K
Kasper1985
Ik zie veel topics over de client box maar volgens mij is mijn situatie vrij uniek.
Ik heb mijn client aangesloten via MoCa en heb de client en de DVR regelmatig opnieuw moeten pairen door allerlei gedoe (meldingen over foutief IP en dergelijke). Nu werkt TV prima op de client.
Op mijn asus router deel ik een 3TB harde schijf met content. Deze content kan ik zonder enig probleem afspelen op de DVR, voorheen ging dit ook zonder probleem op de client box. Echter sinds ik de laatste keer heb moeten koppelen kan ik de asus niet meer zien op de client. Het gekke is dat ik wel 1 van de 2 kodi servers kan zien die ik in huis heb.
Omdat ik niet precies weet hoe het zit met een MoCa apparaat in een verder UTP netwerk vroeg ik me af of iemand hier er misschien kaas van heeft gegeten. De Ziggo helpdesk lijkt nog vrij weinig te weten van de client boxen en sturen eigenlijk vrijwel direct een monteur. De monteurs die hier geweest zijn beschouwden mijn situatie als eigen schuld dikke bult door het aantal routers wat hier staat. Iedere kamer heeft z'n eigen router. Maar dat zou volgens mij geen invloed mogen hebben op MocA aangezien dat via COAX gaat.
Nog een belangrijk punt: als ik op de client nu een diagnostische test doe dan geeft ie aan bij video IP adres "MISLUKT". Dit terwijl tv kijken etc het prima doet.
Kan iemand me op weg helpen? Wat doe ik fout?
Kasper
Cisco modem--->asus router---->linksy router (bridge)--->linksy switch---->hoofdbox (allemaal UTP)
----->linksys router(bridge)--->als ik hier de client op aansluit dan werkt het niet...maar dat was te verwachten.
AOP--->f connector splitter--->hoofdbox
----->client box
Ik heb mijn client aangesloten via MoCa en heb de client en de DVR regelmatig opnieuw moeten pairen door allerlei gedoe (meldingen over foutief IP en dergelijke). Nu werkt TV prima op de client.
Op mijn asus router deel ik een 3TB harde schijf met content. Deze content kan ik zonder enig probleem afspelen op de DVR, voorheen ging dit ook zonder probleem op de client box. Echter sinds ik de laatste keer heb moeten koppelen kan ik de asus niet meer zien op de client. Het gekke is dat ik wel 1 van de 2 kodi servers kan zien die ik in huis heb.
Omdat ik niet precies weet hoe het zit met een MoCa apparaat in een verder UTP netwerk vroeg ik me af of iemand hier er misschien kaas van heeft gegeten. De Ziggo helpdesk lijkt nog vrij weinig te weten van de client boxen en sturen eigenlijk vrijwel direct een monteur. De monteurs die hier geweest zijn beschouwden mijn situatie als eigen schuld dikke bult door het aantal routers wat hier staat. Iedere kamer heeft z'n eigen router. Maar dat zou volgens mij geen invloed mogen hebben op MocA aangezien dat via COAX gaat.
Nog een belangrijk punt: als ik op de client nu een diagnostische test doe dan geeft ie aan bij video IP adres "MISLUKT". Dit terwijl tv kijken etc het prima doet.
Kan iemand me op weg helpen? Wat doe ik fout?
Kasper
Cisco modem--->asus router---->linksy router (bridge)--->linksy switch---->hoofdbox (allemaal UTP)
----->linksys router(bridge)--->als ik hier de client op aansluit dan werkt het niet...maar dat was te verwachten.
AOP--->f connector splitter--->hoofdbox
----->client box