voor een splitter gebruik jij, en waar heb je 'm precies geplaast?
Ik ben namelijk net uit de UPC winkel vernomen dat dit alleen mogelijk is met een versterker er tussen.
 
knuffa zei:
Heb hem altijd al voor de box gesplitst gehad en werkt gewoon perfect mits je goede bekabeling hebt. Beetje storm in een glas water zeg. De handleiding moet wel aangepast worden want dat klopt gewoon niet meer.

Ik gebruik ook opsteek splitter en het werkt ook prima. Alleen citeer ik de woorden van UPC zelf...staat inderdaad ook duidelijk in hun handleiding.

edonk zei:
Wat voor een splitter gebruik jij, en waar heb je 'm precies geplaast?
Ik ben namelijk net uit de UPC winkel vernomen dat dit alleen mogelijk is met een versterker er tussen.

https://www.digiproof.nl/InHome.storefront/?ObjectPath=/Shops/InHome/Categories/M_Television/Verdelers
 
Met de nieuwe modellen heb je alleen een coax in, dit is volgens mij om het stroomverbruik te verminderen.

Wat een bezopen argument (niet van jou, maar van UPC)! Ze kunnen er dan beter een on/off schakelaar op zetten, dat bespaart veel meer stroom.

En van het verplicht gebruiken van splitters wordt al helemaal niemand beter, behalve wellicht de HD die er garen bij spint omdat er meer mensen gaan bellen die ze een slecht signaal hebben.
 
Terug
Bovenaan